لیست اختراعات با مالکیت
محمدمهدی محمودی
7 عدد
در بالن هاي مقيد به زمين يكي از موارد ايمني بسيار مهم و چالش هاي پيشرو در اين صنعت، فرود اضطراري اتاقك سرنشينان و سيم بكسل بازگشت به صورت ايمن بر روي زمين است.موارد اضطراري كه نياز به فرود براي اتاقك سرنشينان ميباشد: پارگي سيم بكسل بازگشت، نرخ كاهش شديد نيروي شناوري، عمليات تروريستي و مواردي كه منجر به آسيب جدي به سرنشينان بالن مي شود. علاوه بر اين، در صورت پارگي سيم بكسل بازگشت از نقطه اتصال به اتاقك بالن سيم بكسل بازگشت كه وزني بين200تا400 كيلوگرم دارد به سرعت به زمين سقوط ميكند و احتمال آسيب شديد به افراد بر روي زمين بسيار بالاست. در اين اختراع با استفاده از دو چتر نجات با مساحت و شكل متفاوت در دو قسمت اتصال سيم بكسل بازگشت به اتاقك و همچنين اتصال اتاقك سرنشينان به بالن فرود اضطراري براي اتاقك و سيم بكسل بازگشت فراهم شده است. عملكرد سيستم اضطراري چتر نجات سيم بكسل بازگشت به صورت كاملا مكانيكي و عملكرد سيستم اضطراري چتر نجات اتاقك مكانيكي، الكتريكي مي باشد.چتر هاي نجات در هر دو سيستم اضطراري به طناب هاي بازكننده آنها وصل شده و درون يك جعبه پارچه اي در محل مناسب خود جمع شده اند.
زمينه فني اختراع مورد نظر مهندسي آب و فاضلاب مي باشد كه در اين اختراع به كمك لوله هايي آب كولر ها و آب باران را از ارتفاعات ساختمان به روي زمين انتقال داده و وارد يك فيلتر كرده و به كمك يك تصفيه خانه فيزيكي وارد يك مخزن كرده كه شريان اصلي شهري هم به آن متصل است كه در زماني كه فصل زمستان است شير آب شريان اصلي باز مي شود و اگر آب كولر ها باشد در همين جا دستگاه به كمك پمپ آب را به مخزن بالاي ساختمان انتقال داده و اگر آب باران باشد آب را قبل از پمپاژ وارد يك تصفيه خانه شيميايي كرده و ميكروب زدايي كرده و به بالاي ساختمان انتقال داد.
زمينه فني اين اختراع مهندسي عمران مي ياشد كه به صورت يك مستطيل در ارتفاع 2.20 متر است كه 20 سانتي متر در كف فرو ميرود و در عمق 80 سانتي متر كه دو انسان بالغ به راحتي در آن بنشينند و بلند شوند و در عرض 1.30 متر است (ابعاد خالص) و بدنه ي اين جانپناه از ورق 10 ميلي متري فولاد ساخته شده است كه تمامي كنج ها داخلي جانپناه با قوطي 8×8 سانتي مصلح مي شوند و تمامي گوشه هاي آن با نبشي به هم وصل شوند و تمامي وجه هاي آن بادبند زده شده و تمامي اضلاع وجه ها را با قوطي 8×8 مصلح مي كنيم و به باد بند ها وصل مي كنيم و در تمامي كنج هاي بين قوطي ها را نبشي بزنيم در داخل جانپناه از يك لوله به عنوان آويز براي آويزان كردن لباس در طول سال استفاده مي شود و حتي زمان زلزله براي نگه داشتن خود انسان استفاده مي شود. و در آن مقداري غذا و جعبه كمك هاي اوليه و يك كپسول اتش نشاني وآب و موارد لازم براي زنده ماندن قرار ميگيرد.
