لیست اختراعات با مالکیت
رضا تقی زاده
11 عدد
تنها سيستم محافظت سه بعدي و كامل ترانشه با حداقل وزن و اتصالات و فضاي ممكن با قابليت تنظيم طول وعرض ترانشه و با حداكثر كارائي كه به راحتي قابل نصب و جمع آوري مي باشد.بوسيله اين سيستم بدون مزاحمت براي عوامل اجرايي، محل حفاري (ترانشه) جهت هر گونه اقدام بعدي(تعمير،تعويض و ..) كاملاً ايمن مي شود.
سيستم zmr يك نوع سيستم محاصره شكن هوشمند است كه در نوع خود منحصر به فرد بوده و از طرف سازمان نظامي سپاه و دانشگاه هاي مختلف مورد قبول واقع شده كه خلاصه اي از نحوه ي عمل كرد آن به شرح زير است اين سيستم بعد از روشن شدن و قرار گرفتن اسلحه بر روي آن شروع به چرخش كرده و با توجه به سنسورهايي كه بر روي آن قرار گرفته اعم از سنسور تشخيص رنگ لباس و مادون قرمز و كنترل از راه دور به دنبال اهداف مورد نظر مي گردد قابل ذكر است كه هر كدام از اين سنسورها را هم به تنهايي و هم به صورت مشترك مي توان مورد استفاده قرار داد اما در صورت مشترك بودن بايد متراژها هماهنگ با يكديگر باشد. در ادامه ي چرخش بعد از شناسايي هدف مدت زماني كه بين شناسايي و شليك در نظر گرفته شده 1 ثانيه است و بعد از طي اين زمان سيستم اقدام به شليك مي كند. بعد از آن كه هدف را از بين برد دوباره به چرخش خود ادامه مي دهد تا هدف ديگري را شناسايي كند در اين زمان كه سيستم عمليات پاكسازي را انجام مي دهد. نيروي خودي اين فرصت را پيدا مي كند كه خود را از محاصره نجات دهد.
در اين طرح، ما روش جديدي را براي ساخت سلول هاي خورشيدي جزيي حساس شده نقاط كوانتومي CdS و CdSe بر روي لايه اي از آرايه هاي نانوذرات BiFeO3 و Bi0.86 Sm0.07Cd0.07 FeO3 گزارش نموده ايم. بررسي هاي پراش اشعه ايكس (XRD) و ميكروسكوپ الكتروني روبشي (SEM) نشان مي دهد كه سلول هاي خورشيدي لايه حساس شده BiFeO3 و سيستم نانوذرات دوپه شده از آن با عناصر Cd و Sm با ساختار بلوري رومبوهدرال ( با گروه فضايي R-3c) به طور موقيت آميزي بدست آمده است. همچنين برسي هاي جريان-ولتاژ (I-V) نشان مي دهد كه ساختارلايه اي فوق هردو عامل چگالي جريان (Jsc) و فاكتور انباشتن (FF) را بهبود بخشيده است، و راندمان تبديل توان () در مقايسه با ساختار نقاط كوانتومي حساس شده CdS به دو برابر افزايش يافته است.
وجود آب در بنزين تمام كشورها قابل انكار نيست و وجود آب باعث تخريب سوزن انژكتور و خوردگي موتور مي شود و اين خود باعث به هم خوردن تناسب سوخت و هوا در موتور اتومبيل مي شود كه باعث آلودگي هوا و همچنين كاهش قدرت موتور اتومبيل مي شود. همچنين بنزين علاوه بر مواد اصلي داراي مواد الي مانند تركيبات گوگرد از قبيل دي سولفيد ها و تيوفن ها و بعضي از ناخالصي ها براي مثال تيول ها و سولفيد هاي هيدروژن به علت ايجاد خوردگي در موتور بايد حذف شوند. در اين پروژه ما اقدام به طراحي و ساخت فيلتري پرداخته ايم كه براساس توضيحات زير آب و تركيبات گوگرد دار را از بنزين حذف كرده و همچنين باعث حذف آشغالها و مواد معلق در بنزين شده همچنين در بنزين MTBE توليد مي كند كه باعث افزايش محدد اوكتان بنزين ( به سوزي بنزين در موتور خودرو ) مي شود: ١ . آب بنزين توسط پليمرهاي سوپرجاذب حذف مي شود. ٢ . مواد گوگرددار مانند دي سولفيدها و تيوفن ها كه سوختن آنها باعث آلودگي هوا مي شود، توسط زئوليت ها انجام مي گيرد. 3. زئوليت ها همچنين بالا توليد MTBE در بنزين مي شود كه باعث بهتر سوزي بنزين در خودرو مي شود و لرزش موتور هم كاهش پيدا مي كند. 4 . با استفاده از فيلتر كاغذي آشغال ها و مواد معلق را از بنزين حذف مي كنيم.
