لیست اختراعات با مالکیت
حميد رضا رشيدي جهان آباد
2 عدد
شرايط آب و هوايي تأثير زيادي بر عملكرد يك كلني و در نهايت زنبورستان مي گذارد. در اين ميان كنترل دما و رطوبت كلني از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد. داخل هر كلني بايد تا حد امكان در شرايط نرمال قرار داشته باشد به همين خاطر كندو را در طرح هاي استاندارد و با اندازه ها ي استاندارد توليد مي كنند ولي با همه ي اين تفاصيل باز نوسانات رطوبت و دماي داخل كلني باعث پايين آمدن راندمان كلي زنبورستانها مي گردد. در اين شرايط زنبورداران به منظور كاهش تلفات مجبور به حفظ شرايط ايده آل درون كلني ها از طريق كوچ خواهند بود و هزينه هايي از جمله هزينه حمل و نقل، هزينه مكان جديد و ... به آن ها تحميل مي شود. در غير اين صورت آن ها مجبور به تغذيه دستي كندوها با شربت و خميرهاي مخصوص مي باشند(در زمستان) كه اين موضوع نيز هزينه بر خواهد بود. عده اي از زنبورداران نيز با توجه به تجربه شخصي خود و با استفاده از عايق كاري هاي دست ساز از كاهش بيش از حد دما در داخل كلني جلوگيري كرده و خسارات مربوطه را تا حد امكان كاهش داده و از افت بيش از حد جمعيت كلني مي كاهند و يا شركت هايي با ارائه كندو هاي پلاستيكي دو جداره و يا شيشه اي و ... توانسته اند مقدار تلفات را تا حدي كم كنند ولي مقدار تلفات در طول دوره سرما همچنان يكي از بزرگترين دغدغه هاي زنبورداران است. لذا نياز به ارائه سيستمي براي حفظ شرايط ايده آل درون كلني ها بدون نياز به تعويض و يا جابجايي كندو ما را برآن داشت تا به طراحي كندوي هوشمند بپردازيم.
اجزاء موتور: روتور اصلي: كه تكيه گاه پيستون ها نيز مي باشد و نيز مسئوليت انتقال توان به شافت خروجي موتور را نيز بر عهده دارد. در شكل، روتور سبز رنگ و پيستون ها زرد رنگ مي باشند. روتور زمان بندي: وظيفه اين قسمت جداسازي فضاي بين دو پيستون از هم مي باشد كه در شكل با رنگ قرمز مشخص شده است. لوله هاي مارپيچ: در حقيقت همان منبع گرمان براي كاركرد موتور محسوب مي شوند كه داراي دو تا سوپاپ يك صرفه مي باشد براي كنترل جهت حركت هوا درون موتور، اين لوله ها با رنگ نارنجي و محل سوپاپ ها با دايره اي آبي رنگ كه درون آن جهت سوپاپ نيز مشخص است؛ مشخص مي باشد. روش كار موتور: وقتي كه منبع گرم هوا را گرم مي كند، هوا افزايش حجم داده و اين افزايش حجم باعث ايجاد فشاري درون لوله ها مي گردد كه به علت وجود سوپاپ ها افزايش حجم در جهت مشخص شده روي شكل هدايت مي شود و باعث ايجاد فشار مثبت روي يكي از پيستون ها مي گردد كه در نهايت باعث حركت روتور اصلي مي گردد و در ادامه مسير، هواي گرم وارد سيلندر شده و كاهش دما مي دهد. و از سمت ديگر لوله ها وارد آن مي گردد و اين سيكل تكرار مي گردد. در نهايت روتور اصلي مي چرخد و نيرو توليد مي كند.
موارد یافت شده: 2