لیست اختراعات امير منيري نيا
خلاصهاي از توصيف اختراع (ماده 13) : استفاده از سنسور هاي التراسونيك جهت افزايش امنيت دستگاه هاي پرس صنعتي دستگاه هاي پرس صنعتي يكي از پركاربردترين و جدايي ناپذيرترين دستگاه هاي هر واحد صنعتي هستند كه بعضاً استفاده از اين دستگاه ها با خسارات مالي و خطرات جاني همراه است, خساراتي مثل عدم نشست صحيح قطعه در دستگاه كه موجب دورريز شدن آن مي گردد و يا خطرات جاني, مانند قطع عضو كاربر دستگاه كه خسارتي جبران ناپذير را به دنبال دارد. ما در اين سيستم كوشيده ايم كه با استفاده از تكنولوژي هاي نوين جهان مانع از بروز اين خسارات شويم, به اين نحو كه با نصب فرستنده اين سنسور در يك جهت دستگاه و نصب گيرنده آن در سوي ديگر امواج فراصوتي را از فرستنده به گيرنده ارسال مي نمايم اين امواج قبلا در حالت ايده آل اندازه گيري شده اند و در سيستم موجود مي باشند چنانچه جسمي خارجي وارد اين محوطه كه همان محيط ضرب دستگاه است شود مانع از دريافت كامل امواج ارسال شده توسط فرستنده مي شود و امواج صوتي كمتر از ميزان تايين شده به ورودي سيستم مي رسد وسيستم پس از برسي اين امواج مانع از ضرب دستگاه مي شود و در غير اينصورت و يا در صورت رفع مانع, سيستم به دستگاه اجازه كار معمول خود را مي دهد. اين سيستم به دليل استفاده از قطعات بسيار ساده نسبت به كارايي اش بسيار كم هزينه است و به گونه اي طراحي و ساخته شده كه به هيچ عنوان در كار دستگاه خلل ايجاد نمي كند و سرعت آن را به هيچ عنوان كاهش نمي دهد مگر در مواقع بحراني كه تا زمان رفع خطر در هنگام ضرب, مانع از ضرب آن مي شود , از ديگر ويژگي هاي اين سيستم مي توان به عدم اشغال فضاي كاري اشاره كرد كه در كارگاه هاي كوچك بسيار مهم است, اين سيستم به سادگي بر روي دستگاه هاي پرس قابل نصب بوده و پس از نصب تماماً به صورت اتوماتيك كار كرده با شروع به كار دستگاه روشن شده و با خاموش شدن آن قطع مي گردد و نيازي به كنترول ندارد.
اختراع طراحي و ساخت روبات آموزشي تعقيب خط با مدار مجتمع با طراحي و درك ساده جهت آموزش علم روباتيك براي فراگيران علم روباتيك طراحي گرديده است. در روبات هاي موجود وجود پرازشگر موجب درك مشكل اين عمل مي گردد كه با حذف اين قطعه مشكلات ناشي از آموزش مرتفع مي گردد. از جمله اين مشكلات مي توان به موارد زير اشاره كرد: 1- درگير شدن فراگيران علم روباتيك يا مسئله برنامه نويسي و مشكلات مربوط به صحيح نبودن كدهاي مربوط به آن 2- مشكلات ناشي از عدم درك صحيح ارتباط بين ساخت افزار و نرم افزار 3- معيوب بودن پرازشگر 4- از كار افتادن پردازشگر بر اثر خطاي انساني 5- نيازمندي روبات به پروگرمر و هزينه هاي بالاي تهيه آن در اين روبات آموزشي علم روباتيك با استفاده از قطعات ساده الكترونيكي به فراگيران جديد علم روباتيك آموزش داده مي شود و آنها بدون درگير شدن با مشكلات ناشي از پردازشگر با علاقه بيشتري به يادگيري اين علم مي پردازند. همچنين با توجه به هزينه هاي بالاي پردازشگر و پروگرمر مربوط به