لیست اختراعات عباس عباس زاده شهر ي
فرآ ند شكست هيدروليك معمولآ در توليد مخازن نفت و گاز طبيعي به عنوان عامل افزايش توليد چاه و توسعه زمان توليد مخزن مورد استفاده قرار مي گيرد. ميزان توليد مخازن نفت وگاز كه به روش هيدروليكي شكسته يا شكافدار مي شوند، مستقيمآ به گسترش شكستگي و چگونگي ارتباط ديواره چاه با شكستگي بستگي دارد. بعضي از تشكيلات و سازندهاي سنگي شامل سيستمهايي با شكستگي طبيعي اند كه بعدها مي توانند توليد يك چاه را افزايش دهند. اين موضمع خاطر نشان مي كند كه ايجاد شكستگي هاي هيدروليك مي تواند يك چنين شكستگي هاي طبيعي را افزايش دهد. فرايند شكست هيدروليكي شامل پمپاژ مييال با فشار بسيار بالا به داخل چاه مي باشد كه كشش ايجان شده در سطح ديوار چاه ، تنش برجا (فشاري) را در سنگ تا حد بسيار زيادي كاهش مي دهد و در نتيجه اين پديده باعث شكستگي در سنگ مي شود. از طرفي ممكن است خاصيت هيدروليك سيال مفروض، شكستگي را در تشكيلات و سازندهاي سنگي ايجاد نمايد كه تا فاصله اي قابل ملاحظه (در حدود چندين ١٠٠ متر يا بيشتر) منتشر نمايد لذا ايجاد شكست فرآيندي پيچيده بوده، بطوريكه در اغلب موارد بايستي چندين نوع سيال در مراحل مختلف در حين ايجاد شكستگي، پمپ شوند. براي انجام شبيه سازي در اين مقاله ابتدا يك منطقه فرضي به همراه سازند بهره ده و لايه هاي دربرگيرنده آن تعريف و سپس به كمك روش اجزاي مرزي كار شبيه سازي اجرا گرديد. نتايج موئد اين موضمع بودند كه ايجاد صحيح شكستگي به افزايش توليد و راندمان بهره وري خواهد افزود. بديهي است اين روش براي داده هاي واقعي نيز به سهولت قابل كاربرد است.
امروزه خودرو به عنوان وسيله اي موثر براي حمل ونقل درآمده است كه انسانها زمان هاي زيادي را در آن مي گذرانند. اين مسائل باعث شده است كه راحتي سرنشينان به عنوان موضوعي با اهميت روزافزون، تبديل شود. موضوع راحتي در حوزه صندلي خودرو، طيف وسيعي را شامل مي شوند كه عبارتند از: 1. راحتي ديداري 2. راحتي احساسي بر اثر لمس صندلي 3. راحتي نشستن (راحتي وضعي) 4. راحتي در حين حركت 5. راحتي صدايي 6. راحتي حرارتي و غيره تعيين حوزه تغيير اين مسايل نسبت به ماهيت راحتي در حالت كلي، خصوصي و يا شخصي، كاري دشوار است. لذا كارخانه هاي خودروسازي مختلف؛ ديدگاه هاي متفاوتي نسبت به اين موضوع دارند و بر اساس داده هاي به دست آمده از مشتريان مختلف؛ آشنايي به طيف خاصي از مشتريان و درك اهميت صندلي و انتظاراتي كه از ان مي رود، با توجه به نوع خودرو و فضاي اختصاص يافته براي صندلي؛ اقدام به طراحي صندلي مي كنند. بسياري از رانندگان همواره با صندلي هاي خودروي خود دچار مشكل هستند. چند سالي است كه توليد كنندگان خودرو در صدد برآمده اند كه در طراحي صندلي خودروهاي خود توجه بيشتري به تركيب بدن داشته باشند و بدين ترتيب تا حدودي توانسته اند بر اين مشكل غلبه كنند.
