لیست اختراعات با مالکیت
مرتضي شجاعي
9 عدد
محصولات ذغال سنگي، جزء وسايل گرمايشي خانگي محسوب شده اين محصولات از نظر شكل وفرم وابعاد متفاوت بوده ،اما سوخت اصلي آن ذغال سنگ ميباشد و بسته به فرم و طرح آن جهت خوراك پزي و يا به عنوان فر و گاهي هم فقط به عنوان بخاري از آن استفاده مي شود. بخاري ذغال سنگي توليدي شركت امين شعله مشهد، داراي طول 44،عرض 60 و ارتفاع 68 سانتيمتر ميباشد مواد اوليه و اصلي بكار رفته در اين محصول ورق فولاد و چدن ميباشد.ورقه هاي فولاد در فرايند توليد به فرم دلخواه در آمده و كلا لعابكاري مي شود .از شمش هاي چدن نيز جهت سر بخاري و قطعات داخلي آن استفاده ميشود كه استحكام و وزن زيادي به اين مدل از بخاري مي بخشد. از متعلقات اين بخاري مي توان به سطل ذغال سنگ و اتصالات ان كه شامل انواع سايزهاي لوله و زانو ميباشد اشاره كرد . لازم به ذكر است لوله هاي اين محصولات بر خلاف لوله هاي توليد شده در كشور ،داراي ضخامت بالا بوده كه سطح ان كلا لعابكاري مي شود.در بسته بندي محصول بخاري، از كارتن 5لايه سفيد رنگ و لمينت شده استفاده ميگردد كه در اين مدل بهمراه بخاري 2عدد لوله و يك عدد زانو داخل بسته بندي قرار ميگيرد. استفاده از اين بخاري در مناطقي كه گاز و يا نفت در دسترس نيست ، بسيار مقرون به صرفه بوده ، داراي استهلاك كم و طول عمر زياد ميباشد.
در اين مدل از كولر ابي بجاي موتور220 ولت از موتور 12ولت كه در قطعات خودرويي موجود است استفاده شده وبجاي فن استوانه اي كولري ، فن پروانه اي بكاررفته است.پمپ اب نيز پمپ 12 ولت مي باشد . ورودي برق هم ميتواند از برق باطري باشد كه بدون تبديل به كليد رفته وپمپ و موتور را به حركت درمي اورد.هم ميتواند از برق 220 ولت شهري باشد كه به پاور رفته و خروجي 12 ولت به كليد برود. براي دودوره كردن موتور ميتوان ازخروجي پاور يك انشعاب جهت دورتند مستقيم از پاور به كليد وصل كرد و براي دور كند ابتدا برق خروجي را به يك مقاومت برده و سپس خروجي آن را به كليد برد . بقيه قسمتهاي كولر هم تقريبا به همان ترتيب كولرهاي ابي معمولي كار ميكند. پمپ اب موجود در تشت كولر را روي پوشالها برده، پوشالها خيس مي شوند. سپس هوايي كه توسط موتور از پنجره ها مكش مي شوند در تماس با اب سردشده و بافشار از قسمت پروانه خارج مي گردد.
اين واگن شكل ارتقا يافته واگن هاي باري موجود مي باشد بسته به نوع واگن مورد نياز از نظر ديواره دار بودن و يا بدون ديواره يك جفت ريل به عنوان بستر در كف واگن ويك جفت ريل متحرك به عنوان رامپ در انتهاي آن تعبيه مي شود. در واگنهاي ديواره دار پس از تغيير ديواره از حالت ثابت بصورت متحرك با افزايش جزئي طول آن رامپ فوق بر روي ديواره و كف واگن تعبيه مي گردد. كه اين رامپ توسط دو عدد جك به حالت آماده براي بارگيري (شكل) قرار گرفته سپس با زدن سوييچ استارت به كمك سيم بكسل و وينچ تعبيه شده در قسمت جلو واگون حامل، واگون خالي بارگيري شده در زماني كه در محل پيش بيني شده مستقر شد با استفاده از قطع كن اتوماتيك در محل خود فيكس شده و به كمك جك رامپ بارگيري و تخليه (درب متحرك در واگون هاي ديواره دار) جمع شده آماده حمل مي گردد و در مقصد هم با آزادسازي فيكس كننده و تغيير وضعيت رامپ بارگيري با استفاده از شيب ملايم بستر تعبيه شده در كف واگون و كمك وينچ بارگيري به روي ريل منتقل مي گردد.
