لیست اختراعات با مالکیت حمید جعفری پور
7 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 7
تاریخ اظهارنامه: 1400/02/19
تاریخ ثبت: 1400/06/23
خلاصه اختراع:

امروزه كاربرد پهپاد در بخش¬هاي مختلف صنعتي به سرعت در حال گسترش است. بر اساس گزارش تحليلي كمپاني PwC ارزش مالي كاربري پهپادها در صنايع مختلف بيش از 127 ميليارد دلار برآورد شده ¬است ولي متاسفانه مهمترين مشكل پهپادها مساله انرژي است كه مداومت پروازي را فراهم نمي كند. در اختراع برج شارژ پهپادي براي رفع اين مشكل معرفي نموده ايم. مساله برج شارژر پهپادها، يك نياز اصلي است كه تا به حال مورد بررسي قرار نگرفته است كه در صورت اجرايي شدن اين طرح، محدوديت هاي انرژي پهپادها از بين رفته و شاهد سرعت رشد پهپادها با گام هاي بزرگتر از شرايط موجود خواهيم بود و آينده سيستم هاي هوايي را مي تواند به صورت كامل متحول كند. سيستم شارژ پهپادي از اسكلت فلزي، صفحه شارژ و باكس نيرو تشكيل شده است كه پهپادها برروي صفحات شارژ قرار گرفته و بدون تجهيزات فيزيكي و از طريق سيستم بي سيم و بدون دخالت انسان عمليات شارژ پهپاد صورت مي گيرد. در اين سيستم با عبور جريان از آنتن صفحه شارژ ميدان مغناطيسي توليد مي شود كه اين ميدان مغناطيسي به سمت آنتن پهپادها ارسال مي شود و با برخورد اين امواج به سطح آنتن انرژي الكتريكي توليد شده و عمليات شارژ انجام مي شود. علاوه بر عمليات شارژ از خاصيت ميدان مغناطيسي براي مهار پهپادها در حين شارژ نيز استفاده مي شود. وجود آنتن برروي پهپاد اين امكان را فراهم كرده است كه از طريق از طريق نويز و امواج محيط انرژي الكتريكي توليد كند و مداومت پروازي را افزايش دهد. يكي از نقاط قوت طرح، تامين انرژي الكتريكي مورد نياز برج توسط خود مجموعه برج پهپادي است كه از سه طريق انرژي خورشيدي، انرژي بادي و برداشت انرژي از محيط صورت مي گيرد كه در مساله برداشت انرژي از محيط دو راهكار براي به حداكثر رساندن انرژي در دو شرايط محيط هاي شلوغ و خلوت ارائه داده ايم.

تاریخ اظهارنامه: 1400/02/14
تاریخ ثبت: 1400/08/10
خلاصه اختراع:

ورزشگاه ها ميزبان رقابت ها مهم هستند كه تماشاگران زيادي براي ديدن اين مسابقات حضور پيدا مي كنند در اين شرايط يكي از مشكلات مهم، عدم پوشش مخابراتي است كه بنا به دلايل خارج بودن استاديوم ها از محدوده شهري و بازي هاي محدود در طول هفته امكان احداث ايستگاه هاي مخابراتي بيشتر به منظور بهبود پوشش مخابراتي منطقي و بصرفه نيست. به همين دليل پهپادهاي مخابراتي را به عنوان روش جايگزين ايستگاه هاي زميني ارائه نموده ايم كه از نظر عملكردي به دليل ايجاد ارتباط line of side از ايستگاه هاي پايه زميني بهتر عمل مي كنند. چالش اساسي پهپادهاي مخابراتي بحث انرژي پهپادها است كه وابسته به منبع ذخيره انرژي (باتري) آنهاست كه امكان پرواز و سرويس دهي مخابراتي به صورت مداوم و مستمر به دليل محدوديت انرژي وجود ندارد. در اين اختراع طرح دكل هاي شارژ مخابراتي را ارائه نموده ايم كه به پهپادها اجازه مي دهدكه همزمان با شارژ شدن، عمليات پوشش مخابراتي را انجام دهند. اقدام مهم اين سيستم تامين انرژي الكتريكي مورد نياز دكل هاي شارژ مخابراتي از طريق امواج صداي تماشاگران حاضر در ورزشگاه و انرژي حاصل از داده هايي كه به صورت broad cast ارسال مي شوند. اين انرژي پس از طي چند فرآيند مختلف به محل ذخيره انرژي منتقل مي شوند و سپس عمليات توزيع آنها به سمت دكل هاي شارژ صورت مي پذيرد. يكي از كاربردهاي اين طرح قابليت فيلم برداري آنلاين همراه با پوشش مخابراتي است كه بهترين تصاوير را در اختيار كارگردان تلويزيوني و كمك داور ويدئويي VAR قرار مي دهد و كاربرد ديگر آن استفاده اين سيستم ها در مناطقي است كه زير ساخت زميني مخابراتي آنها بنا به دلايل سيل، زلزله و جنگ و... و نياز به پوشش مخابراتي سريع دارند و با اين طرح در كمترين زمان ممكن مي توان ارتباط مخابراتي را با استفاده از پهپادها فراهم نمود

