لیست اختراعات با مالکیت
بابك منافي
5 عدد
در اختراع صورت پذيرفته شده سعي برآن شده تا با ارائه روشي جديد مشكلات توليد قطعات با طول بلند و قطر داخلي كم به روش نوين اكستروژن معكوس با استفاده از فشار هيدرواستاتيكي سيال بجاي سمبه متحرك و حذف اصطكاك سطح بيلت با محفظه قالب را خذف و از مزاياي ممتاز روش هيدرواساتيك همانند بهبود خواص مكانيكي و همچنين همگني بهتر محصول بهرهمند شويم. نحوه كار (مطابق شكل 1) به اين صورت است كه داخل سمبه ثابت محفظهاي تعبيه گرديده شده است كه بيلت در داخل آن قرار داده ميشود، در بالاي محفظه بيلت محفظه ديگري جهت متراكم نمودن سيال در نظر گرفته شده است كه به توسط سمبه متحرك سيال در آن فشرده شده و بر بالا و دور بيلت فشار هيدرو استاتيك وارد مينمايد و به اين طريق بيلت فشرده و اكسترود ميگردد. در پايين محفظه بيلت (مطابق نقشه 1)، قطر محفظه نسبت به قطر بيلت كمي كمتر ميگردد تا در اين قسمت فرآيند آببندي جهت سيال تحت فشار صورت پذيرد. پروفيل سمبه ثابت به صورت گرد طراحي شده است و با بهنيه سازيهاي صورت پذيرفته بر روي پارامترهاي قالب مقدار نيروي شكل دهي به ميزان بالايي كاهش يافته است.
توليد مخازن چند جداره از جنس هاي مختلف به روش اكستروژن معكوس در زمينه علم مكانيك گرايش شكل دهي فلزات ميباشد. روش اكستروژن معكوس يكي از روش هاي شكل دهي فلزات براي توليد محصولات صنعتي از جمله مخازن و لوله هاي ته بسته مي باشد. براي توليد لوله هايي با ضخامت كم كه از چندين جنس مختلف تشكيل شده باشند، با استفاده از روش هاي متداول توليد، غير ممكن مي باشد. در اختراع مطرح شده، با استفاده از تغيير در بيلت مورد استفاده در روش اكستروژن معكوس به شيوه شرح داده شده، مخازن با جنس هاي مختلف در ضخامت هاي كم ممكن مي باشد. در اين روش بيلت از چندين قسمت شامل يك مغزي و چندين رينگ مي باشد كه داراي جنس هاي مختلف مي باشند. در طي فرآيند اكستروژن معكوس در اثر فشار و پديده جوش سرد، يك محصول يكپارچه متشكل از چندين لايه با چندين جنس هاي مختلف پديد مي آيد. لازمه توليد يك محصول داشتن شرايط خاصي مي باشد كه در توصيف اختراع به تفصيل ذكر شده است.
خلاصه وسايل نقليه آبي- خاكي كه توسط يك زنجيره قدرت عرضي و يا طولي تغذيه مي شود داراي يك واحد pto-offpower take -براي تغذيه توان واحد پيشرانش دريايي با بكار گيري چرخ زنجير و زنجير، تسمه و يا مجموعه اي از چرخدنده هاي مختلف، ميباشد. بر طبق اختراع، زنجيره قدرت وسايل نقليه شامل يك موتور و يك جعبه دنده كه براي مونتاژ بصورت عرضي و يا طولي در وسط يا عقب وسايل نقليه به كمك ساير ملزومات، مي باشد. موتور به گونه اي آرايش يافته است تا حداقل چرخهاي عقب يا جلو -در صورت لزوم تمامي چرخ ها-را به حركت درآورد. چندين آرايش جهت دستيابي به ساختار متنوع و تطبيق پذير با شرايط وسيله نقليه اختراع گرديده است. سيستم محرك دريايي ptoبه چند صورت مختلف مستقيما از موتور و يا جعبه دنده تغذيه مي شود، جهت اين امر تغييراتي در چيدمان و يا در ساختار جعبه دنده و موتور لحاظ گرديده است و در پاره اي از اختراعات نياز به استفاده از جزء، پوشش دهنده ديگري وجود دارد. در شرايط دريايي، اختراع جدا از اينكه اطمينان از بالا قرار گرفتن دماغه وسايل نقليه در آب را تضمين مي كند، ساختار آن به گونه اي است كه وسايل نقليه آبي خاكي در اب به مرحله plan برساند. كف بدنه وسايل نقليه به گونه اي خاص طراحي شده است. براي تحقق اين هدف، سيستم