لیست اختراعات با مالکیت حسین رضائی
36 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 36
تاریخ اظهارنامه: 1397/05/22
مالک/مالکان: حسين رضائي زاده
تاریخ ثبت: 1398/01/19
خلاصه اختراع:

بعلت نبود درمان مناسب، ايمن و موثر براي خشكي و زخم¬هاي دهان ناشي از راديوتراپي سروگردن، سوزش ادرار و ناحيه مقعد و راست روده، با توجه به اثرات درماني گل پنيرك (Malva sylvestris)، گل ختمي (Althaea officinalis L.) ، لعاب تخم اسفرزه (Plantago ovata) و صمغ گون (Astragalus gossypinus) در طب ايراني، اين مطالعات با هدف ارزيابي ايمني و اثربخشي فرآورده (تركيبي از چهار گياه نامبرده) براين عوارض انجام شدند. در اين مطالعات، بيماران مبتلا به كانسر سروگردن و يا پروستات و ناحيه تحتاني لگن كه تحت راديوتراپي قرار-گرفته¬اند در قالب مطالعات كارآزمايي باليني انساني كنترل شده، اين فراورده را در طول درمانهاي مختلف روزي سه بار مصرف كردند و نتايج زير به دست آمد: ﺷﺪت ﻣﻮﻛﻮزﻳﺖ و درد و علائم خشكي دهان در ﮔﺮوه دارو ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮔﺮوه دارونما به طور معناداري بهبود پيدا كرد، همچنين كاهش معنادار شدت سوزش ادرار و بروز كمتر اكثر عوارض گوارشي ناشي از راديوتراپي لگن كاملا معنادار بود و در تمام مطالعات كيفيت زندگي بيماران بهبود يافت. نتايج به دست آمده نشان داده اين فراورده ضمن ايمني داراي اثربخشي بر عوارض ذكر شده ناشي از راديوتراپي مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1397/07/23
تاریخ ثبت: 1398/02/08
خلاصه اختراع:

اين شربت براي بهبود كيفيت تصويربرداري از خونرساني عضله قلبي در اسكن تگنزيوم قلب است كه يكي از روش هاي تشخيص زودهنگام نارسايي ها و تنگي هاي شريان هاي كرونر در بيماران قلبي عروقي مي باشد. در اسكن قلب با راديو داروي تگنزيوم 99 (TC-MIBI) علاوه بر قلب؛ كبد، كيسه صفرا و روده ها نيز با ميزان جذب بسيار بالا، باعث توليد اكتيويته مزاحم ميشوند كه در تفسير اسكن قلب ايجاد اختلال مي نمايند. در مراكز پزشكي هسته اي سراسر دنيا براي كاهش اكتيويته كبدي پس از تزريق راديو دارو، به بيمار مصرف مواد چرب توصيه ميشود. اين روش به دليل اينكه اغلب اين بيماران در سنين بالا و مبتلا به چربي بالاي خون هستند روش مطلوبي قلمداد نميشود، بنابراين ساخت فرمولي كه بتواند همانند مواد چرب درخت صفراوي را تخليه و تفسير اسكن را آسان نمايد بسيار ارزشمند است. فراورده مركب از: الف)شربت زرشك(Berberis Vulgaris) و ب)آلبالو (Prunus Cerasus) و ج)ليموترش (Citrus Limetta) كه بر اساس پزشكي سنتي ايران فرموله شده و مستند به طرح پژوهشي مصوب و كارآزمايي باليني در دانشگاه علوم پزشكي تهران (طرح ۱۳۷۶۵-۶۱-۰۲- ۹۰) ميباشد توانسته بدون عارضه خاصي باعث تخليه صفرا از كبد و مجاري صفرا شود بنابراين جايگزين مناسبي به جاي مواد چرب ميباشد.

تاریخ اظهارنامه: 1397/12/28
مالک/مالکان: آقاي حسين رضائيان
تاریخ ثبت: 1398/07/03
مخترع/مخترعان: حسين رضائيان
خلاصه اختراع:

