لیست اختراعات با مالکیت
مجيد رستمي
6 عدد
اين سيستم ضمن ثبت عوامل فيزيكي در صورت خرابي خطوط لوله با گرفتن وارسال گزارشات به اپراتورودرصورت تشخيص مهندسين ورعايت شرايط ايمن قادر خواهد بود مسير لوله رامسدود وشرايط را براي بازسازي وياتعويض خط باكمترين زمان وفضا رابراي تخليه مواد فراهم سازد ضمن اينكه اين پيگ قادر خواهد بودتاحدودتعريف شددرشرايط سخت در طول لوله وفضاهاي آسيب ديده به طور هوشمند عبوركند كه اين شرايط از گيركردپيگ در محلهاي آسيب ديده جلوگيري مي نمائيد از ديگر مزاياي اين سيستم مي توان به تنظيم سرعت در مسير لوله توسط اپراتور وهمچنين رسد دستگاه به صورت آنلاين اشاره كرد. به كارگيري خطوط رهگيري انلاين يكي از كاربردهاي اين سيستم هست كه با ماژول هاي هوشمند طراحي شده است. بهترين روش اجرايي براي بهكارگيري اختراع در اين است كه ابتدا بايد ان را در خطوط ازمايشگاهيي امتحان كرد و سپس ان را به صورت عملي امتحان كرد مهمترين عواملي كه باعث مي شود كه اين طرح به صورت سريع وارد فاز توليد شود حمايت ان و اثبات ان به ساير قسمت ها باشد. پيگ راني خطوط لوله فقط در انحصار چند شركت خارجي مي باشدكه با دريافت\t هزينه هاي زياد اقدام به اين كار كرده وبدون دادن هيچ قطعه اي ار آن به كشور فقط نتايج پيگ راني آن هم با احتمال خطاءزياد درآن به كشور مي دهند.اختراع وساخت اين پيگ در كشور با فن آوري نوين وپيشرفته تراز نمونه هاي خارجي وبومي سازي آن در كشور عزيزمان ايران علاوه برجلوگيري از هزينه هاي هنگفت وخروج ارزاز كشور قطع وابستگي به كشورهاي خارجي را به همراه دارد.
مینی توربو ژنراتور پیشرفته هوشمند با قابلیت استفاده از انرژی حرارتی تلف شده در اگزوز توربین های گازی
ميني توربو ژنراتور پيشرفته هوشمند با قابليت استفاده از انرژي حرارتي تلف شده دراگزوز توربين هاي گازي اين دستگاه بدون استفاده از منبع انرژي خارجي و فقط با استفاده از انرژي تلف شده در اگزوز توربين هاي گازي به صورت هوشمند قادر است برق اضطراري توربين رادر زمان قطع برق ويا ضعيف شدن باطري هاي آن تامين كند ويا روشنايي محوطه اطراف توربين را در هنگام كم نور بودن محيط به صورت هوشمند تامين كند از برق توليد شده در ژنراتور دستگاه مي توان در ساير موارد نظير تامين انرژي پمپ روغن كاري و پمپ سوخت توربين استفاده كرد مزيت اين دستگاه اين است كه از هيچ نوع انرژي اضافه بر انرژي تلف شده در اگزاست توربين ، استفاده نمي كند. ازديگر مزاياي دستگاه حجم كوچك وقابل جابجايي است وروي تمامي انواع توربين هاي گازي قابل نصب مي باشد.انرژي مورد نياز روغن كاري بيرينگ هاي دستگاه نيز توسط خود دستگاه تامين مي شود از آن جائي كه اين دستگاه از انرژي تلف شده در اگزوز توربين استفاده مي كند درحقيقت انرژي دررفته را به مجموعه برمي گرداند ، بازده كلي دستگاه را افزايش مي دهد واين خود مزيتي بزرگ است.
خلاصه اختراع: عنوان اختراع: دستگاه بالانس سه بعدي ليزري زمينه فني اين دستگاه پلاسما، ليزر، اپتيك، الكترونيك و كامپيوتر مي باشد. مشكل فني: هر جسمي در صورتي مي تواند تعادل داشته باشد كه نقطه ثقل آن مشخص باشد ما نمي توانيم بدون آگاهي از نقطه گرانيگاه آن هيچ گونه محاسباتي براي حركت، دوران و چرخش اين دستگاه يا قطعه نسبت به دستگاه ديگري مانند مختصات زمين داشته باشيم . در مورد اجسام دوراني كه نيروي گريز از مركز مهمترين عامل در محدوديت ما در طراحي سرعت دوراني بالاتر از بالانس مي باشد. بالانس سه بعدي يكي از مهمترين نيازهاي بشر در تكنولوژي وفناوري بسيار پيشرفته كنوني است كه اين اختراع چنين مشكلات را با دقت بسيار بالا بر طرف مي كند. راه حل مشكل، تعادل اجسام در فضا يا بر روي يك سطح مهمترين عامل براي موفقيت ساخت و طراحي يك دستگاه مي باشد، بخصوص آنكه اين دستگاه داراي عوامل چرخنده اي يا دوراني بسيار بالايي مي باشد. از جمله برجستگي تكنيك اين دستگاه در سطح دنيا بالانس اشياء و دستگاه ها به صورت سه بعدي است. ضمن اينكه سطح بالانس(صفحه ي معلق) به دليل آنكه در فضا معلق مي باشد بدون كوچكترين اصطحكاك و خطايي عمل مي كند. نقطه ثقل اجسامي كه داراي شكل فضايي مشخصي نيستند را مشخص مي كند. ر
