لیست اختراعات با مالکیت
مازيار بشيري منش
3 عدد
حركت شنا(Push up) از حركات ورزشي ساده است كه با دراز كشيدن به صورت دمر و استفاده از قدرت دستها و بازوها براي بالا و پايين بردن بدن انجام ميگيرد.شنا ماهيچههاي سينهاي، سهسر بازويي (پشتبازو)، و بخش جلويي دالي (سرشانه) و عضلات پشتي و عضلات بين دو كتف را مستقيماً به كار ميگيرد و تقويت ميكند. همچنين به صورت فرعي بر روي ماهيچههاي دندانهاي پيشين (كنار قفسه سينه)، ساير قسمتهاي دالي، غرابي بازويي و قسمت مياني بدن تأثير مثبت ميگذارد.شنا حركت پايهاي است كه از آن در تمرينات ورزشي و تربيت بدني و به صورت رايج در تمرينات بدني نظامي استفاده ميشود. هدف اوليه اختراع فعلي اين است كه ابزار مرتبط با ورزش و توانبخشي را بسازد كه در درجه اول براي تقويت عضلات بالاتنه، تقويت عضلات مركزي بدن، بالا بردن مهارت يادگيري در اجراي حركت و بازتواني ورزشي مصرف كننده استفاده مي شود. هدف بعدي اختراع فعلي اين است كه اين ابزار متحرك و مدرن است و به دو صورت ثابت و قابل حمل براي مصارف خانگي و جهت نصب در كلينيك هاي توانبخشي و باشگاه هاي ورزشي توليد شود. هدف اختراع فعلي ارائه ابزاري با دو طرح ساده (مصرف خانگي) كه براي توليد انبوه تقريبا مقرون به صرفه مي باشد و طرح پيشرفته براي مصارف تخصصي( كلينيك توانبخشي و باشگاه اي ورزشي)كه تبعا هزينه توليد آن نسبت به نمونه ساده بالاتر خواهد بود. دستگاه ساخته شده به شرح زير مي¬باشد: اختراع كنوني به ابزار مرتبط با ورزش و توانبخشي مربوط مي شود كه شامل يك بدنه اصلي، يك برد الكترونيكي ( شمارنده حركت، ميزان ضربان قلب و كالري مصرفي و حسگر وزن)، دوربين يا لنز تشخيص حركت صحيح،جك ايجاد كننده شيب در قسمت دست ها و پاها، پمپ يا جك پنماتيك داراي درجه تنظيم الكترونيكي ودستگيره ها و محل قرار گيري پاها مي باشد.
خلاصه توصيف مهارت هماهنگي ديداري-حركتي يعني توانايي انجام فعاليت هايي كه مستلزم بكارگيري همزمان چشم ها و دست ها است كه به فرد كمك مي كند تا بتواند از روي آنچه كه مي بيند كپي كند، ترسيم نمايد و يا بنويسد.هماهنگي ديداري و حركتي فقط زماني به طور موثر شكل مي گيرد كه مهارت ديداري و مهارت حركتي هر كدام به طور مجزا به خوبي پرورش يافته باشند. رشد ناكافي در هر يك از اين مهارتها بر روي مهارت هماهنگي ديداري-حركتي تاثير منفي مي گذارد.بسيارياز فعاليتهاي ما تحت تاثير مهارتهماهنگي چشم و دست قرار ميگيرند از جمله: توانايي ما براي رنگ آميزي، ترسيم حروف و تصاوير، عبور از مازها و رسم نقطه به نقطه ، نوشتن با دست، گرفتن يك توپ، ضربه زدن به توپ، نقاشي كشيدن، درست كردن پازل، بستن دكمه ها و كفش، نخ كردن سوزن و استفاده از قيچي. همچنين مهارت هماهنگي چشم و دست در فعاليت هاي مختلف به ما كمك مي كند مانند: جابجايي اشيا، تيراندازي با كمان، عملكرد ورزشي، بازي هاي كامپيوتري، تايپ كردن، و حتي درست كردن چاي. اين بخشي از مكانيسم انجام وظايف روزمره است. در غياب آن اكثر افراد قادر به انجام حتي ساده ترين كارها مانند برداشتن يك كتاب از روي ميز و يا بازي كامپيوتري نيستند.كودكاني كه در اين زمينه داراي مشكل هستند نميتوانند حركات دست خودشان را در پاسخ به آنچه مي بينند هماهنگ كنند و در نوشتن و ديگر فعاليت هاي درسي كه مستلزم هماهنگي ديداري-حركتي اند دچار مشكل و اختلال هستند.