لیست اختراعات با مالکیت
روح الله صادقيان فرد بروجني
5 عدد
طراحي و ساخت كولر آبي براي جلوگيري از اتلاف انرژي در اين كولر آبي جديد پوسته و ظاهر كولر هاي موجود مي باشد ولي با اين تفاوت كه از يك الكترو موتور دو خروجه استفاده كرديم كه در قسمت زيرين پروانه تسمه استوانه ا شكل قرار مي گيرد و دليل آن هد پم و خنك تر بودن محل مي باشد كه يكي از خروجي هاي الكترو موتور به يك مجموعه گير بكس cvt اتوماتيك وثل مي كنيم كه متشكل از دو پولي تغيير دور اتوماتيك و يك تسمه مي باشد كه روش كار اين گير بكس به اين مشكل است ك قطر پولي ها تغيير مي كند كه در شروع حركت پولي كه به الكترو موتور متصل است با قطر مينيم و پولي كه با شفت پروانه استوانه اي متصل است با قطر ماكسيمم مي باشد كه اين كار باعث ايجاد قدرت زياد و دور كم مي شود و پروانه را به حركت در مي آورد و در ادامه حركت اينرسي سكون در حال تبديل به اينرس حركتي است پس لحظه به لحظه نياز به قدرت كمتري مي باشد پس قطر پولي اولي شروع به بزرگتر شدن مي كند و قطر پولي دومي كوچك مي شود و با اين كار قدرت كمتر شده و سرعت بيشتر مي شود. البته ما با مقاومت متغيري كه در مسير الكترو موتور قرار داده ايم دور الكترو موتور را كم و زياد مي كنيم و در نتيجه با تغيير دور الكترو موتور با كمي مكث دور ماكسيمم را از پروانه هاي مي گيريم پس در نتيجه براي حركت در آوردن اوليه نياز الكترو موتور بزرگي نداريم كه با حذف يك الكترو پمپ آب و كوچكتر كردن اصلي در مصرف برق صرفه جويي مي كنيم و يك دريچه در خروجي هواي كولر قرار مي دهيم كه باز و بسته مي شود و از خروج گرما جلوگيري مي كندپس با جلوگيري از خروج گرما و كمتر مصرف كردن برق مي توانيم از اتلاف انرژي جلوگيري مي كنيم
خلاصه طرح درطرح دوسرعته نمودن خودرو ازيك گيربكس جديد باطراحي جديد استفاده نموده ايم كه بااين كار نسبت داده ها از دنده يك تا دنده اخر نسبت دنده ها بنا به نياز خودرو (در حال حمل بار با مسافر يا بدون بار با مسافر) تغيير مي كند كه اين گيربكس ....قبلي به اين شكل طراحي شده است كه يك مجموعه اوردراپور درورودي گيربكس قبلي وصل مي شود كه بر روي شافت زيري بين دودنده (دنده چهار و اوردرايو )قرار مي گيرد كه درزماني كهخودرو درحالت سنگين مي باشد (درحال حمل بار ومسافر)نيرو به همان دنده قبلي يعني ... اكثر خودروها دنده چهار مي باشد وارده وبه دنده هاي ديگر رفته وعمل تبديل وانتقال توان راانجام مي دهند واين گيربكس هيچ كار خواصي انجام نمي دهد ولي درزماني كه خودرو درحالت سبك (بدون بار يا مسافر )قرار دارد نيروي ورودي توسط كشويي شافت زير ببين دودنده (چهار واوردرايو )با نسبت اوردرايو كه اين نسبت را مقدار تغيير درسنگين وسبك شدن خودرو مشخص مي كند به شتافت زير گيربكس وترد مي شودوهمه دنده ها رااز دنده يك تا داده اخر با نسبت اوردرايو تر نيرو راانتقال مي دهد كه باعث مي شود قدرت شافت خروجي گيربكس كمتر ودور ان بيشتر شود كه بااين گيربكس كمتر ودور آن بشتر شود كه بااين ---مي توان با دور موتور ثابت واين گيربكس جديد درحالت اوردرايو سرعت وشتاب بيشتر را تامين كرد وبا سرعت ثابت خروجي گيربكس درحالت اوردرايوي توان درموتور راپايين اورد ودرنتيجه مصرف سوخت را كاهش دهيم
