لیست اختراعات با مالکیت عليرضا رستملو
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1397/06/19
تاریخ ثبت: 1398/01/27
خلاصه اختراع:

گيربگسهاي چرخدنده اي (معمولي واتوماتيك) داراي مشكل پله اي بودن در تغييرنرخ تبديل دور ميباشد. انوع مبدلهاي پيوسته CVT اختراع شده به علت عدم توانايي در انتقال گشتاور زياد، كاربرد وسيع در صنايع پيدا نكرده است. در اين مكانيزم توان (گشتاور-دور) از طريق شافت ورودي به ديسك دنده اي منتقل ميشود و بواسطه ميله لنگ متصل شده به ديسك دنده اي و دنده شانه اي ،حركت دوراني ديسك دنده اي را به حركت خطي دنده شانه اي تبديل كرده وسپس از طريق شافت ها و دنده ها و بلبرينگ هاي يكطرفه حركت خطي دنده شانه اي را به حركت دوراني در شافت ها ايجاد ميكند. با تغيير مكاني محل اتصال ميله لنگ با محور ديسك دنده اي (شعاع محل اتصال) ،سرعت خطي دنده شانه اي تغيير كرده كه باعث تغيير سرعت دوراني در شافت هاي درگير با آن و در نهايت باعث تغيير سرعت دوراني شافت خروجي در مكانيزم ميباشد. چون تغييرات فاصله محل اتصال لنگ از محور ديسك دنده اي (شعاع) پيوسته ميباشد لذا تغييرات سرعت دوراني شافت خروجي نيز پيوسته خواهد بود . چون مدار انتقال توان كاملا چرخدنده اي بوده لذا محدوديت در انتقال توان (گشتاور و دور) را ندارد. خصوصيات : پيوستگي در تغييردور، نداشتن محدوديت درمقدار انتقال توان ، راندمان مناسب واستهلاك كم . اين مكانيزم در همه صنايع كه گيربگس استفاده ميشود از جمله صنايع خودرو سازي سبك و سنگين ، كشتي سازي و صنايع سنگين كاربري دارد .

تاریخ اظهارنامه: 1393/06/31
تاریخ ثبت: 1394/02/23
مخترع/مخترعان: عليرضا رستملو
خلاصه اختراع:

زمينه اختراع : بخش و مهندسي مكانيك . گيربگسهاي چرخدنده اي عليرغم داشتن محاسني مثل انتقال توان بالا ، راندمان مناسب ، استهلاك كم و ثابت ماندن دور ، در نرخ تبديل دور انتخاب شده ، داراي مشكل پله اي بودن در تغيير نرخ تبديل دور ميباشد . انوع مبدلهاي پيوسته CVT اختراع شده،ايراد پله اي بودن را رفع نموده ولي بعلت عدم استفاد از چرخدنده ، مزاياي قيد شده در گيربگسهاي چرخدند ه اي را نداشتنه و كاربردي در صنايع پيدا نكرده است . مبدل گشتاور– دور متغير پيوسته چرخدنده اي ، ايراد ذكر شده ( پله اي بودن ) درگيربگسهاي چرخدنده اي را رفع و بعلت بكارگيري چرخدنده در انتقال گشتاور و دور ، كه عمده توان به واسطه چرخدنده ها منتقل ميشود ( اين مهم در نمونه آزمايشي ساخته و تست شده ، تاييد گرديده ) ، داراي خصوصيات 1- پيوستگي در تغيير نرخ تبديل دور 2- محدوديت نداشتن درمقدار انتقال توان 3- راندمان مناسب 4- استهلاك كم 5-ثبات دور در نرخ انتخاب شده ، ميباشد . اين گيربگس با نصب حسگرها در تجهيزات قبل و بعد آن ، ظرفيت اتوماتيك شدن را دارد، اين گيربگس ميتواند بعنوان كنترل كننده گيربگسي از نوع خود و در اندازه خيلي بزرگتر از خود باشد . اين گيربگس پيوسته در همه صنايع كه گيربگس استفاده ميشود كاربري دارد ، ازجمله صنايع خودروسازي سبك و سنگين ، ماشين ابزار ، كشتي سازي و صنايع سنگين .

تاریخ اظهارنامه: 1396/02/24
تاریخ ثبت: 1396/12/20
خلاصه اختراع:

گيربگسهاي چرخدنده اي (معمولي واتوماتيك) داراي مشكل پله اي بودن در تغييرنرخ تبديل دور ميباشد و انوع مبدلهاي پيوسته CVT اختراع شده به علت عدم توانايي در انتقال گشتاور زياد، كاربرد وسيع در صنايع پيدا نكرده است. مبدل گشتاور– دور متغير پيوسته تسمه اي تخت، نقص ذكر شده درگيربگسهاي چرخدنده اي را رفع و بعلت بكارگيري تسمه تخت در انتقال قدرت محدويت انتقال توان (گشتاور و دور) را ندارد، در اِين مبدل تغيير قطر دو پولي تخت از طريق جابجايي هماهنگ قطعات متحرك محيطي در راستاي شعاعهاي شافت بوده و چون تغيير قطره ها پيوسته ميباشد لذا تغييرات نرخ تبديل دور نيز پيوسته خواهد بود اين مبدل داراي خصوصيات : 1- پيوستگي در تغيير نرخ تبديل دور 2- نداشتن محدوديت درمقدار انتقال توان 3- راندمان مناسب 4- استهلاك كم ميباشد.در اين مبدل با نصب حسگرها، مكانيزم ظرفيت اتوماتيك شدن را دارد، اين مبدل در همه صنايع كه گيربگس استفاده ميشود كاربري دارد ، ازجمله صنايع خودروسازي سبك و سنگين ، ماشين ابزار و صنايع سنگين.

موارد یافت شده: 3