آن در اين روبات از قطعاتي با هزينه پايين استفاده گرديده كه در صورت معيوب گرديدن هر يك آن قطعه به سادگي و با هزينه كم قابل جايگزيني مي باشد. در اين روبات آموزشي تنها از فرمول ساده تقسيم ولتاژ جهت تعيين مقدار مقاومت مورد نياز براي سنسورها استفاده گرديده كه اين امر نيز سادگي آموزش روباتيك را دو چندان مي سازد. بر خلاف روبات هاي موجود با توجه به استفاده از ولتاژ 5 ولت بجاي 12 ولت قطعات مربوط به مبدل 12 به 5 حذف گرديده و به طبع آن مشكلات ناشي از معيوب گشتن قطعات و صدمات ناشي از آن به مدار نيز حذف مي گردد. با توجه به استفاده از ولتاژ 5 ولت جهت تغذيه روبات تعداد باتري هاي استفاده شده در روبات كاهش يافته كه اين امر موجب كاهش هزينه هاي توليد روبات مي گردد. با توجه به استفاده از ولتاژ 5 ولت جهت تغذيه روبات تعداد باتري هاي استفاده شده در روبات كاهش يافته كه اين امر موجب كاهش هزينه هاي توليد روبات مي گردد. همچنين با كاهش تعداد باتري هاي استفاده شده حجم اشغال شده توسط باتري ها به شدت كم شده كه اين امر موجب كوچك شدن روبات و كاهش هزينه هاي توليد شاسي روبات نيز مي گردد. به علت عدم استفاده از شارژر يا نبودن شارژر استاندارد جهت شارژ باتري هاي روبات در روبات هاي موجود تكنسين هاي سازنده روبات ها مجبور به استفاده از روش هاي غير استناندارد جهت شارژ باتري ها مي باشند كه اين امر صدمات غير قابل جبراي را به باتري ها متحمل مي كنند كه منجر به معيوب شدن آنها و در نتيجه از كار افتادن كل روبات مي گردد. در اين روبات آموزشي از سيستم شارژ مناسب جهت شارژ صحيح باتري هاي روبات استفاده گرديده كه با توجه به طراحي ساده روبات فراگيران علم روباتيك به سادگي مي توانند از اين شارژر صحيح روبات بهره گيرند. خلاصه در طراحي اين روبات آموزشي نكات ايمني بكار گرفته شده است كه در صورت زدن اشتباه قطبين باتري در مدار توسط دانش آموزان به مدار آسيبي وارد نمي گردد كه اين مورد در اكثر روبات هاي موجود صادق نمي باشد و اين مسئله صدمات جبران ناپذيري به روبات وارد مي سازد و در مواردي نيز منجر به تعويض كل قطعاات روبات مي گردد. همچنين با توجه به لايه مخصوص استفاده شده در مدار روبات محل هاي مورد نياز جهت لحيم كاري مشخص گرديده و ساير محل ها در حضور اين لايه قابل لحيم كاري نمي باشد كه اين امر در جلوگيري از اتصالات ناخواسته و صدمات ناشي از آن سهم شاياني دارد. با توجه به چاپ راهنما بر روي مدار الكترونيكي به سادگي محل قرارگيري و قطبين قطعات در روبات براي فراگيران علم روباتيك مشخص گرديده تا از اشتباهات ناخواسته جلوگيري گردد. به همراه اين روبات آموزشي دفترچه رهنماي كاملي قرار داده شده است كه در آن قدم به قدم نحوه قرارگيري قطعات بر روي مدار و همچنين كاربرد و ضرورت وجود آن قطعه در محل مربوطه به صورت كامل توضيح داده شده است. وجود اين دفترچه موجب مي گردد تا فراگير علم روبات با اشتياق بيشتر در كنار ساخت صحيح روبات به يادگيري الكترونيك و در كل علم روباتيك بپردازد.