اين اختراع به دليل اين كه در صنعت آبياري باراني انواع مختلفي وجود دارد و اكثريت آنها قطع آبپاشها از موتورخانه مي تواند انجام گيرد در حالت نيم اتوماتيك فقط قطع آب را انجام مي دهد به اين گونه كه از يك جعبه فرستنده كه از يك باطري قابل شارژ كوچك عمق سنج استفاده شده كه عمق آب پاشيده شده را مي سنجد و بي سيم طراحي شده پالس ها را به اتاق كنترل مي فرستد و در اتاق كنترل ريز پردازنده آن را به مقاومت متغير ولتاژ را عبور مي دهد و اين مقاومت متغير توسط كشاورز به مقدار عمق آب لازم درجه بندي شده كه كشاورز آن را تنظيم مي كند و زماني كه عمق آب به مقدار مشخص رسيد مقاومت اجازه ي عبور جريان را مي دهد و كليد قطع الكتروپمپ را خاموش مي كند و در نوع تمام اتوماتيك عمق سنج را با شير برقي ادغام مي كنيم كه در ورودي هر مدار باراني نصب شده و در اين نوع از يك باطري بزرگتر و شارژ خورشيدي هم بايد استفاده كرد كه ما از اتاق كنترل مدار آبرساني باراني هر قسمت از زمين را با شير باز مي كنيم و پس از اين كه عمق آب به حد نساب رسيد اين شير توسط فرمان از اتاق كنترل بسته مي شود و شير الكترونيكي بعدي كه از اتاق كنترل مسير و مقدار عمق آبياري آن مشخص شده را باز كرده تا زماني كه آب به حد نصاب برسد و اين شير بسته شده و اين كار ادامه دارد و يك كشاورز مي تواند آبرساني چند روز خود را برنامه ريزي كند و نياز به وجود خودش نيست.
در باك گازوئيل هواي خالي بالاي سطح گازوئيل به دليل سرماي خوا بخار موجود در آن تبديل به آب شده و در كف باك جمع مي شود و گازوئيل در روي آن قرار مي گيرد و در سوخت رساني هاي موجود سوخت از كف با مكش مي شود ولي با قرار دادن يك شناور متصل به لوله ارسال سوخت مي توان سوخت را از سطح آن به سيستم سوخت رساني ارسال نماييم و فقط گازوئيل به سيستم ارسال مي گردد. و اين مرحله اول بدون اين كه از قطعات الكتريكي خاصي استفاده شود حدود 70 درصد از كار را انجام مي دهد و در دماي خيلي پايين هم مشكل ما را حل مي كند ولي اگر دماي هواي خيلي پايين باشد از مرحله دوم و سوم به نسبت استفاده مي شود. در مرحله دوم ما از يك شير سلينوئيدي بين لوله برگردان گازوئيل از موتور به لوله ارسالي سوخت به موتور در روي باك قرار مي دهيم كه از سطح باك گازوئيل گرم با گازوئيل سرد داخل باك مخلوط مي شود و به موتور ارسال مي گردد. و در مرحله سوم اگر هوا خيلي سرد بود كه دو مرحله قبلي هم نتوانست جلوي مسدود شدن لوله هاي ارسال گازوئيل را بگيرد مي توانيم گرمكن ها را فعال مي كنيم كه لوله هاي ارسال را گرم كرده و جلوي مسدود شدن گازوئيل را مي گيريم البته در هواي بسيار سرد در زماني كه چند ساعت موتور خاموش باشد (مثل صبح) مي توانيم چند لحظه گرمكن هاي مرحله سه را فعال كنيم تا سوخت گرم شده به موتور ارسال و موتور زود تر و بهتر روشن شود.
موارد یافت شده: 5