دكل سيار انتقال شبكه و توزيع برق، دستگاهي در راستاي جلوگيري از قطعي طولاني مدت جريان برق در مناطقي كه به دلايل مختلف آب و هوايي اهم از بلاياي طبيعي و انساني دچار مشكل قطعي در جريان برق شده اند، مي باشد كه اين را نيز از طريق دكل و بدون دخالت اپراتور و در حداقل زمان صورت مي دهد. دكل قابليت انتقال از طريق كشنده به آخرين نقطه داراي جريان و استقرار در محل بوسيله جك هاي تعبيه شده مي باشد. در راستاي حركت روان و آسان دكل داراي يك شاسي با سه چرخ مي باشد كه در سمت جلو يك چرخ براي گردش هاي روان تر تعبيه شده است. پس از استقرار دستگاه در محل، دكل بوسيله بوكسل تعبيه شده و سيم آن به حركت درآمده و تا زير خط انتقال شبكه بالا مي رود و در آنجا بوسيله اتصال دهنده هاي خط دستگاه به به شبكه داراي جريان متصل و سپس از طريق توزيع كننده دستگاه، جريان در منطقه توزيع مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1390/09/09
مالک/مالکان: امير حسين رضايي
تاریخ ثبت: 1391/10/06
مخترع/مخترعان: امير حسين رضايي
خلاصه اختراع:

طرح اختراعي " طراحي و ساخت بدنه آيروديناميك كلاف بندي شده براي شناور يودن بالگرد ها " كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت براي اينكه بتوانيم حذف رو تور و فيزيك دم در بالگردها را انجام دهيم و همچنين براي اينكه بالگردها شناور نماييم يعني روي ۀب حركت نماييم نيازمند بدنه آيروديناميكي هستيم كه بتواند ابتدا خاصيت ژايروسكوپي دم بالگرد را جبران نماييم تا دم حذف نگردد نيازمند طراحي و ساخت بدنه كلاف بندي شده استفاده نماييم اين بالگرد ( هليكوپتر و عمود پرواز ) از طراحي آيروديناميك منحصر به فرد بهره مي گيرد به طوري كه به دليل فشار هوا ملخ ها طراحي آن بسيار مشكل بوده است و نمي توان از ستون ها براي نگه داشتن بدنه و موتور استفاده كرد براي اين كار دست به طراحي آيروديناميك به صورت 8استفاده كرديم از جلو به دليل انجام دادن شيرجه هاي مختلف پرواز از شكل آيرو ديناميك نرمي استفاده نموديم در زير بالگرد هليكوپتر و عمود پرواز فاقد دم بدليل فرود هاي سريغ و حركت همچنين برخورد آب براي جلوگيري از فشار آب روي بدنه از شكل آيرو ديناميك سخت بهره مي بريم و در كنار بدنه بالگرد هليكوپتر و عمود پرواز فاقد دم هم از آيروديناميك نرم استفاده شده است بدنه سعي شده نهايتا با ايجاد پنجره سبك شود و جنس بدنه از پلاستيك و چوب مي باشد

تاریخ اظهارنامه: 1390/09/09
تاریخ ثبت: 1391/10/06
خلاصه اختراع:

طراحی و ساخت كنترلر پایدار ساز با قابلیت محاسبه آنلاین ضرایب كنترل كننده در آسمان برای بالگردها

تاریخ اظهارنامه: 1390/09/09
تاریخ ثبت: 1391/12/12
خلاصه اختراع:

طرح اختراعي «حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها و شناور كردن بالگردهاه» كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت. تمام بالگردهاي كه در دنيا ساخته مي شوند همگي داراي دم هستند. منظور از دم روتور و فيزيك دم است. البته بايد توجه داشت كه دردنيا بالگرد هاي وجود دارند كه روتور دم ندارد ولي همچنان فيزيك دم دارند. اين در صورتي هست كه در اختراع جديد هم روتور دم و هم فيزيك دم حذف شده است همچنين بالگردها براي اولين بار شناور شده اند يعني بالگردها قابليت آب نشيني و حركت بر روي آب را دارند. لذا براي اولين بار در جهان دو جوان ايراني به نام هاي اصغر صفري دوست و اميرحسين رضايي توانسته اند اختراعي جديد، كاري بزرگ و كاملا بي سابقه در جهان انجام دهند. دانشمندان علوم هوافضا جهان بر اين باورند كه چنين اختراعي ممكن است تا چندين سال آينده اين اختراع به وجود ايد اما اين دو جوان ايراني در مدت چهار سال تلاش شبانه روزي و بي وقفه بعد از چندين ثبت اختراع و با كمترين تجهيزات و هزينه و طي اقدامي گفت انگيز موفق شدند تمام معادلات دانشمندان علوم هوافضاي جهان را به هم بريزند و چندين سال زودتر از زمانبندي از قبل تعيين شده توسط دانشمندان علوم هوافضايي اين چنين اختراعي را به مرحله ساخت و اجرا در بياورند و آن اختراع «حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها و شنور كردن بالگردها». بنابراين وجود دم در بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) هزينه اي زياد، پيچيدگي طرح، وزن زياد، كم تحركي به خصص در مكان هايي با فضاي كوچك را در پي داشته، به اضافه اينكه شناسايي افراد در حوادثي مثل سيل، زلزله آتش سوزي مشكل بوده و سهولت كار امدادرساني را مختل مي نمايد. هدف اين اختراع حذف دم در بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) و پياده سازي بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) فاقد دم شناور نجات است اين اختراع بزرگ فاقد دم نه هليكوپتر است و نه هواپيما بلكه همان سفينه اي است كه تا چند سال آينده دانشمندان علوم هوا فضا پيش بيني نمودند كه به وجود مي آيد اين اختراع هليكوپتر نيست زيرا بدون دم پرواز مي كند هواپيما نيست زيرا مي تواند در هوا معلق بماند. اساس كار اجام شده جايگزين نمودن دو محور درون هم و به صورت مخالف به جاي يك محور بوده كه با تعداد دور يكسان دوران مي نمايد، بنابراين استفاده از يك گيربكس كارساز نبوده بلكه از دو گيربكس همسان به جاي يك گيربكس در يك راستا و دو محور استفاده مي شود. براي خنثي كردن پسآي ناشي از ملخ هاي ساعتگرد در درون همان محور، محور ديگري نيز تعبيه شده كه ملخ هاي پادساعتگرد را حول همان محور با همان تعداد دور دوران مي دهد. اين بالگردها (هليگوپترها و عمود پروازها) فاقد دم، قابليت هاي همچون فرود، حركت، مانورهاي سريع و صعود در هر دو حالت ثابت و متحرك در شرايط نامتعادل آبي و خشكي به سمت جو را دارد. از همه مهمتر اين بالگرد (هليكوپتر و عمود پرواز) فاقد دم مي تواند وزني معادل خود را در هوا به پرواز دربياورد و آن را حمل نمايد از طرفي اين بالگرد (هليكوپتر و عمود پرواز) فاقد دم در عين حالي كه دم ندارد داراي پايداري فوق العاده اي در انجام دادن پرواز و مأموريت هاي خودئ مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/10/07
تاریخ ثبت: 1391/12/12
خلاصه اختراع:

طرح اختراعي «طراحي و ساخت نوعي گيربكس دست ساز با قابليت تنظيم هوشمند ميلي rpm موتورهاي بالگرد فاقد دم» كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت. براي آنكه بتوانيم روتور دم و فيزيك دم را انجام دهيم نيازمند طراحي ها و مدلسازي هاي فراواني هستيم كه يكي ديگر از اين كارها طراحي و ساخت دو گيربكس دست ساز به جاي يك گيربكس معمولي است. در تمام بالگردها از يك گيربكس استفاده شده است. استفاده از دو گيربكس منجر به حذف رورتور دم كي شود و استفاده از تنظيم ميلي rpm خروجي اين گيربكس ها كه به موتورها مي رود يكي ديگر از راهكارهاي حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها است. اساس كار اين است كه با جايگزين نمودن دو محور درون هم و به صورت مخالف به جاي يك محور بوده كه با تعدا دور يكسان دوران مي نمايد بنابراين استفاده از يك گيربكس كارساز نبوده بلكه به جاي يك گيربكس كه همگي اين گيربكس ها كاملا داراي تكنيك ساخت منحصر به فرد و دست ساز كه در شكل ها و نقش ها اين گيربكس ها قابل مشاهده هستند از دو گيربكس همسان در يك راستا و دو محور استفاده مي شود براي خنثي كردن پساي ناشي از ملخ هاي ساعتگرد در درون همان محور، محور ديگري نيز تعبيه شده كه ملخ هاي پاد ساعتگرد را حول همان محور با همان تعداد دور دوران مي دهد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/09/19
تاریخ ثبت: 1392/11/30
خلاصه اختراع:

نظر به تلافات قابل توجه تصادف هاي حيوانات با وسايل نقليه در جاده هاي بين شهري و ضرورت پيشگري از اين گونه حوادث اين دستگاه طراحي شده است. متاستفانه خسارات جاني و مالي ناشي از برخورد شتر با اتومبيل به نقل از مديريت راهور ( راهنمايي رانندگي ) استان يزد هنوز هم سالانه از دلايل عمده تصادفات بين جاده اي به شمار مي ايد، اهميت اين دستگاه در حفظ گونه در حال انقراض يوزپلنگ اسيايي نيز بسيار پر رنگ است كه كاهش جمعيت اين سرمايه ملي به زير 30 قلاده گوياي اين وضعيت مي باشد. فنس مجازي جهت حيوانات در محدوده حفاظت شده با استفاده از تجارب ديگر كشور ها به خصوص هندوستان در زمينه حفاظت از ببر بنگال طراحي شده است. از انجا كه مهره داران اكثرا به يادگيري بر اساس شرطي سازي بازخورد مثبت نشان ميدهند اين دستگاه جهت حفظ حيوان در محدوده مجاز جغرافيايي بر اساس رديابي ماهواره اي در صورت نزديك شدن به مرز اين محدوده با شك الكتريكي ازار دهنده حيوان را در محدوده حفاظت شده حفظ مي كند. نقش اين دستگاه با تست هاي انجام شده با همكاري سازمان محيط زيست استان يزد قابليت عملياتي بالا نسبت به هزينه غير قابل توجيه فنس كشي محدوده حفاظت شده اين گونه مي باشد.

تاریخ ثبت: 1395/03/22
خلاصه اختراع:

سيستم چهار الكترودي اندازه گيري مقاومت الكتريكي بتن تازه به صورت بي سيم، در زمينه ي انجام عمليات عمراني و در شاخه كنترل كيفت بتن قرار مي گيرد. نتايج آزمايش مقاومت الكتريكي مواد سيماني تازه، در مطالعه زمان گيرش و بررسي اثر عوامل مختلف مانند انواع پوزولان و يا افزودني هاي شيمايي بر روند هيدراتاسيون، تعيين نسبت آب به سيمان مخلوط، انتخاب فوق روان كننده مناسب، برآورد پايداري استاتيكي بتن خودتراكم و پيش بيني مقاومت فشاري و خواص دوامي كاربرد دارد. بنابراين لزوم استفاده از روشي كه صحت و دقت نتايج آن مطلوب باشد، اهميت بالايي دارد. هدف از طراحي و ساخت سيستم چهار الكترودي اندازه گيري مقاومت الكتريكي بتن تازه به صورت بي سيم، ارائه روشي مناسب براي اندازه گيري مقاومت الكتريكي است كه امكان دستيابي به حداقل خطاي ناشي از مقاومت تماسي و قطبش الكترودهاي جريان و بيشترين دقت اندازه گيري را نسبت به سـاير روش هاي موجود فراهم سازد.

تاریخ ثبت: 1395/06/28
مخترع/مخترعان: شاهين فريدوني
خلاصه اختراع:

سيستم ناوبري صندلي چرخدار با حركت دست در هوا (بدون تماس دست و با كمك حسگر LeapMotion ) ، به‌منظور برطرف كردن مشكلات حركتي افراد ناتوان جسمي ساخته شده است كه مي‌تواند به افرادي كه داراي نارسايي‌هاي حركتي در دست (و يا انگشتان دست) و پا هستند كمك كند. روش كار اين دستگاه به اين‌گونه است كه براي افرادي كه توانايي حركت دادن پاها و انگشتان دست را ندارد شرايطي را فراهم مي‌كند تا بتوانند به‌راحتي از صندلي چرخ‌دار يا ويلچر استفاده كنند. اين سيستم از طريق تشخيص مكان ساعد يا كف دست فرد با كمك نرم‌افزار طراحي‌شده و با كمك سنسور LeapMotion (سنسور تشخيص حركت) ويلچر را جهت دلخواه به حركت درمي‌آورد. اين ويلچر ساخته شده است تا نياز به استفاده از اهرمك يا جوي‌استيك (Joystick) و يا حركت دادن چرخ‌ها با دستان از بين برود و تمام وسايل جانبي را حذف كند. اين دستگاه حتي براي افرادي كه انگشتان و يا دست آن‌ها نيز قطع شده باشد كاربرد دارد. دوربين‌هاي موجود در سنسور محل دست و يا ساعد فرد را در هوا تشخيص مي‌دهند و با توجه به اينكه فرد دست خود را در هوا چقدر جابه‌جا مي‌كند ويلچر را به حركت درمي‌آورند. سرعت و جهت حركت پس از بررسي و تفسير داده‌هاي دوربين در نرم‌افزار طراحي‌شده در محيط LabVIEW به موتورهاي دايناميكسل (Dynamixel) روي ويلچر ارسال‌شده و صندلي چرخ‌دار را به حركت درمي‌آورند.

موارد یافت شده: 36