لیست اختراعات سيداحمد حسيني
مغازه ها براي كنده كاري و تراشكاتري مواد چوبي و پلاستيكي مورد استفاده قرار مي گيرند كه در انواع گوناگون به بازار عرضه مي شود مغازه با قابليت تغيير فرم ساخته شده توانايي انجام تمام كارهاي مغارهاي ديگر را داراست به همين منظور لقب مغار مادر را نيز دارد اين مغار تغيير فرم قابل استفاده در انواع دستگاه هاي خراطي براي تراشيدن مواد چوبي و پلاستييكي مي باشد و قابليت سازگاري و عملكرد مطلوب را داراست جهت استفاده از اين مغار كافي است كاربر فرم مورد نظر را در لبه مغار ايجاد كرده و با گير هاي عمودي و افقي تيغه ها را نسبت به اتاقك محكم كند كابر بعد از روشن كردن دستگاه خراطي مغار را در جايگاهش قرار داده و به تراشيدن مدل مورد نظر اقدام ميكند براي ابزار زني مدل كافي است فرم هاي مختلفي را در لب مغار ايجاد كند بعد از اتمام كار گيره ها توسط كاربر باز شده و تيغه ها در داخل اتاقك قرار گرفتع تا اسيبي به لبه تيغه ها وارد نشود اين محصول ساده و كاربردي است بنابراين هر كاربري مي تواند به آساني با اين كار كند
توليد سيمان از زبالههاي شهري
هيدروژن، سومين انرژي فراوان بر روي سطح زمين است. هيدروژن قابليت بالايي براي توليد انرژي دارد و ميزان آلودگي ناشي از مصرف اين سوخت در محيط زيست بسيار كم است. امروزه بازيافت گاز هيدروژن از واحدهاي خروجي واحدهاي توليدي در صنايع نفت و گاز براي استفاده در موتورهاي احتراقي و وسايل نقليه الكتريكي باطري دارد اهميت فراواني پيدا كرده است و توانايي اين سوخت از مجموعه متنوعي از منابع و خصوصيت پاكسوز بودن آن، هيدروژن را به سوخت جانشين مناسبي تبديل كرده است. در نيروگاه برق شهيد سليمي نكاء در قسمت آب ژاولسازي، مايع آبژاول براي از بين بردن ميكروارگانيسمهاي موجود در آب دريا توليد ميشود و در كنار توليد مايع آبژاول گازي توليد ميشود كه با آزمايشات انجام شده دريافت شد حدود 86% از اين گاز، گاز هيدروژن تشكيل ميدهد و حدود 35 سال بعد از تاسيس نيروگاه، اين گاز با ارزش همچنان در محيط زيست رها ميگردد. اهداف پروژه: 1-درصد خلوص گاز هيدروژن نمونهگازي اوليه 2-مقدار درصد و نوع ناخالصيهاي موجود در نمونهگازي 3-روشهاي حذف ناخالصيهاي موجود در نمونهگازي و توليد گاز هيدروژن با خلوص بالا در اين پروژه براي خالص سازي نمونه گازي 7 سيستم طراحي گرديد كه در سيستم اوليه مقدار درصد گاز هيدروژن 86 درصد تعيين مقدار شد و مقدار ناخالصي هاي بدست آمده در فصل سوم گزارش شده است. سپس با توجه به اينكه آب مي تواند ناخالصي هاي گازي را در خود حل كند، ستون هاي آبي و ستون سشتشو آبي طراحي گرديد. در سيستم هاي شماره 1و2 از ستون هاي آبي حاوي cc200 آب مقطر استفاده شد كه با حذف مقداري از ناخالصي ها به ترتيب به خلوص 89 و 91 درصد رسيد. در ادامه براي حذف كلر موجود در نمونه گازي در نمونه گازي(حدود ppm9 ) از محلول نيترات نقره 1/0 نرمال استفاده شد و در واقع به سيستم شماره 2 يك ستون اضافه گرديد و سيستم شماره 3 طراحي گرديد و درصد خلوص گاز 5/93 درصد رسيد. سپس براي رسيدن به درصد خلوص بالاتر، ستون شستشو طراحي شد و به سيستم شماره 2، ستون شستشو دهنده اضافه گرديد و سيتم شماره 4 طراحي شد كه درصد خلوص گاز 8/95 درصد رسيد. در ادامه براي حذف بخارات موجود در نمونه گازي ستون سيليكاژل طراحي شد و به سيستم شماره 4 ستون سيليكاژل اضافه گرديد ودر نهايت سيستم شماره 5 طراحي گرديد كه درصد خلوص گاز 5/96 درصد رسيد. در پايان با توجه به عملكرد تمامي سيستم ها، سيستم شماره 6 طراحي گرديد كه مجموع تمامي سيستم ها مي باشد و درصد خلوص گاز به 4/99 درصد رسيد كه مي توان گاز هيدروژن خالص شده، ذخيره و سپس مصرف گردد.