تاریخ اظهارنامه: 1400/06/06
تاریخ ثبت: 1400/08/30
خلاصه اختراع:

اين اختراع فرآيند تشخيص و مكانيابي تجهيزات استخراج رمز ارز (بيت كوين) از طريق سيستم‌هاي مخابراتي است. سيستم‌هاي استخراج رمزارز انرژي الكتريكي بسيار زيادي مصرف ميكنند كه استفاده بيش‌ازحد كاربران از اين سيستم‌هاي، كشور را در فصل گرما با بحران بيبرقي و خاموشي روبرو ميكند. شناسايي سيستم‌هاي استخراج رمزارز بسيار پيچيده است. در اين تحقيق با بهره گيري از سيستم‌هاي مخابراتي محل دقيق سيستم‌هاي غيرقانوني فعال را شناسايي كرده‌ايم. از MSC ترافيك غيرعادي فعال تشخيص داده‌شده و مناطق با ترا كيف نامتعارف به فايروال‌ها معرفيشده و فايروال‌ها بر اساس IP آدرس اطلاعات دريافتي و ارسالي سيستم‌هاي استخراج رمزارز غيرقانوني را شناسايي مينمايد.

تاریخ اظهارنامه: 1400/05/02
تاریخ ثبت: 1400/09/28
خلاصه اختراع:

بيماري سيلياك يك بيماري خود ايمن گوارشي است كه در اثر سوء هضم پروتئين گلوتن ايجاد مي شود و تنها راه درمان آن استفاده از يك رژيم غذايي بدون گلوتن است. محصولات توليدي از كيفيت پاييني و قيمت بالايي داشته و تحريم ها برروي توليد و واردات آنها تاثير مستقيم مي گذارد. در اين اختراع يك نوع آرد جديد را براي بيماران سلياكي از ميوه درخت بلوط ارائه نموده كه مشكلات نام برده را برطرف مي كند. دو اقدام براي ايجاد آرد با كيفيت بر روي محصول درخت بلوط صورت گرفته است. اولين اقدام تانن گيري است كه ميزان تانن محصول بلوط را با بهره گيري همزمان از دو تكنيك حرارتي و جوشاندن كاهش داده ايم. دومين اقدام بالابردن كيفيت محصول فاقد گلوتن است كه از مواد افزودني طبيعي (آرد برنج، آرد يا پوره سيب زميني،آرد بادام زميني و صمغ گوار) براي بالا بردن موادمغذي محصول و ميزان چسبندگي و خاصيت الاستيسيته محصول استفاده مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1400/04/29
تاریخ ثبت: 1400/11/05
خلاصه اختراع:

سيستم هاي رديابي حيوانات اغلب از انرژي خورشيدي كه توسط پنل هاي خورشيدي كوچك برروي ردياب ها نصب شده اند، شارژ مي شوند. اين سيستم ها داراي مشكلاتي از قبيل عدم شارژ سيستم از زمان غروب آفتاب تا طلوع خورشيد و عمر پايين باتري است. اين عمل باعث مي شود منبع ذخيره انرژي با ابعاد بزرگتري انتخاب استفاده شود كه كل شبانه روز سيستم را شارژ كند. اما استفاده از اين نوع باتري خود باعث سنگيني وزن سيستم و ايجاد مشكلات حركتي براي حيوانات به خصوص پرواز پرندگان مي شود. از ديگر مشكلات اين سيستم مي توان به مختل شدن سيستم در فصل زمستان و شرايط هواي ابري اشاره كرد. در اين اختراع به جاي استفاده از پنل خورشيدي از آنتن حساس به امواج الكترومغناطيسي استفاده نموده ايم كه علاوه بر شارژ سيستم در تمامي ساعات شبانه روز از باتري با ظرفيت پايين استفاده مي شود. كاهش وزن باتري و عدم استفاده از پنل هاي خورشيدي وزن و ابعاد سيستم قلاده ردياب را به شدت كاهش مي دهد. ماهمچنين از سيستم GPS براي تعيين موقعيت پرندگان و سيستم هاي راديويي بي سيم و يا شبكه سلولي مخابراتي استفاده كرده ايم كه سرعت انتقال داده آنها بالا است.