اختراع روبات آموزشي تعقيب خط بدون ميكروكنترلر با طراحي و درك ساده جهت آموزش علم روباتيك براي فراگيران علم روباتيك طراحي گرديده است. در روبات هاي موجود، وجود پردازشگر موجب درك مشكل اين علم مي گردد كه با حذف اين قطعه مشكلات ناشي از آموزش مرتفع مي گردد. از جمله اين مشكلات مي توان به موارد زير اشاره كرد 1- درگير شدن فراگيران علم روباتيك با مسئله برنامه نويسي و مشكلات مربوط به صحيح نبودن كدهاي مربوط به آن ۲- مشكلات ناشي از عدم درك صحيح ارتباط بين سخت افزار و نرم افزار ۳- معيوب بودن پردازشگر ۴- از كار افتان پردازشگر بر اثر خطاي انساني ۵- نيازمندي روبات به پروگرمر و هزينه هاي بالاي تهيه آن در اين روبات آموزشي، علم روباتيك با استفاده از قطعات ساده الكترونيكي به فراگيران جديد علم روباتيك آموزش داده مي شود و آنها بدون درگير شدن با مشكلات ناشي از پردازشگر با علاقه بيشتري به يادگيري اين علم مي پردازند. همچنين با توجه به هزينه هاي بالاي پردازشگر و پروگرمر مربوط به آن، در اين روبات از قطعاتي با هزينه پايين استفاده گرديده كه در صورت معيوب گرديدن هر يك، آن قطعه به سادگي و با هزينه كم قابل جايگزيني مي باشد. در اين روبات آموزشي، تنها از فرمول ساده تقسيم ولتاژ جهت تعيين مقدار مقاومت مورد نياز براي سنسورها استفاده گرديده كه اين امر نيز سادگي آموزش روباتيك را دوچندان مي سازد. برخلاف روبات هاي موجود با توجه به استفاده از ولتاژ ۵ ولت بجاي ۱۲ ولت، قطعات مربوط به مبدل ۱۲ به ۵ حذف گرديده و به طبع آن مشكلات ناشي از معيوب گشتن قطعات و صدمات ناشي از آن به مدار نيز حذف مي گردد. با توجه به استفاده از ولتاژ ۵ ولت جهت تغذيه روبات تعداد باتري هاي استفاده شده در روبات كاهش يافته كه اين امر موجب كاهش هزينه هاي توليد روبات مي گردد. همچنين با كاهش تعداد باتري هاي استفاده شده، حجم اشغال شده توسط باتري ها به شدت كم شده كه اين امر موجب كوچك شدن روبات و كاهش هزينه هاي توليد شاسي روبات نيز مي گردد. به علت عدم استفاده از شارژر يا نبودن شارژر استاندارد جهت شارژ باتري هاي روبات در روبات هاي موجود، تكنيسين هاي سازنده روبات ها مجبور به استفاده از روش هاي غير استاندارد جهت شارژ باتري ها مي باشند كه اين امر صدمات غيرقابل جبراني را به باتري ها متحمل مي كنند كه منجر به معيوب شدن آنها و در نتيجه از كار افتادن كل روبات مي گردد. در اين روبات آموزشي از سيستم شارژ مناسب جهت شارژ صحيح باتري هاي روبات استفاده گرديده كه با توجه به طراحي ساده روبات فراگيران علم روباتيك به سادگي مي توانند از اين شارژر جهت شارژ صحيح روبات بهره گيرند.. در طراحي اين روبات آموزشي نكات ايمني بكار گرفته شده است كه در صورت زدن اشتباه قطبين باتري در مدار توسط دانش آموزان، به مدار آسيبي وارد نمي گردد كه اين مورد در اكثر روبات هاي موجود صادق نمي باشد و اين مسئله صدمات جبران ناپذيري به روبات وارد مي سازد و در مواردي نيز منجر به تعويض كل قطعات روبات مي گردد. همچنين با توجه به لايه مخصوص استفاده شده در مدار روبات، محل هاي مورد نياز جهت لحيم كاري مشخص گرديده و ساير محل ها در حضور اين لايه قابل لحيم كاري نمي باشد كه اين امر در جلوگيري از اتصالات ناخواسته و صدمات ناشي از آن سهم شاياني دارد. با توجه به چاپ راهنما بر روي مدار الكترونيكي، به سادگي محل قرارگيري و قطبين قطعات در روبات براي فراگيران علم روباتيك مشخص گرديده تا از اشتباهات ناخواسته جلوگيري گردد به همراه اين روبات آموزشي دفترچه راهنماي كاملي قرار داده شده است كه در آن قدم به قدم نحوه قرار گيري قطعات بر روي مدار و همچنين كاربرد و ضرورت وجود آن قطعه در محل مربوطه به صورت كامل توضيح داده شده است. وجود اين دفترچه موجب مي گردد تا فراگير علم روبات با اشتياق بيشتر در كنار ساخت صحيح روبات به يادگيري الكترونيك و در كل علم روباتيك بپردازد.
موارد یافت شده: 6