آبياري سفالي دوار طرح در زمينه مهنسي كشاورزي و باغباني است كه بمنظور جلوگيري از تبخير سطحي آب و مصرف بيرويه آب در كشاورزي و باغباني مطرح مي شود. اين سيستم از دو قطلاع دايره اي لوله سفالي تشكيل شده كه بواسطه ي لوله هاي خرطومي ارتجاعي به يكديگر متصل شده اند و تقريبا يك لوله ي دايره اي را تشكيل ميدهند كه در درون خاك و دورتا دور درخت قرار مي گيرد . اين لوله هاي سفالي كه اطراف درخت ها واقع شده اند بصورت سري به يكديگر متصل شده و در نهايت به مخزني از آب متصل مي شوند. با ارائه اين طرح كه بطورت عملي هم تست شده است هنگام نياز خاك به آب ،از درون لوله سفالي، آب به خاك انتقال داده مي شود و هنگامي كه آب به انداره كافي در خاك موجود باشد اين انتقال آب قطع مي شود و بدين صورت درخت يا درختچه همواره آب مورد نياز خود را دارا مي باشد و البته از تبخير سطحي و مصرف بيرويه آب جلويري مي كند
درون اين مدل كولر آبي فقط داراي پمپ آب مي باشد و موتور آن در دريچه هاي آن جا داده شده است و دريچه آن به صورت هوشمند مي باشد در كولرهاي عادي اگر بخواهيم منطقه اي خنك نشود دريچه ي آن قسمت را مي بنديم ولي در مصرف انرژي تاثيري ندارد ولي در اين مدل هر دريچه اي كه احتياج داشته باشيم باز مي شود و موتور آن روشن مي شود و دريچه هاي ديگر آن بسته و بلا استفاده مي شود و چون درون بدنه ي كولر موتور و پروانه وجود ندارد قابليت طراحي بدنه به اشكال مختلف و حتي به صورت محل بالكون قابل نصب و طراحي است .
بالن هليومي تفريحي، تبليغاتي با سازهي دروني بالن به همراه سيستم تعليق اطاقك منطبق با سيستم گردان زميني مرتبط با بخش و زير بخش مهندسي به مفهوم عام آن ميباشد، در حوزههاي تفريحي، تبليغاتي كاربرد دارد. بالنهاي هليومي ساخته شده از بالونت براي افزايش فشار بر روي قسمت هليومي استفاده ميشود، در مواردي اين افزايش فشارهوا كافي نبوده و نيروي باد باعث فرو رفتگي هايي در بالن ميشود و منجر به افزايش ناگهاني ضريب پسا، افزايش نيروي پسا، شوك به بالن و تغيير شكل شديد پارچه بالن و انتقال شوك در بر هم زدن تعادل اطاقك سرنشينان ميشود. سيستم تعليق اطاقك سرنشينان اين بالنها نيز در برابر نيروي هاي باد به خوبي عمل نميكند. بالن طراحي شده به چند قسمت تقسيم ميشود: سيستم هوايي، سيم بكسل بازگشت، مكانيزم زميني پس از ورود سرنشينان به اطاقك بالن با هدايت خلبان، سيستم زميني همسو با جهت باد ميچرخد و ستونهاي متحرك بوسيلهي جكها، قاب اصلي را رها كرده و بالن با سرعت معين بوسيلهي الكتروموتور و سيم بكسل بازگشت به سمت بالا رها ميشود. سيستم هوايي شامل بالن و اطاقك سرنشينان براي بالابردن سرنشينان كاربرد دارد و مكانيزم گردان زميني مربوط به قرارگيري اطاقك سرنشينان بر روي جايگاه ميباشد.
يك سيستمي براي صعود و فرود بالن. اين سيستم شامل اولين ماشين، اولين قرقره، اولين كابل، دومين ماشين، دومين قرقره، دومين كابل، يك حافظه و يك يا چند پردازشگر است. يك يا چند پردازشگر به صورتي برنامه ريزي شده اند كه متدي را پياده سازي كنند. اين متد شامل صعود و فرود بالن با كنترل حركت اولين ماشين، اولين قرقره، اولين كابل، دومين ماشين، دومين قرقره است
موارد یافت شده: 7