با توجه به اهميت و ضرورت پرورش مهارت هماهنگي چشم-دست در انجام فعاليت هاي گوناگون لازم است تا تمرين هايي براي تقويت و پرورش درست اين مهارت بكار ببريم. يكي از مهارت هاي افزايش هماهنگي چشم و دست استفاده از بازي هاي كامپيوتري است. چون به مهارت دست نياز دارند، از بازيهايي استفاده كنيد كه زماندار باشند و صفحه لمس داشته باشيد. بازيهاي ويدئويي حتي ميتوانند به جراحان كمك كند تا مهارتشان را در اتاق عمل بالا ببرند. از اين رو اين دستگاه جهت تعيين ميزان هماهنگي ادراكي حركتي (هماهنگي چشم و دست و چشم و پا) و همچنين تشخيص اختلال حركتي در افراد حائز اهميت است، همچنين اين دستگاه جهت مصارف درمان و بهبود اختلال هماهنگي ادراكي حركتي موثر خواهد بود. هدف اوليه اختراع فعلي اين است كه ابزاري مرتبط با تشخيص و درمان اختلال كنترل حركتي را بسازد كه در درجه اول براي تعيين ميزان اختلال هماهنگي ادراكي حركتي افراد استفاده مي شود. هدف بعدي اختراع فعلي اين است كه اين ابزار مدرن جهت بهبود اختلال هماهنگي چشم و دست، چشم وپا و دست ها و پاها با يكديگر در كلينك ها و مراكز توانبخشي قابل استفاده باشد و به صورت ثابت و قابل حمل براي مصارف آزمايشگاه هاي رفتار حركتي جهت انجام تحقيقات علمي و جهت نصب در كلينيك هاي توانبخشي توليد شود. هدف اختراع فعلي ارائه ابزاري با طرحي مدرن و امكان صدور خروجي از نتيجه ارزيابي و بهبود عملكرد فرد خواهد بود. هدف بعدي اختراع فعلي توليد انبوه دستگاه ارزيابي و بهبود هماهنگي ادراكي- حركتي (چشم، دست و پا) است.
خلاصه توصيف هر اختلالي كه در آن موفقيت تحصيلي فرد با توجه به سن و آموزش و هوش، براساس آزمونهاي معيار خواندن و نوشتن و محاسبه از آنچه انتظار ميرود بسيار كمتر باشد، اختلال يادگيري توصيف ميشود. اختلال يادگيري يعني رشد ناكافي مهارتهاي خاص تحصيلي كه به علت بيماري جسمي يا عصبي نباشد. اين كودكان عليرغم هوش طبيعي در يك يا چند حوزه درسي مشكل يادگيري دارند و تواناييهايي مانند خواندن، نوشتن و يا رياضيات به طور قابل توجهي كمتر از سطح توانايي عمومي كودك است. يعني اين عدم توانايي در حوزه تحصيلي خاص زير سطح مورد انتظار براساس سن، هوش، و آموزش كلاسي كودك ميباشد.امكان دارد كه ناتواني يادگيري با روحيه ضعيف، عزت نفس پايين و كمبود مهارتهاي اجتماعي و افت تحصيلي همراه باشد. مهارت هماهنگي ديداري-حركتي يعني توانايي انجام فعاليت هايي كه مستلزم بكارگيري همزمان چشم ها و دست ها است كه به فرد كمك مي كند تا بتواند از روي آنچه كه مي بيند كپي كند، ترسيم نمايد و يا بنويسد.هماهنگي ديداري و حركتي فقط زماني به طور موثر شكل مي گيرد كه مهارت ديداري و مهارت حركتي هر كدام به طور مجزا به خوبي پرورش يافته باشند. رشد ناكافي در هر يك از اين مهارتها بر روي مهارت هماهنگي ديداري-حركتي تاثير منفي مي گذارد. اختراع كنوني به ابزار مرتبط با ثبت اختلال ديداري - حركتي مربوط مي شود كه شامل يك كلاه داراي 3 الكترود، مانيتور (جهت انجام تكاليف ديداري – حركتي داراي سيستم ثبت خطا، سنجش زمان، زمان عكس العمل و پورت ورودي جهت ايجاد تكليف ثانويه)، دو شاسي لمسي براي دست ها و دوشاسي لمسي براي پاها، هماهنگي چشم و دست ها، چشم و پاها و دست ها وپاها با يكديگر مي باشد كه پوشش حاوي سه الكترود ثبت فعاليت الكتروليتي را دقيقا در نقاط معين بر روي سر آزمون دهنده قرار داده، از آزمون دهنده خواسته مي شود يكي از تكاليف كه بر روي مانيتور قرار دارد را انجام دهد. همزمان با توجه به فعاليت آزمون دهنده از طريق ديدن تصاوير تكليف و انجام اعمال حركتي از طريق دست ها و پا ها، فعاليت الكتروليتي از نقاط مختص هماهنگي ديداري- حركتي در مغز توسط سيستم هوشمند ثبت دريافت مي شود.
موارد یافت شده: 3