به صورتي است كه در حالت با بار شبيه تريلر تانكرهاي معمولي عمل مي كند اما در حالت خالي تريلر به وسيله چهار جك هيدروليك تعبيه شده بر روي كاميون سوار مي شود. كه جهت نيل به اين هدف حدود 32000 ليتر حجم مورد نياز مخزن به دو قسمت 12000 و 20000 ليتري تقسيم شده كه 12000 ليتر آن به صورت ثابت روي كاميون نصب مي شود و بقيه بر روي تريلر، سيستم تريلر همانند سيستمهاي معمولي است با اين تقاوت كه طول و ارتفاع آن براي رعايت استانداردها كوتاه تر شده همچنين معمولي است با اين تفاوت كه طول و ارتفاع آن براي رعايت استانداردها كوتاه تر شده همچنين جك هاي نگهدارنده آن به چهار عدد دو عدد در جلو و دو عدد در عقب تبديل شده كه تا ارتفاع 2/5 متر توان بالا بردن تريلر را دارند و نيرو آنها توسط يك ايل پمپ 24 ولت برقي تأمين مي شود. در كاميون كابين راننده از روي لاستيك هاي جلو به جلو لاستيكها منتقل شده و با اضافه شدن يك متر به طول شاسي آن (كه اين مقدار جهت رعايت استانداردها از طول تريلر كاسته شده) در پشت كابين يك تانكر ثابت با طول 4/75 متر نصب و در طرفين آن محل استقرار جكهاي تريلر تعبيه شده است. همچنين در انتهاي شاسي كاميون نيز يك جفت نشيمنگاه به منظور استقرار جكهاي عقب تريلر پس از سوار شدن بر روي كاميون تعبيه شده است.
داراي كاربردهاي كفي هاي معمولي بوده با اين تفاوت كه با تعبيه يك دستگاه لولاي 180 درجه بر روي كفي به صوري كه پس از تا شدن مركز ثقل آن در امتداد راستاي مركز باربري چرخهاي عقب دستگاه كشنده قرار گيرد ساخته مي شود و به منظور راحتي و سادگي عملكرد آن از دو عدد جك هيدروليكي كه بر روي كفي تعبيه مي گردد استفاده مي شود تا از حالت معمولي به تا شده و برعكس تغيير شكل دهد و با هار عدد فيكس كننده كه دوتاي آنها بر روي كفي براي خارج كردن لولاها از حالت عملكردي به حالت ثابت و دوتاي آنها بر روي شاسي دستگاه كشنده يكي در پشت اطاق و ديگري در انتهاي شاسي براي فيكس كردن كفي به شاسي در زمان حمل بدون بار تعبيه مي شوند طرح كامل مي گردد.
پمپ پنوماتيك جزء خانواده پمپ هاي جابجايي مثبت بوده و داراي مكانيزم كاري پنوماتيك مي باشد . هواي فشرده توليد شده توسط كمپرسور و ورود آن به اير موتور باعث جابجايي پيستون و در نهايت مكش و دمش (پمپاژ) در پمپ مي گردد. اين مدل از پمپ ها با توجه به نوع عملكرد بسيار عالي قيمت مناسب توانايي انتقال سيالات ويسكوز (غليظ) قابليت عبور ذرات جامد تنوع در متريال و استفاده وكاربري آسان جايگاه بسيار خوبي را در پمپاژ انواع سيالات در صنايع گوناگون به خود اختصاص داده اند. اين پمپ از بدنه كامپوزيتي ((ساخته شده از فيبر كربن) مقاوم در برابر عوامل خارجي (رطوبت خوردگي زنگ زدگي و...) قابليت كاركرد درآب شور ومقاوم در برابر حرارت و فشار بالا ) ، بدنه فلزي (آلومينيوم ) تشكيل ميشود كه اجزاي داخلي ان شامل : پلي پروپلين PP - تفلون PTFE – استنلس استيل 316 -آلومينيوم- فسفر برنز – آموتيت – وايتون ميباشد. عموما ميزان دبي حداقل 1.8 وحداكثر تا حدودا 4.5 گالن در دقيقه مي باشد ، اين پمپ ها مي توانند تا 400 بار فشار ايجاد نمايند. پمپ پنوماتيك به گونه اي طراحي شده است كه بدون نياز به جريان برق و با كمك فشار هوا، براي سيالات فشار ايجاد كرده و سبب جابجايي آن ها مي شود. بدليل عدم استفاده برق در اين نوع پمپ ها، جرقه نداشته و اين مسئله، استفاده از پمپ هاي پنوماتيك را در مناطق نفتي، گازي و سكوهاي نفتي ميسر ساخته است.
موارد یافت شده: 9