تاریخ اظهارنامه: 1400/05/15
تاریخ ثبت: 1400/11/12
خلاصه اختراع:

سيستم‌هاي جستجو مصدومين در حال حاضر توسط شركت و كمپاني‌هاي با صلاح‌ديد سازمان صليب سرخ و هلال احمر طراحي و اجراشده‌اند كه عملكرد مناسبي در تشخيص و شناسايي مصدومين گرفتارشده در آوار و بهمن را داشته اند. اين سيستم توسط تيم‌هاي جستجو در نزديكي محل فاجعه قرار داده مي‌شود و از نتايج حاصل از آن براي تحقيق اهداف نجات استفاده مي‌كنند. اين سيستم ها مشكلاتي از قبيل حضور شخص نجات گر در محل فاجعه، شناسايي علائم حياتي و حركتي نجات گر به‌جاي مصدوم توسط سيستم و گمراهي تيم نجات، زمان عمليات جستجو بالا، تعداد زياد كاربر موردنياز سيستم و تأخير در فرآيند تجسس در لحظات اوليه حادثه تا اعلام وضعيت منطقه توسط تيم تخصصي جستجو و نجات مي‌توان اشاره نمود. در اين اختراع قصد داريم با طراحي سيستم جستجوي مصدومين با بهره‌گيري از پهپادها مشكلات فوق را برطرف نماييم.

تاریخ اظهارنامه: 1400/02/09
تاریخ ثبت: 1401/09/19
خلاصه اختراع:

سرعتگير اسمي رايج براي وسايلي است كه از انحنايي عمودي براي كم كردن سرعت وسايل نقليه‌ به منظور بهبود شرايط ايمني استفاده مي‌كنند. اين سرعت گير براي رفع دو مشكل اساسي ساخته شده است كه اولي مساله انرژي است. مشكل اصلي كشور ما در زمينه توليد برق متكي بودن به توليد برق از طريق سوخت هاي فسيلي است. نوآوري در انرژي يكي از چالش هايي است كه هم اكنون جهانيان با آن روبرو مي باشند. سرعت نوآوري در انرژي هرگز سريع نبوده است. كاهش چشمگير هزينه ها و استفاده از انرژي هاي تجديدپذير مانند انرژي خورشيدي، باد و… چهره انرژي را دگرگون كرده است. براي بالابردن راندمان انرژي دريافتي از طريق سرعتگيرها ما دو سيستم الكتريكي(پيزوالكتريك) و مكانيكي(تركيبي از چرخ دنده هاي خطي و دايره اي) را تركيب كرده ايم كه حتي طرح و سازه هاي را براي بالابردن انرژي دريافتي در شرايط جاده هاي پرتردد و كم تردد بصورت جداگانه ارائه داديه ايم كه مكانيزم عملكردي آنها تفاوت دارند. . در اين حالت از ژنراتور دوطرفه استفاده شده است كه در صورت اعمال فشار اتومبيل و رفع آن مدام در حال توليد انرژي الكتريكي باشد و عملكرد راندمان دريافت انرژي الكتريكي را بشدت افزايش دهد. در ادامه سيستم را كاملا ضد آب طراحي كرده كه تحت شرايط آب گيري شديد خيابان ها از نفوذ آب به داخل پك ها آن جلوگيري مي شود كه براي قسمت هاي ثابت و متحرك از نماهاي مختلف راهكارهاي متفاوتي ارائه شده است. اگر بنابه هر دليلي (سرعت گير بشكند) آب به داخل يكي از پك ها نفوذ كند به دليل عايق كاري هر يك از پك ها و مستقل بودن آن ها از يكديگر هيچ گونه آسيبي به پك هاي مجاور نمي رسد. مساله دوم حركت خلاف خودروها و موتور سيكلت ها در خيابان ها و كوچه ها، باعث بروز مشكلات ترافيكي سنگين و تصادفات جاده اي مي شود براي رفع اين مشكلات از مامورين نيروي انتظامي و دوربين ها استفاده مي شود ولي هنوز شاهد وضعيت نامناسب حركت هاي خلاف وسايل نقليه هستيم. براي رفع اين مشكل يكطرفه ساز مكانيكي به وسيله سرعت گير را پيشنهاد داده ايم كه در هر محيطي و در هر ساعت از شبانه روز عمليات يكطرفه كردن را انجام دهد.

موارد یافت شده: 7