لیست اختراعات با مالکیت
فرزاد اشتري
6 عدد
در اين طرح هدف اضافه كردن يك بدنه مجزا در داخل پوسته ي كاذب زيردريايي است كه به منظور رعايت اصول ساخت و حفظ نظم جانمايي و قابليت ارتقا ارايه شده كه در انواع طرح هاي متداول اين امر رعايت نمي شود وجانمايي و آرايش فني قطعات بصورت سنتي انجام مي گردد.لازم به ذكراست اين طرح مي تواند جايگزين بالقوه ي جانمايي هاي قديمي و غير اصولي شده و ميزان خطرات احتمالي و خسارات را به صفر برساند.
داكت فن وكتور تراست سه محور هواپيماي مدل (RC airplane 3Axis thrust vectoring ducted fan with stabilizers) خلاصه ي اختراع: هدف از انجام اين طرح استفاده از حداقل دور موتور و ايجاد كشش پروانه در سيستم هاي رانش فن دار و توربيني هواپيماهاي بدون سرنشين به منظور تسلط بر فرامين پروازي در سه محور اصليpitch-roll-yawميباشد.لازم به ذكر است در تمامي هواگرد ها زماني كه دور موتور و سرعت هواپيما به زير حد مجاز تعريف شده اي مي رسد هواپيما دچار واماندگي مي شود و سطوح كنترلي متحرك با وجود حركت صحيح در خصوص بهبود شرايط واماندگي عكس العملي از خود نشان نمي دهند.علت اين امر اين است كه وقتي يك هواپيما با سرعت مجاز در حال پرواز است عبور هوا از روي سطوح كنترلي آن موجب ايجاد فشار و عكس العمل پذيري در حركت سطوح متحرك بال و دم مي شود به اين صورت كه وقتي سطوح كنترلي حركت ميكند هواپيما به سمت تعيين شده مي رود اما وقتي سرعت عبور جريان هوا از روي سطوح بال و بدنه افت پيدا مي كند و نيروي پيشرانه ي هواپيما تقليل مي يابد سكان هاي متحرك با وجود فرمان پذيري صحيح قادر نيستند جهت پرواز و حركات هواپيما را كنترل نمايند در اينصورت هواپيما دچار واماندگي شده و غيرقابل كنترل مي باشد. طريقه ي عملكرد اين سامانه به اين صورت است كه همواره سه سكان متحرك حول محور هايPitchوyawوroll در قسمت انتهايي يا خروجي موتور كه هواي متراكم را به بيرون پرتاب ميكند وجود داشته باشد تا در افت سرعت هواپيما نيز بتواند با رد شدن جريان هواي متراكم و تغيير جهت آن به سمت دلخواه از واماندگي جلوگيري نموده و قابليت كنترل هواپيما را حفظ نمايد.استفاده از اين مكانيسم كمك مي كند تا مشكل واماندگي در هواپيما تا حدي رفع گردد.در حقيقت هواپيما ضمن داشتن سكان هاي متحرك در سطوح بال و دم داراي دو سكان متحرك در قسمت خروجي توربين يا فن پيشرانه ي خود هستند كه همزمان با هم كار ميكنند و موجب افزايش بازدهي و كاهش خطر واماندگي و كاهش مصرف انرژي مي گردد.
هدف از انجام اين طرح استفاده از حداقل دور موتور و كشش توربين در سيستم هاي رانش جت هواپيما به منظور تسلط بر فرامين پروازي در سه محور اصليpitch- roll-yaw براي ايجاد مانور پذيري بالاتر و جلوگيري از واماندگي ميباشد. طريقه ي عملكرد اين سامانه به اين صورت است كه همواره يك نازل متحرك در قسمت خروجي موتور كه هواي متراكم و گازهاي داغ را به بيرون پرتاب ميكند وجود داشته باشد تا در جهات مختلف حركت كرده و در حين افت سرعت هواپيما نيز بتواند با عبور دادن جريان هواي متراكم درون لوله ي نازل و تغيير جهت آن به سمت دلخواه از واماندگي جلوگيري نموده و قابليت كنترل هواپيما را حفظ نمايد.استفاده از اين مكانيسم كمك مي كند تا مشكل واماندگي در هواپيما تا حدي رفع گردد.در حقيقت هواپيما ضمن داشتن سكان هاي متحرك در سطوح بال و دم يك نازل متحرك در قسمت خروجي توربين پيشرانه ي خود هستند كه همزمان با سطوح كنترلي كار ميكنند و موجب افزايش بازدهي-كاهش خطر واماندگي-كاهش مصرف انرژي و ايجاد مانور پذيري بيشتر مي گردد.
