لیست اختراعات با مالکیت مهدی خلیلی
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ ثبت: 1397/05/27
خلاصه اختراع:

براي ساخت يك داربست بيولوژيكي آنتي¬باكتريال بر پايه پرده آمنيون، محلول همگن پليمري از پرده آمنيون و ژلاتين خوكي و محلول آنتي¬باكتريال حاوي نانوذرات نقره و دندريمر پلي¬پرپيلن¬ايمين نسل2 تهيه و به مدت 24 ساعت تحت فرايند خشكايش انجمادي قرار گرفت. محلول آنتي¬باكتريال افزوده شده به تركيبات اوليه داربست از آن جهت اهميت دارد كه استفاده از پرده آمنيون بصورت تازه با مشكلاتي مثل احتمال انتقال بيماري، عدم امكان ذخيره¬سازي و مشكل بودن جابجايي روبه¬رو است، به همين دليل از اين ماده بصورت خشك¬شده استفاده مي¬شود كه متاسفانه در شرايط خشك¬شده، خواص ضدباكتريايي ذاتي پرده آمنيون كاهش مي¬يابد و در برابر برخي باكتري¬ها تقريباً فاقد اين خاصيت ارزشمند مي¬شود. فوم اسفنجي بدست آمده از فرايند خشكايش انجمادي، كه تحت عنوان داربست بيولوژيكي معرفي شده است، به مدت 24 ساعت تحت بخار گلوتارآلدهيد قرار گرفت تا پيوندهاي عرضي در ساختار ايجاد شده و باعث افزايش استحكام شود. از داربست بدست آمده بررسي¬هاي مورفولوژي قبل و بعد از تخريب توسط ميكروسكوپ الكتروني روبشي، آزمون¬هاي جذب آب تعادلي و محتوي آبي، تخريب، بررسي خواص مكانيكي با استفاده از آزمون كشش تك¬محور، خاصيت ضدباكتريايي، سمّيت و چسبندگي سلولي انجام شد. بر اساس آزمون¬هاي انجام شده داربست طراحي شده داراي قدرت جذب آب بسيار خوب، قابليت حفظ آب تا روزهاي پاياني ترميم زخم و تخريب¬پذيري بالا، رهايش كنترل شده نانوذرات نقره به محيط زخم و در نهايت عدم مشاهده سمّيت سلولي بوده و قابليت استفاده بعنوان جايگزين¬هاي پوستي، بخصوص در زخم¬هاي سوختگي را دارا مي¬باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1399/04/01
تاریخ ثبت: 1399/07/28
مخترع/مخترعان: سيدمهدي خليلي
خلاصه اختراع:

موتور درون سوز چرخشي يك موتور درون سوز دوار است كه با تكيه به طراحي خاص خود، يعني استفاده از سيلندري دوار كه پيستوني دوار درون آن و با توجه به حركت دوراني سيلندر دوار، دوران مي كند و محفظه اي ثابت كه ورودي ها و خروجي ها در آن تعبيه شده است، نيروي انفجار را مستقيماً به نيروي چرخشي تبديل مي كند و با حركت دوراني و متقارن و كاملاً بالانس، توان هاي اتلافي ناشي از لختي و عدم بالانس را كاملاً حذف نموده است؛ همچنين با استفاده از روشي متفاوت براي ورود سوخت و خروج دود (تعبيه ورودي ها و خروجي ها در محفظه ثابت)، موجب كاهش قطعات متحرك و در نتيجه كاهش اندازه و وزن موتور و همچنين كاهش اصطكاك و توان هاي اتلافي شده است؛ در نتيجه موتور مذكور، موتوري با توان خروجي بالا و استهلاك و مصرف سوختي بسيار پايين خواهد بود.

موارد یافت شده: 3