مهندسي مخزن (Petroleum Reservoir Engineering) يكي از زير شاخه هاي كليدي مهندسي نفت محسوب مي شود. پس از كشف مخازن هيدرو كربن كه مي تواند نفت، گاز و غيره توسط تيم اكتشاف نوبت به فاز مهندسي مخزن مي رسد كه نقش مهمي در چرخه برداشت از مخازن را عهده دار است. پاره اي از اين وظايف بصورت خلاصه در زير آورده شده است: 1- شناخت مخازن RESERVOIR: شامل تكميل مطالعات زمين شناسي و پتروفيزيك مخزن مي شود. 2- مدل سازي واقع گرايانه با جزئيات زمين شناسي از مخزن هيدركربني 3- ايجاد جدول زماني توليد 4- انتخاب مناسبترين شيوه و نرخ توليد به منظور رسيدن به حداكثر برداشت سيالات نفتي 5- انتخاب مناسبترين شيوه ازديداد برداشت با توجه به شبيه سازي رايانه اي 6- شرايط و خصوصيات مخزن
با توجه به پيشينه انرژي الكتريسيته و توليد برق، تاكنون روشهاي مختلفي براي توليد آن ارائه نشده است. از طرفي با توجه به نياز روز افزون به اين انرژي در عرصه هاي مختلف و همچنين كمبود منابع مورد نياز در كشورمان در صدد آن برآمديم كه با روشي جديد و طراحي يك مبدل، انرژي هاي هدر رفته را مهار و از آنها براي توليد برق استفاده نماييم. اين مبدل كه قابليت اتصال به هر وسيله اي كه حركت رفت و برگشت قائم يا افقي را دارد، با استفادد از هواي دم و بازدم در يك محفظه اكاردئوني شكل، هوا را با استفاده از پروانه و جلو برنده به گيربكس شتاب دهنده انتقال مي دهد و بعد از آن، ژنراتور يا مبدل جريان، از اين انرژي، انرژي الكتريسيته توليد مي كند. مزيت اين روش اين است كه در حين استفاده از يك وسيله با شرايط گفته شده در بالا مي توان برق توليد نمود و بدين ترتيب صرفه جويي قابل توجهي در استفاده از برق انجام خواهد گرفت.
خلاصه شرح و توصيف گاردريل ايمن ضدمرگ (پروفيل تركيبي هوشمند) در تصادفات رانندگي بر اثر برخورد خودرو با گاردريل و منحرف شدن خودرو و يا كنده شدن گاردريل از جاي خود ايجاد خسارت هاي مالي و جاني مي كند. از اين رو گاردريل ايمن هوشمند كه نوعي پروفيل تركيبي مي باشد با سامانه هاي خود شدت تصادف را كاسته و جلوگيري از انحراف خودرو توسط سامانه استاپر مي نمايد. انعطاف و مقاومت بيشتري نسبت به انواع گاردريل هاي موجود نيز دارد كه تمامي اينها باعث ايجاد ايمني بيشتر و كاهش درصد مرگ سرنشينان مي شود
خلاصه نرم افزار محاسبه عمق هومو (ضخامت پوسته) طراحي الگوريتم كاربردي و جديد براي تعيين آنوماليها و تخمين عمق پوسته با استفاده از تلفيق دو روش ژئوفيزيكي گراني سنجي و زلزله سنجي از آنجايي كه روش هاي ژئوفيزيكي به تنهايي داراي كاربردهاي محدودي هستند، در اكثر اكتشافات ژئوفيزيكي از چند روش ژئوفيزيكي مقايسه و تلفيق نتايج آنها با هم استفاده مي شود. عمق هومو را مي توان با استفاده از داده هاي مختلف ژئوفيزيكي تعيين كرد كه در اين طرح از داده هاي گراني سنجي و لرزه نگاري استفاده شده است. روش به كار رفته در تخمين عمق هومو به روش گراني روشي مبتني بر اولدنبرگ ـ پاركر مي باشد همچنين با توجه به داده هاي زلزله عمق موهو لرزه اي به روش انكساري زاويه باز با توجه به ضخامت هر لايه و سرعت موج آن در لايه و زمين شناسي منطقه تخمين زده مي شود. درنهايت عمق بدست آمده از روش گراني و لرزه با هم مقايسه مي گردد. با اين روش مي توان به آنوماليهاي احتمالي در منطقه پي برد و آن ها را شناسايي كرد.
موارد یافت شده: 6