اين طرح شامل فرم بدنه اي منحصر به فرد در سطح جهاني مي باشد كه هيچ نمونه داخلي و خارجي ندارد.هدف از انجام اي طرح ساخت و طراحي يك فرم بدنه زير دريايي ميباشد كه با توجه به شكل خاص و مزاياي هيدروديناميكي و نظري خود با پايين ترين ميزان مقاومت در برابر سيال حركت كرده و موجب افزايش چشمگير سرعت حركت و انجام مانورهاي خاص گردد.از خواص آن ميتوان به بازدهي بالاي سطوح متحرك،كم مصرف بودن،و منحصر به فرد بودن شكل ظاهري بدنه اشاره نمود.
يكي از نقاط بسيار حساس و هدف¬هاي مهم در جنگهاي امروزي، فرودگاهها مي باشند. باندهاي پروازي بسيار آسيب پذير و حفاظت از آنها هم بسيار مشكل است. در حوزه دريا نيز به دليل اصطكاك زياد ميان شناورهاي و آب سرعت بر روي سطح دريا بسيار پايين است و اين موضوع باعث آسيب پذير بودن شناورهايي كه توان عملياتي پاييني دارند و از لحاظ تكنولوژي پايين هستند مي شود. در اين اختراع موضوعات و قابليتهاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت. كه نتيجه آن طراحي و ساخت شناور عمود پرواز بدون نياز به باند پرواز و باقابليت حركت بر روي سطح آب با سرعت بالا شده است. اين اختراع مي تواند نيرو هاي پياده نظامي را بجاي هليكوپتر، هاوركرافت، هواپيما و حتي شناورها و در مقياس بسيار وسيع و بسيار سريع در مناطق مورد نظر پياده كند و به اين ترتيب به نيرو هاي پياده تحرك تاكتيكي بسيار زيادي ببخشد.
بدنه فيبر كربن زيردريايي راديو كنترل فرزاد اشتري فرزند عليرضا صادره از اصفهان به شماره شناسنامه 5100036745 محمد اسماعيل زاده خبازي فرزند محسن صادره از اصفهان به شماره شناسنامه1270814567 خلاصه ي اختراع: هدف از انجام اين طرح ساختن يك بدنه ي كاذب زيردريايي راديو كنترل به وسيله مواد كامپوزيت از جمله الياف كربن مي باشد كه تا به حال هيچ نمونه ي داخلي و خارجي نداشته است.از مهمترين اهداف اين طرح مي توان به چند مورد اشاره كرد: 1.سبكي وزن و ظرافت در ساخت 2.مقاومت در برابر فشارهاي وارده در عمق آب 3.استحكام مكانيكي بالا و مقاوم در برابر لرزش و ضربه 4.زيبايي ظاهري 5. باانواع خواص متفاوت متناسب با انواع كاربردهاي پژوهشي و صنعتي در اين طرح از يك پلاتفرم جديد و بصورت نوك تيز استفاده شده كه در تمامي مدل هاي زيردريايي بي نظير بوده و داراي خواص منحصر به فرد است كه كاملا ماحصل تجربه-دانش فني-ابتكار و نوآوري اين گروه مي باشد. در اين طرح هدف جايگزين كردن الياف كربن و كامپوزيت به جاي فلز يا پلاستيك ميباشد كه به انواع روشهاي سنتي يا جديد,قالبگيري شده و به كاربرده مي شود وهمچنين باتركيب يااضافه كردن انواع مواد ,خواصي جديد و كارامد به وجود مي آيد كه قابل بهره برداري در صنايع دريايي ميباشد.
موارد یافت شده: 6