خلاصه : اين اختراع شامل روشي جهت استفاده از لجن هاي نفتي توليد شده در خطوط انتقال نفت در مراكز ذخيره و انتقال نفت در ايران با رعايت تمامي استانداردهاي موجود در كشور و استاندارد هاي بين المللي براي توليد سوخت مي باشد. پس از نمونه برداري و آناليز شيميايي لجن هاي نفتي خطوط انتقال نفت منطقه شمال كشور ايران مشخص گرديد كه اين مواد حاوي تركيباتي مشابه با مواد خام مصرفي در مازوت (سوخت) مي باشند و مي توان از آن به عنوان جانشين براي تامين بخشي از انرژي كشوراستفاده كرد. نمونه مورد آزمايش كه به صورت جامد ذخيره شده را به ميزان 20% با نفت سفيد و آب واسيد كلريدريك مخلوط كرده و به دماي 80 درجه سانتيگراد رساند. در ادامه براي كنترل اسيديته به نمونه آزمايشي مقداري آهك اضافه كرد و سپس از 2جداكننده پشت سر هم استفاده كرده كه ابتدا فاز جامد از مايع ،بعد از آن فاز مايع(آب) از مايع (سوخت توليدي)را جدا مي كند. فاز جامد جداشده در اين بخش شن وماسه مي باشد كه قابليت بازگشت به محيط زيست را دارد . قبل از استفاده از سوخت توليدي آزمون هاي فيزيكي از قبيل دانسيته ،ويسكوزيته،ميزان گوگرد بر روي سوخت توليدي انجام مي شود تا از صحت و مطابقت آن با استاندارد ها اطمينان حاصل شود پس از اين مرحله مي توان از سوخت توليدي استفاده كرد.
معيارهاي مختلفي براي اندازه گيري عملكرد دستگاه ها و فرآيندها وجود دارد و همواره تلاش بر اين است تا با اندازه گيري بازدهي و كارايي تجهيزات، عملكرد آن ها را بهبود دهند. از اين رو تعيين مقدار بازدهي و در واقع سطح انرژي يخچال ها كه در علم ترموديناميك با عنوان ضريب عملكرد(COP) از آن ياد مي شود، اهميت پيدا مي كند. اين اختراع ساخته شده، ضريب عملكرد هر يخچال ترموالكتريك متصل به خود را اندازه گيري مي كند و با اندكي تغيير، به راحتي مي تواند ضريب عملكرد ساير يخچال ها را نيز اندازه گيري نمايد. اختراع حاضر برجستگيهايي دارد كه مهمترين آنها به شرح زير ميباشد: 1.خودكار(اتوماتيك) بودن، به اينصورت كه كافي است فقط يخچال و هيتر را به آن متصل كرد و طبق دستورالعمل از آن استفاده كرد. 2.عدم نياز به دانستن ضريب انتقال حرارت كلي ديواره ها(UA)، زيرا توسط خود دستگاه و در مرحله اول محاسبه مي شود. 3.قابل حمل(پرتابل) بودن 4.ارزان بودن استفاده از اين روش 5.سهولت در استفاده و بدون نياز به يك كاربر متخصص
رابطه بين تنش و كرنش ماده در محدوده پلاستيك ورق ها از اهميت بسيار بالايي در طراحي فرايند توليد ورق ها و محاسبه نيروي لازم شكل دهي و . . . برخوردار است. براي تعيين منحني- تنش كرنش عموماً از آزمون كشش استفاده مي شود كه مشكلاتي از قبيل تهيه نمونه تست كشش و رفتار متفاوت ماده در حالت واقعي عملكرد و . . . را دارد. آزمون بالج اين مشكلات را بر طرف مي كند. از طرف ديگر با توجه به نياز به تست هاي مختلفي مانند منحني تنش- كرنش ماده، منحني حد شكل پذيري، تست جامي شدن، تست انبساط سوراخ، تست ناكازيما، تست مارسينياك، تست كشش عميق، تست برش ورق و . . . ، صنايع و موسسات آموزشي و پژوهشي عموما نياز به چندين دستگاه براي تعيين خواص مكانيكي دارند. در اختراع حاضر دستگاهي طراحي شده است كه علاوه بر تعيين منحني تنش- كرنش ماده با استفاده از تست بالج، بتواند ساير تست هاي بيان شده فوق را انجام دهد. اين دستگاه نياز صنايع و مراكز علمي و تحقيقاتي و . . . را براي تهيه دستگاه هاي مختلف براي تست هاي فوق را مرتفع مي نمايد. چند منظوره بودن دستگاه، كه به خاطر تجميع چند دستگاه در يك دستگاه باعث صرفه جويي در هزينه ها خواهد شد. تمام اتوماتيك بودن فرايند كه امكان انجام تست براي هر كاربري با هر توانايي جسماني را فراهم مي سازد. يكي از مزيتهاي اين دستگاه به نسبت به تست كشش تك محوري اين است كه حالت بارگذاري نمونه تست، شباهت بيشتري به شرايط واقعي بارگذاري در عمليات شكلدهي ورق دارد.