خلاصه توصيف اختراع:اختراع تهيه ژل موثر بر درمان زخم و جلوگيري از تشديد خونريزي با استفاده از ماده موثره گياه يونجه (Medicago sativa ) در زمينه فني؛ بخش الف: نياز هاي انساني- زير بخش : سلامتي و بهداشت زخم ها و خونريزي هاي پوست چنانچه به موقع كنترل و درمان نشوند ميتوانند علاوه بر ايجاد عفونت هاي ثانويه و كاهش ميزان خون موجود در بدن منجر به مرگ گردد، همچنين در هنگام تصادفات رانندگي و يا بريدن اندام هاي مختلف در اثر بي احتياطي با ابزار برنده مانند چاقو و ساير آن مهمترين اقدام مفيد جلوگيري از خونريزي و در مرحله بعد درمان و كنترل زخم ناشي از بريدگي ميباشد به خصوص اينكه چنانچه اين زخم در محيط هاي آلوده اتفاق بيوفتد ويروس بيماري تتاني وارد بدن شده و در صورت عدم معالجه و منقبض شدن ماهيچه هاي گردن و تنفس منجر به مرگ ميگردد. ساختار گياه يونجه بگونه اي است كه استخراج ماده موثره در اثر حرارت دهي باعث ايجاد تخريب ساختار گياه، و به عبارتي كارامليزه شدن، اكسيده شدن و هيدروليز شدن و در نتيجه كاهش كمي و كيفي ماده موثره موجود در گياه مي شود، در اين طرح، براي استخراج بهينه اين ماده موثره عصاره گيري به استفاده از حلال هاي Foodable با گريد داروئي صورت ميگيرد ، همچنين از روش استخراج با گاز CO2نيز ميتوان استفاده كرد . در روش استفاده از نقطه بحراني گاز CO2 نيازي به كمك گرفتن از حلال ها نيست. همچنين هيدروالكل اتيليك بدليل خاصيت ضدعفوني كنندگي، باعث ايجاد اين ويژگي در فرآورده نهايي نيز مي گردد. پس از استخراج ماده موثره كه به صورت مايع است ، حلال را به وسيله پنتان نرمال جدا كرده و باقي مانده كه حاوي مواد كنترل خونريزي و زخم ميباشد.
سيستم تعليق ثانويه مذكور براي محموله حساس، ازتركيب چهار دمپر MR و فنرهاي مربوطه موازي با هر كدام از دمپرها تشكيل گرديده است كه اين مجموعه بر زير يك فريم كه محموله حساس بر روي آن قرار ميگيرد، بر روي قسمت باري كاميونت نصب مي شود. سيستم تعليق نيمه فعال ثانويه با چهار دمپر MR در گوشههاي يك صفحه صلب مستطيلي (بهعنوان سازه معادل شاسي سيستم نگهدارنده محموله حساس) حاوي محموله حساس روي شاسي خودروي باري در نظر گرفته شده است. سازه خودروي حامل بصورت صفحه صلب (بهعنوان سازه معادل شاسي خودروي حامل) روي چهار فنر و دمپر معمولي ويسكوز قرار مي گيرد. تابع تحريك جاده يك معادلهي ديفرانسيل زماني است كه تابع نوع جاده، سرعت خودرو و غيره ميباشد كه در راستاي عمودي به چرخ هاي جلو و عقب در دو طرف خودرو وارد ميشود. سيستم تعليق اوليه خودرو سهمي از تحريك اعمالي و ارتعاش ايجادشده از طريق جاده را ميكاهد، ولي در صورت استفاده از سيستم تعليق ثانويه مجهز به دمپرهاي مگنتورئولوژيكال دو سر ميله متحرك جهت حفاظت و كاهش شوك و ارتعاشات وارده به محموله هاي حساس در خودروهاي باري، با تغيير شدت جريان الكتريكي از صفر تا 2 آمپر، نيروي ميرايي دستگاه دمپر MRطراحيشده، بر اساس ميزان شدت جريان هاي الكتريكي كه به دمپرهاي مگنتورئولوژيكال اعمال مي شود، متغير بوده و نيروي ميرايي سيستم تعليق ثانويه را تغيير مي دهد و عملاً به ميزان قابل توجه و موثري از دامنه ارتعاشات و شوك هاي وارده به سيستم تعليق ثانويه حامل محموله هاي حساس و از آسيب هاي جدي وارده به آن ها مي كاهد.
موارد یافت شده: 11