لیست اختراعات با مالکیت
آيسان بشيري مياندو آب
3 عدد
در اين سيستم از سنسور باران كه منتصب بروي خودرو مي باشد استفاده مي كنيم انرژي خود را از باطري خودرو به صورت سري گرفته و در صورت بارندگي (برف و باران) پالسي به ECU خودرو مي دهد حال آنكه اگر موانع در مسير حركت خودرو در شعاع و مسافت تعريف شده نسبت به شرايط جاده اي باشد و همچنين سرعت خودرو از سرعت مجاز معرفي شده به ECU خودرو بالا باشد هشداري جهت آگاهسازي راننده خواهد داد طوري كه راننده متوجه سرعت غير مجاز خودروي خود باشد شايان ذكر است در اين سيستم اعلام سرعت خودرو توسط سنسور VSS منتصب در خروجي شفت گيربكس مي باشد كه وظيفه دارد در هر چرخش شفت ، سنسور VSS منتصب در خروجي شفت گير بكس مي باشد كه وظيفه دارد در هر چرخش شفت، سنسور مربوطه تعداد پالس مشخصي را ارسال مي دارد و هر چه سرعت خودرو افزايش يابد پالسها تندتر مي شود و بالعكس هر چه سرعت كمتر شود فاصله بين پالسها كمتر مي شود كه سنسور VSS يك خروجي به ECU خودرو دارد كه سيستم را قادر مي سازد كه بصورت لحظه اي سرعت خودرو را تشخيص دهد. و اما در سر پيچها: در لحظه اي كه محور فرمان خودرو پيچيده و موقعي كه به درجه تتا مورد نظربرسد فرماني به ECU خودرو داده منوط بر اين كه خودرو در پيچ بيشتر از درجه تتا قرار دارد و ليكن در صورت وجود موانع در مسير حركت خودرو ؛ و زياد بودن سرعت خودرو از سرعت مجاز معرفي شده در سر پيچ ها به آن هشداري مبني بر غير مجاز بودن سرعت خودرو مي باشد خواهد داد.
سيستم هاي درب بازكن اتوماتيك الكترومغناطيسي جهت رفاه بيشتر و همچنين با اهداف حفاظتي و امنيتي در مكانهاي مختلف بر روي انواع گوناگون درب ها مانند درب گاراژ - درب حياط - درب ورودي ساختمان و حتي درب اتاق هاي ساختمان (براي افراد معلول) نصب و مورد استفاده قرار مي گيرد. بعد از نصب اين سيتم ها مي توان تنها با فشار دادن شستي روي يك ريموت كنترل از فاصله مناسب درب را باز و بسته كرد. در اين سيستم ما از قانون ربايش و رانش الكترومغناطيسي آهنربايي استفاده كرديم. كه حركت آن به گونه ايست كه لول متصل به لنگه هاي درب را تبديل به يك قطب ثابت با فوران مغناطيسي لازم با توجه به فرمولهاي ذيل مي كنيم. سپس كل مسير را با چنبره هاي مختلف پر مي كنيم و مثلا براي حركت دادن لنگه هاي دو طرف به سمت راست بايد چنبره هاي سمت راست Part 1 غير همنم باشند و چنبره هاي چپ Part 1 مي بايستي غيرهمنام باشد تا لنگه ها را دفع كند حال چنبره هاي Part 2 هر دو سمت (هم راست و هم چپ) كه نقش اصلي را ايفا مي كنند (حالت ايست مغناطيسي) بايد در حين چپ و راست آمدن كه قرار بر اين است كه در سيستم n چنبره هر طبقه به صورت افقي باشند كه تعدادي از آنها در حركت به صورت غير همنام لول (Part 1) و تعدادي همنام لول (Part 2) خواهد بود، مثلا در لنگه سمت چپ درب موقع باز شدن درب Part 1 غيرهمنام و Part 2 همنام خواهند بود اين عمل سرعت تعادل را كنترل خواهد كرد. حال با استفاده از سنسورهاي كه زير هر چنبره آخري پارت 1 و چنبره اولي Part 2 قرار دارد با رد شدن لول از زير هر چنبره براي روشن و خاموش كردن چنبره هاي مورد نظر به PLC موجود دستورات لازم داده خواهد شد، براي حالت STOP درب در هر حالت كه فرمان خودئ را از سنسورهاي مادون قرمز اكتيو (شكل 1-1، 2-1) و PLC مي گيرد و جريان را كاهش مي دهد تا اينكه جسم مورد نظر از ميدان ديد سنسورهاي مادون قرمز اكتير خارج شد و با وارد شدن جسم يا شيء به ميدان ديد سيستم آن گونه كه توضيح داديم عمل مي كند.
موارد یافت شده: 3