لیست اختراعات با مالکیت
میلاد آریافر
4 عدد
حسگر پرتوي فرابنفش با استفاده از ساختار سيليكون متخلخل با قرار گرفتن در محيط ناشناخته مي تواند اثر تابش هاي فرابنفش را به صورت تغييرات مقدار شدت جريان عبوري خود در باياس اندازه گيري كند كه داراي رابطه ي خطي با شدت پرتوي تابيده شده بر حسگر بوده . همچنين با تفاوت در شكل تخلخل امكان انتخاب طول موج اندازه گيري شده نيز وجود دارد و با اين قابليت، رديابي طول موج خاص از طيف تابشي امكان پذير مي باشد. ساختار اين حسگر شامل پيوند شاتكي بين پلاتين و سيليكون بوده و تخلخل ايجاد شده با ارتفاع كمتر از يك مايكرون كه در پيوند توصيف آمده است امكان تشخيص طيف مورد نظر را به صورت مستقل از اثر نانشي از حضوز ساير طول موج هاي تابشي ناخواسته فراهم مي نمايد. از كاربرد ها ميتوان به تشخيص حربق، تشخيص قدرت پرتو هاي فرابنفش در پزشكي، ليتوگرافي صنعتي، بررسي درجه آلودگي نور خورشيد اشاره كرد.
امروزه نياز به ماشين كاري هاي جديد براي ايجاد قطعات مختلف روز به روز بيشتر به چشم مي خورد. در اين روش ماشينكاري به صورت ماپيچ انجام مي شود و تمامي قطعاتي كه به صورت مارپيچ هستند را مي توان با اين فرايند ايجاد كرد و به توليد انبوه رساند. شايان ذكر است كه محدوديتي در داخلي يا خارجي بودن اين ماپيچ وجود ندارد يعني مي توان به كمك اين فرايند قطعاتي مانند شافت هاي مارپيچ و يا سوراخ هاي مارپيچ داخلي بدون محدوديت در شكل مقطع مارپيچ و هم چنين محدوديت در گام و طول مارپيچ ايجاد و پياده سازي كرد در پيوست ارائه شده نمونه هاي از نقشه هاي مرتبط با اين قطعات داده شده است. اين مكانيزم قابل اجرا با روش هاي مختلف ماشين كاري مانند EDM و ECM و USM است. و مي توان اين نوع ماشين كاري ها كه تا كنون به صورت مستقيم انجام مي شده اند توسط اي فرايند به صورت مارپيچ انجام داد كه در فراينفوق به نوع EDM بسنده شده است.
امروزه نياز به ماشين كاري هاي جديد براي ايجاد قطعات مختلف روز به روز بيشتر به چشم مي خورد. در اين روش سوراخ كاري قطعات به صورت منحني با شعا ثابت سوراخ كاري مي شوند و در انواع قطعات رسانا و بدون محدوديت در سختي و زاويه انحنا قابل اجرا است. اين نوع سوراخ كاري محدوديتي در شكل سوراخ نيز ندارد و سوراخ ها به صورت دايره ، مثلث، مربع و حتي شكل هاي غير متفاوت نيز قابل اجرا است. اين نوع سوراخ كاري بدون درز بوده و نيازي به جدا كردن قطعات و ماشين كاري دروني و سپس متصل كردن آنهخا به هم ندارد و در نتيجه بسيار ارزانتر تمام شده و سرعت كار و استحكام قطعه بيشتر است. اين مكانيزم قابل اجرا با روش هاي مختلف ماشين كاري مانند EDM و ECM و USM است و مي توان سوراخكاري را از طريق اين نو ماشين كاري ها كه تاكنون به صورت مستقيم انجام مي شده اند توسط اي مكانيزم به صورت منحني انجام داد.
بيشتر سيستم هاي اندازه گيري باد لاستيك درون لاستيك خودر نصب شده و به كمك يك باتري به اندازه گيري باد لاستيك مي پردازد و اطلاعات را به صورت بيسيم به خودرو ارسال مي كنند. در برخي از گونه ها براي كاهش مصرف باتري از حسگر شتاب در كنار حسگر فشار براي مشخص شدن حركت خودرو استفاده شده تا در هنگامي كه خودرو در حال توقف است از ارسال اطلاعات جلوگيري شده و از مصرف باتري جلوگيري شود. در اين اختراع با قرار دادن يك سوئيچ اينرسي بهينه براي اندازه گيري در لاستيك خودرو به جاي حسگر شتاب از مصرف مدار جانبي جلوگيري شده و سيستم در حالت آماده باش كمترين مصرف را خواهد داشت. و همچنين اين دو حسگر به صورت يكپارچه در يك مدار مجتمع طراحي شده است.
موارد یافت شده: 4