لیست اختراعات عليرضا صديقي زاده
امروزه در صنعت ماشين كاري قطعات نياز به كاهش زمان توليد به همراه بالا بردن تيراژ توليد و ارتقاء كيفيت توليد در درجه اول اهميت قرار دارند. در اين راستا توآوري مذكور براي استفاده در صنايع مختلف از قبيل هوا فضا خودرو مبدل هاي حرارتي قالبسازي صنايع نيروگاهي صنايع دفاع با سرعت و دقت ماشين كاري بالا مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. از آنجايي كه تكنولوژي ساخت اين نوع ابزار تاكنون فقط در دست چند شركت غربي كه موفق به طراحي اين ابزار طي دو سال اخير شده اند با اين ابتكار در طراحي و ساخت مي توان قدم بزرگي در خودكفائي صنعت بومي در جهت از بين بردن فرهنگ مصرف كنندگي برداشت كه اين خود در كنار مزاياي اشاره شده مي تواند الگوئي براي ايجاد تنوع و نوآوري در گام هاي بعدي باشد. اينجانب ابزار را با بالاترين سطح كيفي و مطابق با استانداردهاي روز دنيا كه با نمونه هاي خارجي آن قبل رقابت مي باشد طراحي نموده ام. براي روشن تر شدن كاربرد اين ابزار بايد به پارامترهاي مطرح در صنايع مختلف به طور اجمالي اشاره نمود به طور مثال در صنايع خودرو و قالبسازي سرعت عمل براي رسيدن به توليد انبوه از درجه اول اولويت برخوردار مي باشد. اين نوع ابزار مي تواند با سرعت هاي برشي بهبود يافته نسبت به نمونه هاي قديمي انواع عهمليات كف تراشي ، بغل تراشي، حركتهاي مارپيچي سه محور همزمان كف تراشي با حركت شيب دار شيار زني و غيره را تنها با يك ابزار انجام دهد و نياز براي بكارگيري چند نوع ابزار را در عمليات مختلف براده برداري را كاهش مي دهد. در مثالي ديگر پارامتر تكرار پذيري و دقت و كيفيت سطوح در صنايع نيروگاهي و صنايع دفاع الويت داشته كه مجددا ضريب اطمينان اين ابزار براي دست يابي به اين پارامتر ها به دليل دقت بالاي طراحي با لنگي هاي محوري و شعاعي حداقل بهبود يافته است. در نهايت مي توان اهميت پارامتر دقت ابعادي در صنعت هوا فضا را مثال زد كه ابزار مذكور با دقتهاي مشابه صدم ميلي متر بدون انحرافات شعاعي مي تواند ماشين كاري نمايد. در نتيجه اينجانب نقطه قوت اين ابزار را سرعت بالاي ماشين كاري دقت بالاي ماشين كاري صلبيت بالا در جلوگيري از انحرافات شعاعي، تكرار پذيري در توليد قطعات توان مصرفي كمتر در حين براده برداري و چند منظوره بودن استفاده از اين ابزار در مقايسه با كف تراش هاي قديمي مي دانم كه به تفسير در قسمت شرح و توصيف اختراع در اين موارد بحث خواهد شد.
هدف اختراع فرايند توليد يك پيش پليمر پلي يورتاني براي توليد فوم سرد منعطف است كه در زمينه شيمي قرار مي گيرد. از زمان ظهور صنعت پلي يورتان، فوم هاي منعطف تا مدت زيادي بر پايه TDI توليد مي شدند زيرا TDI در ساختار فوم باعث ايجاد انعطاف و نرمي مي شود. با اين وجود TDI يك ماده كاملا سمي بوده و به دليل اينكه فشار بخار بالا و نقطه جوش پاييني دارد اثرات نامطلوبي بر كارگران خطوط توليدي دارد، از طرف ديگر مانايي و آزمون¬هاي خستگي در فوم¬هاي بر پايه TDI بسيار ضعيف است و بنابراين عمر محصولات فوم پلي¬يورتان بر پايه TDI تحت تنش هاي مكانيكي كاهش مي يابد. بنابراين هدف توليد يك پيش پليمر بر پايه MDI و بدون حضور TDI مي باشد به طوريكه بتوان خواص مكانيكي مطلوب در توليد فوم سرد قالبي با انعطاف مورد مصرف در توليد مبلمان و يا صندلي خودرو را توليد كرد. اين روش شامل فرايند توليد پيش پليمر با انعطاف پذيري بالاست كه حاصل از واكنش MDI با پلي ال است كه در ادامه اين پيش پليمر با پلي ال فرموله شده حاوي اديتيوهايي مثل كاتاليست ها، سورفاكتانت ها و يك عامل دمنده واكنش داده و فوم منعطف توليد مي شود.
افشاي حاضر شامل يك كاتاليست توري شكل آلياژ پلاتين براي توليد اسيد نيتريك و روشي براي ساخت كاتاليست مذكور است. كاتاليست مذكور شامل چندلايه توري از تعدادي سيم بهم بافته شده به شكل knitted است كه هر سيم داراي يك تركيب آلياژ فلزي شامل پلاتين با درصد جرمي %80 تا 90%، پالاديوم با درصد جرمي 1% تا %9 و روديوم با درصد جرمي 1% تا 5% بر حسب جرم كل تركيب كاتاليست توري آلياژ پلاتين است. عناصر ناخالص موجود در تركيب كاتاليست مذكور لزوما كمتر از %0.01 جرمي بر حسب جرم كل تركيب كاتاليست است. كاتاليست مذكور از طريق روشي شامل توليد يك شمش آلياژ با تركيب درصدهاي از پيش تعيين شده در تركيب كاتاليست مذكور، ساخت تعدادي سيم آلياژ از طريق شكل دهي شمش آلياژ توليد شده و ساخت توري كاتاليست آلياژ پلاتين مذكور از طريق بافت تعدادي سيم آلياژ ساخته شده مذكور است.
موارد یافت شده: 3