لیست اختراعات با مالکیت
مهران احمدي
4 عدد
خلاصه ي اختراع : دستگاه گذاشتن و برداشتن لنزهاي سخت و نرم طبي و زيبايي چشم در علم مهندسي پزشكي شاخه چشم پزشكي ميباشد مشكلات فني و اساس راه حلهاي ارايه شده بدين شرح است كه با توجه به افزايش روز افزون در استفاده از لنزهاي طبي و زيبايي و مزاياي استفاده از اين لنزها مصرف كنندگان در معرض عفونت هاي چشمي حاصل از انگشتان آلوده و جراحات سطح قرنيه و عنبيه توسط ناخنهاي فرد مصرف كننده و سختي در هنگام قرار دادن و برداشتن اين لنزها روبرو ميسازد اساس راه حل بر اين مبنا ميباشد كه طرح پيش رو و ذستگاه ساخته شده مذكور توتنسته با توجه به مشكلات مذكور كليه ي مراحل گذاشتن و برداشتن تمامي لنزها اعم از لنزهاي سخت و نرم را بدون دخالت مستقيم انگشت و با سهولت كامل عملي سازد در خصوص توضيح دانش قبلي لازم به توضيح است تنها ايده ي ارايه شده در اين زمينه طرح خانم راحيل ابولحسن زاده در سال 87 ميباشد كه با طراحي يك سرنگ و ايجاد نيروي مكش (وكيوم) قفط قادر به برداشتن لنزهاي سختاز جالنزي و قرار دادن ان روي عنبيه ميباشد و نه تنها براي برداشتن لنز از چشم كاربردي ندارد بلكه در خصوص لنزهاي نرم هيچگونه كاراي ندارد مزايا و محاسن طرح پيش رو نسبت به اختراع و ايدهاي قبلي : 1.استفاده از قانون فيزيكي تشكيل دو قطبي ها و ايجاد جذب و چسبندگي سطحي لحظه ي بين لنز و دستگاه لنز گذار كه توتن برداشتن و حمل و قراردادن تمام لنزها بر روي چشم چه سخت و چه نرم را دارد و نيازي به اعمال نيروي وكيوم نيست 2. استفاده از مواد شيميايي مخصوص پزشگي با گريدهاي كاربردي از جمله پلي وينيل كلرايد (pvc) با گريد پزشكي mg-m100/1 كه بسيار نرم و لغزنده است و براحتي با لنز ارتباط ميگيرد و روي چشم ميلغزد و هيچگونه اسيبي به چشم نميزند 3.طراحي خاص و محصربفرد بدنه دستگاه به صورت ارگونومي بدن و الگوبرداري از انگشت شصت و اشاره براي ايجاد بهترين كنترل و دقت در گذاشتن و برداشتن لنز
خلاصه اختراع فشار گاز طبيعي، هنگام ورود به شهرها بايستي كاهش يابد. اين كاهش فشار باعث كاهش شديد دماي گاز شده و منجر به يخ زدن آب موجود در گاز طبيعي و انسداد لوله هاي انتقال گاز مي شود. براي جلوگيري از انجماد، از گرمكن هاي مخصوص در ايستگاه هاي تقليل فشار بهره مي برند. در اين مطالعه سعي شده تا بازده اين گرمكن ها بررسي شده و بر روي چگونگي افزايش آن مطالعه شود. اختراح معرفي شده يك صفحه ي z شكل از جنس پلكسي گلاس مي باشد. شكل، ضخامت و جنس اين هدايت كننده هاي جريان ( Diverter ), پس از محاسبات متعدد انتخاب شده است. عملكرد اين صفتحات بدين صورت مي باشد كه پس از قرار گرفتن در ميان لوله هاي آتش، در گرمكن هاي ايستگاه تقليل فشار گاز، با هدايت بهتر جريان موجب انجام بهتر فرآيند انتقال حرارت به لوله هاي گاز مي شوند. نصب اين هدايت كننده ها، درنهايت به افزايش بازده گرمكن ها، حداقل به ميزان ١٢ درصد مي انجامد.
زمينه فني : مكانيك تبديل انرژي _ نياز روز افزون جامعه بشري به استفاده از منابع انرژي پاك و ارزان در حال افزايش است. يكي از مناسب ترين سوخت هاي جايگزين، گاز طبيعي مي باشد. اما پايين بودن سرعت اشتعال گاز طبيعي باعث مي شود كه عملكرد موتور پيستوني در دورهاي بالا، به دليل كاهش زمان احتراق، ضعيف شود. اگر گاز طبيعي كامل نسوزد، علاوه بر افزايش مصرف سوخت، آلودگي نيز افزايش مي يابد و اثرات گلخانه اي زيادي را در پي خواهد داشت. براي جلوگيري از اين اثرات به ناچار مجبور به پيش انداختن زمان جرقه در موتور مي باشيم. اين كار منجر به افزايش كار منفي در مرحله تراكم مي شود، در نتيجه بازدهي چرخه كاهش مي يابد، محققان جهت بهبود احتراق گاز طبيعي(CNG) پيشنهاد اضافه كردن هيدروژن به گاز طبيعي را داده اند(HCNG). با اضافه نمودن هيدروژن به گاز طبيعي خواص شعله وري گاز به خواص شعله وري بنزين نزديكتر شده كه در نتيجه ي اين كار، نياز به پيش انداختن زمان جرقه، كمتر مي شود. يكي از مشكلات اساسي در اين راه ذخيره ي هيدروژن به همراه گاز طبيعي در مخزن CNG مي باشد. هدف از اين طرح حذف كپسول هيدروژن و يا حذف كپسول HCNG است. به اين منظور با توجه به اينكه درصد هيدروژن موجود در سوخت HCNG بسياركمتر از گاز طبيعي است، توليد هيدروژن مورد نياز در HCNG معقول و استفاده از دستگاه توليد هيدروژن بجاي ذخيره ي هيدروژن در مخزن، راهكاري مناسب به نظر مي رسد. در اين طرح با استفاده از هيدروراكتور، به روش الكتروليز، گاز هيدروژن و اكسيژن (HHO)، به صورت(On Board) از آب توليد مي شود. توان الكتريكي كه صرف الكتروليز مي شود، توسط دينام (آلترناتور) تامين مي شود. گاز (HHO) توليد شده به همراه گاز (CNG) وارد ميكسر شده، و با هواي ورودي به موتور تركيب مي شود. سپس تاثير گاز (HHO) بر پارامترهاي بازدهي، توان و آلودگي بررسي شده است. نتايج بدست آمده نشان مي دهد، با اضافه شدن هيدروژن راندمان حرارتي افزايش داشته، در اين شرايط كاري موتور، ميزان CO و UHC كاهش داشته است. اين كاهش آلودگي و افزايش راندمان به علت كاهش نياز به آوانس جرقه شمع و احتراق كامل سوخت است. در ضمن انرژي كه صرف الكتروليز مي شود به علت بالا رفتن راندمان احتراق موتور جبران مي شود.
موارد یافت شده: 4