لیست اختراعات با مالکیت سعيد مفتح
4 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ ثبت: 1395/07/07
خلاصه اختراع:

جعبه دنده خارجي مبدل پي تي او540 دور در دقيقه به 1000 دور در دقيقه تراكتور جعبه دنده طراحي شده در زمينه طرح هاي صنعتي و كشاورزي ميباشد كه يكي از اصلي ترين مشكلات كشاورزان و مالكان كشت و صنعتهاي بزرگ نبود محور پي تي او 1000 دور بر دقيقه در اكثر تراكتور هاي توليد داخل مي باشد كه همين امر موجب گرديده است تا كشاورزان در استفاده از ادواتي كه نياز به دور ورودي 1000دور بر دقيقه دارند عاجز بماند و به تبع آن اقدام به تعويض تراكتور نمايند و يا با استفاده نادرست از محور تواندهي با 540 دور بر دقيقه براي ادوات با نياز 1000دور بر دقيقه نمايند كه باعث آسيب جدي به ادوات كشاورزي و خود تراكتور مي گردد.براي حل اين مشكل از سيستم سياره اي و خورشيدي استفاده كرده ايم بدين ترتيب كه نيروي 540 دور بر دقيقه توسط يك غلاف 6 شيار (شكل شماره 1 نقشه فني)از محور پي تي او تراكتور دريافت شده و به سيستم حامل (شكل شماره 2 نقشه فني)مي رسد اين سيستمبر روي خود 3 عدد چرخدنده سياره اي (شكل شماره 3نقشه فني)حمل ميكند.چرخدنده خورشيدي (شكل شماره 4 نفشه فني )در مركز چرخدنده هاي سياره اي قرار داشته و با آنها در گير مي باشد بر طبق اصل ترمز شدن محيطي (شكل 6 نقشه فني) و خروجي نيرو ازخورشيدي دور ورودي تقريبا 2 برابر شده و از قسمت انتهاي خورشيدي شكل شماره 5 نقشه هاي فني به شفت خروجي منتقل ميشود. يكي از اصلي ترين كاربرد هاي مسيله فوق تغيير دور محور پي تي او 540 دور بر دقيقه تراكتور براي استفاده از ادوات با نياز دور 1000 دور بر دقيقه در يك راستا ميباشد.

تاریخ ثبت: 1395/07/11
خلاصه اختراع:

بازوهاي هيدروليك جلو براي تراكتور هاي توليد داخل دستگاه طراحي شده در زمينه طرح هاي صنعتي و كشاورزي مي باشد.به دليل نبود بازو هاي هيدروليك جلو در تراكتور هاي توليد داخل كشاورزان در استفاده از ادواتي مانند وجين كن و دروگرهاي جلو سوار كه نياز به اتصال سه نقطه تراكتور براي حمل ونقل وانجام عمليات در سطح مزرعه دارند عاجز بمانند.كه اين به نوبه خود باعث افت كارايي تراكتور هاي توليد داخل مي گردد. براي انجام عملياتي مانند وجين وبرداشت محصولات كه نياز به دقت بيشتري دارندازادوات جلو سوار استفاده كنند. براي حل اين مشكل ما با طراحي يك شاسي سوار شونده(شكل شماره1 در نقشه هاي فني) به طرفين قسمت زين اسبي تراكتور واتصال از طريق مكانيزم پيچ ومهره وهمچنين استفاده از دوعدد سيلندر هيدروليكي دوطرفه (شكل شماره 3 در نقشه هاي فني) با تامين توان هيدروليكي از جعبه دنده تراكتور ودو عدد بازوي تحتاني دو تكه(شكل شماره 10 نقشه هاي فني) و يك عدد محور ساق وسط(شكل شماره 5 در نقشه هاي فني) كه دريك مجموعه منسجم كنار هم قرار گرفته اند اقدام به ساخت اتصال سه نقطه براي تراكتور هاي توليد داخل كرده ايم. يكي از اساسي ترين كاربرد هاي اين بازوها استفاده از ادوات جلو سوار براي عمليات داشت وبرداشت محصول با نهايت دقت عمل وافزايش سرعت كار مزرعه اي تراكتور مي باشد

تاریخ ثبت: 1396/05/17
خلاصه اختراع:

طرح ارائه شده در زمينه طرح هاي مكانيكي و صنايع خودروسازي مي باشد . يكي از اصلي ترين مشكلات رانندگان اتوموبيل در زمستان بر سور خوردن و بكسوات چرخ بر روي سطوح صاف مي باشد .كه باعث ايجاد دشواري هاي زيادي براي رانندگان اتومبيل ها از جمله هدر رفت زمان و آسيب به اجزاي اتومبيل مي گردد . براي حل اين مشكل ما با طراحي يك مكانيزم متشكل از كمپرسور باد كه با برق ماشين كار مي كند و باعث توليد باد و ذخيره آن در مخزن 8 ليتري مي گردد اقدام كرده ايم . باد ذخيره شده در اين مخزن بوسيله ي لوله هاي انتقال به زير مخازن ماسه ميرسد كه بوسيله شيربرقي بادي كنترل مي شود . راننده اتومبيل در مواقع ضروري با فشار دادن دكمه راه اندازي سيستم بر روي داشبود اتومبيل، به موزع زير مخزن ماسه باعث به حركت در آمدن مي شود كه ماسه را از زير مخزن دريافت كرده و در مسير جريان باد مي ريزد كه توسط جريان باد به نازل پاشش ماسه رسيده و در زير چرخ محرك اتومبيل پاشيده مي شود. ازكاربرد هاي مهم اين اختراع قابليت استفاده آن در انواع خودرو هاي سواري و باري مي باشد

تاریخ ثبت: 1399/07/05
خلاصه اختراع:

خلاصه اختراع: جعبه دنده (POWER TAKE OF)PTO جلو براي تراكتور هاي توليد داخل طرح ارائه شده در زمينه طرح هاي كشاورزي و صنعتي مي باشد. يكي از اصلي ترين مشكلات تراكتورداران اعم ازكشاورزان روستايي ومالكان كشت وصنعت نبود محور توان دهي پي تي او جلو به منظور استفاده در ادوات جلو سوار با نياز به محور تواندهي مي باشد كه موجب بروز مشكلات فراواني به منظور انتقال توان به جلو براي كشاورزان شده است. براي حل اين مشكل ما با يك شفت كوپل شونده به پولي سرميل لنگ نيرويي برابر 1686 دور بر دقيقه را از آن دريافت كرده و به چرخدنده كوچك (شكل شماره 5 نقشه فني)مي رسد كه اين چرخدنده كوچك نيز با يك چرخدنده بزرگ (شكل شماره 6نقشه فني)در زير خودش درگير مي شودكه حاصل اين درگيري كاهش دور ورودي به 540 دور بر دقيقه است سپس نيرو از داخل يك كلاچ هيدروليكي(شكل شماره 8 نقشه فني) كه وظيفه ي قطع و وصل نيرو را بر عهده دارد عبور مي دهيم كه اين كلاچ هيدروليكي توسط سيال هيدروليكي ناشي از پمپ(شكل شماره 11نقشه هاي فني) و عملگر برقي ويك دكمه راه اندازي مي شود سپس نيرو از طريق يك شفت 6 شيار 35 ميلي متري (شكل شماره16 نقشه هاي فني) كه از قسمت جلوي قاب خارج مي گردد ودر اختيار ادوات جلو سوار قرار مي گيرد.

موارد یافت شده: 4