لیست اختراعات با مالکیت
داود هاشم پور
5 عدد
فرايند سويجينگ يكي از روش هاي شكل دهي لوله ها مي باشد كه در آن قالب ها دور لوله را احاطه كرده و همزمان با حركت چرخشي و ضربه اي فرم نهايي را به لوله مي دهد. با توجه به پيچيدگي ساخت اين دستگاه از اين روش عمدتا براي شكل دهي لوله هايي با قطرهاي بالا استفاده مي شود. نوآوري كه در اين طرح بدان پرداخته شده است، طراحي و ساخت اين دستگاه براي شكل دهي لوله هاي مختص مصارف پزشكي (cannula) با قطرهاي كمتر از 3 ميلي متر مي باشد. كانولاها در صنعت تجهيزات پزشكي جهت تزريق چربي و ساير مواد معدني به صورت زير جلدي به كار مي رود و به صورت عمده توسط متخصصان جراحي پلاستيك و پوست مورد استفاده قرار مي گيرد. تهيه كانولاها در كشور به صورت وارداتي بوده و به همين جهت داراي ارز بري بالايي مي باشد. در اين دستگاه كورس باز و بسته شدن قالب ها كمتر از 0.5 ميلي متر بود و دفعات باز و بست شدن قالب 3600 بار در دقيقه مي باشد. طراحي و ساخت اين دستگاه تكميل شده و هم اكنون روزانه 500 عدد كانولا در ابعاد و شكل هاي مختلف توسط اين دستگاه توليد مي شوند.
دستگاه پودر پاشي به روش اسپري پلاسما جهت ساخت تيرها و ورق هاي FG به كار رفته در صنايع خودروسازي دستگاهي شامل يك مخزن دو محفظه اي مي باشد كه هر يك از محفظه ها براي يكي از پودرهاي سراميك و فلز در نظر گرفته شده اند. هر محفظه داراي يك دريچه است كه با استفاده از يك اهرم ميزان بازشدگي اين دريچه ها كنترل مي شود. اين اهرم توسط يك مكانيزم با يك صفحه مدرج در ارتباط است. اين صفحه براي دو تابعي كه در ساخت مواد FG بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند (تابع نمايي و تابع توزيع توان) درجه بندي شده است. براي مثال در لايه اول كه فقط از يك ماده تشكيل شده است بر اساس مكانيزم مورد استفاده يكي از دريچه ها كاملا بسته و دريچه ديگر كاملا باز خواهد بود. در اين حالت كل دستگاه بر روي يك ريل با يك سرعت مشخص (مقدار سرعت بستگي به ضخامت نهايي تير يا ورق دارد) به حركت درآمده و پودر يك لايه از تير يا ورق پاشيده مي شود. سپس براساس درجه بندي و با استفاده از مكانيزم به كار رفته ميزان بازشدگي دريچه ها تغيير كرده و به همان ترتيب گفته شده لايه دوم پاشيده مي شود همانطور كه گفته شد ميزان بازشدگي دريچه ها طوريست كه خواص مورد نظر در آن صخامت را بر ساسا تابع استفاده شده به ما بدهد كه اين تنظيم توسط مكانيزم كنترل دريچه ها وبا استفاده از صفحه مدرج انجام مي شود. سرعت دقت و كيفيت بالاي قطعات توليدي از ويژگي هاي اين دستگاه مي باشد.
كمپرسور تركيبي طراحي شده براي كاميون و اتوبوس تركيبي از كمپرسورهاي دوراني و رفت و برگشتي است. اين كمپروسور در عمل شبيه كمپروسورهاي دوراني بوده ولي در توان كاري معادل كمپروسورهاي رفت و برگشتي دو طرفه است كمپروسورهاي رفت و برگستي داراي هد (ارتفاع) بيشتري نسبت به نوع دوراني هستند ولي چون به صورت رفت و برگستي كار مي كنند داراي لرزش بيشتري نيز هستند. كمپرسور طراحي شده چون به صورت دوراني است لرزش كمتري داشته و به علت شباهتبه كمپروسورهاي رفت و برگشتي داراي هد بالايي نيز مي باشد. همچنين اين كمپرسور داراي چهار محفظه در يك بدنه بوده و به ازاي هر دور دوران محور ورودي هر كدام از اين محفظه ها دو بار پر از هوا شده و تخليه مي شوند. مي توان با طراحي مناسب تعداد محفظه ها را در يك بدنه افرايش داد. تعداد محفظه ها از چهار محفظه مي تواند به شش هشت ده و ... محفظه افزايش يابد. لرزش كم هد بالا نسبت به ساير كمپروسورهاي دوار بالا بودن ميزان دبي نسبت به حجم و اندازه كمپروسور و ساختار ساده و جمع و جور از ويژگي هاي اين كمپروسور مي باشند شايان ذكر است كه اين نوع كمپروسور تا به حال طراحي و ساخته نشده است و يك ايده كاملا جديد مي باشد.
موارد یافت شده: 5