در قبل با يك رله برقي ساده به صورت غير هوشمند به صورت مدام به محض اينكه به پدال فشار آورده مي شد زير پا ايجاد خلاء و شكست خلاء توسط بوستر و رله برقي انجام مي شد و اين امر روش مناسبي براي ترمزگيري نبوده. در ترمز ابداعي اينجانب از شكست و خلاء يوستر ترمز استفاده شده است به طوري كه خلاء موجود در بوستر با ورود هوا به آن شكسته مي شود اين عمل توسط سنسور كيومتر و يك عدد مدار الكترونيكي هوشمند و شيربرقي كه ما بين شلنگ بوتسر و منيفولد هواي موتور قرار گرفته ايجاد مي شود در صورتي كه راننده با فشار پدال ترمز كه سبب قفل شدن چرخها شده سنسور كيلومتر كه بر روي گيربكس قرار دارد توسط هرزگرد كه با چرخهاي خودرو درگير است با ارسال پيام به مدار الكترونيكي هوشمند فرمان باز شدن شيرهاي برقي كه ما بين بوستر و موترو قرار دارند هواي جو به بوستر تزريق شده و باعث بر هم خوردن تعادل فشار هوا درون بوستر و برگشت پدال ترمز زير پاي راننده به سمت بالا و آزاد شدن لنت ها ترمز از روي ديسك ها مي شود بلافاصله بعد از آزاد شدن چرخها سنسور به مدار الكترونيكي فرمان مي دهد و شيرهاي برقي سريعا بسته شده و مكش موتور جايگزين مي گردد و مجددا درون بوستر خلاء ايجاد مي شود و همزمان با آن به دليل فشار پاي راننده پدال ترمز به سمت پايين فشرده شده و لنت ها به ديسكها سايده مي شود تكرار عمل ايجاد خلاء و شكست خلاء درون بوستر تابع فرمان هاي سنسور و مدار الكترونيكي مي باشد كه به شير برقي فرمان داده و پدال ترمز زير پاي راننده هنگام قفل شدن چرخها به صورت متناوب و خودكار بالا و پايين مي رود تكرار اين سيكل بسيار سريع انجام مي شود و از قفل شدن چرخهاي خودرو جلوگيري مي كند. در كارخانه هاي خودروسازي و تعميرگاهها قابل استفاده مي باشد.
گوگرد يكي از عناصر غذايي پرمصرف است كه در توليد پروتئين و بعضي از اسيدهاي آمينه موثر است. مهمترين علامت كمبود اين عنصر در گياه رشد ناقص و رنگ پريدگي مي باشد. گوگرد پس از اضافه شدن به خاك و آغاز فعل و انفعالات شيميايي مي¬ تواند موجب كاهش pH خاك شود. علاوه بر اين اثرات مثبت گوگرد در دفع آفات مختلف و كنترل بيماريهاي گياهي از جمله بيماري¬هاي قارچي از ساليان دور به اثبات رسيده است. بر همين اساس توليد كنندگان برخي از محصولات زراعي و باغي استفاده از تركيبات گوگردي را به عنوان يكي از اصول مهم در فرايند توليد مورد توجه قرار مي-دهند. با اين وجود گوگرد پودري عمدتا با هدف كنترل بيماري¬ها استفاده مي¬شود و استفاده غير علمي آن موجب تهديد سلامت كشاورزان، آلودگي محيط و در برخي موارد آسيب به گياه مي¬شود. هدف اصلي از ثبت اين نوآوري، معرفي نوعي كود گوگرد مايع است كه به راحتي از طريق محلول¬پاشي و همچنين كود-آبياري قابل استفاده است و علاوه بر اثرات تغذيه¬اي (مربوط به گوگرد و عناصر ريز مغذي) مي¬تواند در دفع آفات و كنترل بيماري¬هاي قارچي در دامنه وسيعي از شرايط دمايي موثر باشد. با توجه به اينكه خاصيت آفت كشي اين كود موجب كاهش مصرف سموم شيميايي مي¬شود مي-توان آن را به عنوان كود دوستدار محيط زيست معرفي كرد.
در ترمز ضد قفل خلاء شكن بوستر از شكست خلاء بوستر ترمز خودرو استفاده شده. اين شكست خلاء توسط يك عدد شير برقي كه مابين بوستر و منيفولد هواي موتور قرار گرفته ايجاد مي شود. در اين سيستم با فشار دادن پدال ترمز، يك عدد رله برقي از طريق فشنگي استپ ترمز تحريك و به دنبال آن شير برقي نيز عمل كرده و هواي خارجي به بوستر تزريق مي گردد. اين عمل باعث برهم خوردن تعادل فشار هواي درن بوسترو برگشت پدال ترمز زير پاي راننده به سمت بالا و ازاد شدن لنتهاي ترمز مي شود. در مرحله بعد شير برقي بسته شده و مكش موتور جايگزين مي گردد و مجددا درون بوستر خلاء ايجاد شده و همزمان با آن پدال ترمز به سمت پايين فشرده شده و لنتها با ديسكهاي ترمز درگير مي شود. تكرار اين سيكل درون بوستر تابع قطع و وصلهاي رله برقي است كه با سرعت مشخص به شير برقي فرمان داده و موجب توقف خودرو به صورت مقطع مقطع مي گردد و اين روند باعث عدم قفل شدن چرخها و ايجاد يك نوع سيستم ضد قفل مي شود. با توجه به عدم امكان نصب ترمز ضد قفل بر روي تمامي خودروها، حداقل با استفاده از اين سيستم مي توان سهم نقص فني ترمزها در تلفات جاده يا را كاهش داد.
موارد یافت شده: 6