خلاصه: 1- اين درزين كه براي جابه جايي نفر در خطوط ريلي به كار مي رود از جمله ماشين هاي ريلي محسوب مي شود. تعداد چهارده نفر سرنشين و راننده قابل جابجايي با اين درزين مي باشد. بر اساس قوانين راه آهن هريك از ايستگاه هاي ريلي كشور بايد به يك دستگاه درزين وانتي و يك دستگاه درزين مسافري مجهز باشند تا در مواقع اضطراري و يا بازديدهاي تعميراتي به كمك عوامل آن ناحيه بيايند. 2- يكي از اصلي ترين انگيزه ها در راستاي طراحي و توليد اين درزين استفاده و بهره گيري از فن آوري و تكنولوژي در ساخت آن است. منطبق بر شرح خدمات و اطلاعات اوليه واصله از راه آهن جمهوري اسلامي ايران مبني بر نياز خطوط ريلي كشور به اين نوع درزين، طراحي آن آغاز و پس از تحليل توسط نرم افزارهاي مهندسي توليد شده است. 3- با در نظر گرفتن اين كه خطوط ريلي كشور از استاندارهاي خاصي تبعيت مي كند طراحان ماشين آلات ريلي در طراحي و ساخت درزين تمامي آنها را در محاسبات خود مدنظر قرار داده اند از جمله: - شيب استاندارد 15 متر در 1000 متر - رعايت قوس هاي موجود در راه آهن - رعايت دور مربوط به قوس ها در راه آهن - دماي محيط هاي كاري از 30-تا 50+ درجه سانتي گراد - ارتفاع از سطح دريا - ساير
خلاصه: مبناي كار سيستم الكترونيكي ساخته شده بر اساس ميكروكنترلر است سيستم هوشمند ساخته شده حاوي يك شبكه از ميكروكنترلر هاست كه براي كنترل سيستم استفاده مي شود. روش كار بدين صورت است كه در ابتدا مقصد مورد نظر به شكل مختصات جغرافيايي به ميكروارسال مي گردد. سپس با استفاده از تراشه قطب نما و تراشه GPS نصب شده به روي سيستم كه اطلاعات را به شكل لحظه اي در اختيار ميكروكنترلر قرار مي دهند. تصحيح مسير اوليه انجام شده و سپس حركت به سمت مقصد آغاز مي شود. در حين حركت تصحيح مسير با استفاده از اطلاعات GPS كه به صورت Update مي شود. انجام شده، ضمن آن كه مجموعه سنسورهاي نصب شده به روي سيستم امكان تشخيص موانع را فراهم ساخته و در صورت وجود مانع طراحي سيستم به گونه اي است كه قابليت عبور از موانع را داشته و پس از عبور كامل از مانع مجددا به مسيراصلي خود باز مي گردد و اين روال تا رسيدن به مقصد ادامه دارد. كليه اين فرايند ها (تصحيح مسير ، حركت ، تشخيص، عبور از مانع ) بدون نياز به اپراتور انجام مي شود.
ازكاتاليست هاي نيكل و تنگستن براي افزايش سرعت واكنش در اكثر فرايندهاي صنعتي استفاده مي گردد.پس از چندين دوره استفاده كاتاليستها ديگر كارايي خود را ازدست داده واز داخل رآكتور تخليه مي شوند. به اين مواد كااتاليست مستعمل گفته مي شود. اين مواد به دليلي دارابودن عناصرفلزي سنگين واثرات شديدا منغي كه بر آب و خاك محل گذارده، قابل دفن نمي باشد. اين اختراع امكان بازيابي نيكل و تنگستن از كااناليست هاي مستعمل NI/W فراهم مي نمايد. بدين صورت كه در فرآيند دو مرحله اي بازيابي، ابتدا نيكل به صورن محلول توسط سولفوريك اسيد بازيابي شده. محصول نهايي بدست آمده، ذرات اكسيد نيكل مي باشد كه توسط فرآيند دو مرحله اي ترسيب توسط سديم هيدروكسيد و كلسيناسيون در دماي 650 تا 700 درجه سانتيگراد بدست مي آيد. سپس در مرحله دوم بازيابي كاتاليست مستعمل باقي مانده از مرحله اول درمعرض باز سديم هيدروكسيد قرار گرفته و اتگستن موجود به شكل محلول قهوه اي رنگ تنگستات سديم NA 2 WO4 بازيابي مي گردد. محصول نهايي بدست آمده، ذرات اكسيد تنگستن مي باشد كه توسط فرآيند دو مرحله اي ترسيب توسط كلريدريك اسيد و كلسيناسيون در دماي 600 تا 650 درجه سانتيگراد بدست مي آيد. راندمان 76.7 درصد
موارد یافت شده: 17