تعليق جهت آرايش چرخ ها به گونه اي كه در مكان بالاتري از سطح آب قرار بگيرد طراحي شده است. سيستم تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي داراي بازوي كنترلي كه بصورت محوري بين بدنه و پايه سگدست چرخ مونتاژ شده است، مي باشد. يك نگه دارنده-فنر-هيدروليكي بصورت محوري به بدنه مونتاژ شده است. چرخ ممكن است در مدت طولاني بصورت عمودي برروي سطح جاده قرار گيرد يا تحت زاويه مناسب جهت بكارگيري در شرايط دريايي جمع شوند. كمك فنر ممكن است بوسيله پمپ سيال هيدروليكي از طريق دريچه ها منبسط -باز-يا منقبض-جمع-شود و همچنين براي ارتجاع-حالت فنري-و دمپينگ چرخ استفاده شود. بدليل قرار گيري مفصل افقي در مسير بالاي فنر، فنر مي تواند در خارج از مسيري كه چرخ طي مي كند دوران كند. ممكن است باروي كنترلي به عنوان بخشي از يك استخوان دوجناغي -double_wishbone-سيستم تعليق چرخ باشد. سيستم هاي تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي محدود به سيستم دوجناغي نمي تواند و گونه هاي ديگري نظير مك فرسون را نيز در بر مي كيرد. يك ضامن محدودكننده حركت بالا و پايين سيستم تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي داراي يك عضو مي باشدكه بصورت انتخابي بين مكان عملياتي و يك مكان غير عملياتي قرارمي گيرد. اين عضو به سيستم تعليق اجازه مي دهد كه چرخ هاي جاده را جمع و آن ها را به سوي مكان هندسي جهت استفاده وسايل نقليه در حالت دريايي ببرد. صفحه حركت چرخ، يك منحني مي باشد در اين حالت ضامن خم شده و از منحني حركت چرخ فاصله مي گيرد تا سيستم تعليق اجازه حركت به بالا را يابد. چرخ هاي جلو به وسيله سيستم فرمان هيدروليكي كه به صورت عرضي مونتاژ شده است و ممكن است يك چرخ و شانه باشد، هدايت مي شوند. اتصال اين واحد به چرخها بوسيله ميل سيبك است و به سوي مكان دريايي هنگام جمع شدن چرخها، حركت مي كند. سيستم فرمان براي وسايل نقليه آبي خاكي شامل يك كنترلر مي باشد كه به متعلقات فرمان جاده اي متصل شده است. يك بازوي انتقال نيروramبصورت متداول براي ياري فرمان جاده استفاده شده است، اما بوسيله قطع كردن شيرها و مخزن هيدروليكي سيستم فرمان دريايي كه شامل يك سيلندر هيدروليكي اصلي و سيلندر محرك پيرو مي باشد، قادر است تا فرمان دريايي را از فرمان جاده اي جدا كند. ممكن است سيستم فرمان دريايي بوسيله فنرها به مركز متمايل شده باشد. يك سنسور و دستگاه كنترل، مكان هاي مركزي فرمان جاده ايي و دريايي را منطبق مي كنند. آرايش شير و دريچه نيز مي تواند چنين هدفي را بدست آورد. فرمان هيدروليكي در حالت جاده ايي مي تواند بوسيله سيلندر اصلي، هيدروليك ، الكترو- هيدروليك، الكتريك و يا با كمك مغناطيس، پشتيباني شود
در اختراع صورت پذيرفته با استفاده از روشي جديد كه مبتني بر اصولي ساده و بديهي است مقدار نيروي شكل دهي فرايند اكستروژن معكوس به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. ايده جديد در واقع ايدهاي بسيار ساده است و از اينجا ناشي ميشود كه طبق رابطه زير با ثابت نگه داشتن فشار رابطهاي مستقيم بين سطح مقطع و نيرو پديد ميآيد و هرگاه سطح مقطع كاهش يابد ميزان نيرو نيز ميبايست كاهش يابد، به عبارت ديگر اگر بتوان براي ساخت يك محصول، يك بيلت با سطح مقطع كوچكتري را اكسترود نمود آنگاه همان فشار را كه براي بيلت بزرگتر با نيروي بزرگتري ايجاد شده در اين حالت با نيروي كمتري ايجاد ميشود. (نحوه عملكرد در شكل 1 آورده شده است.) P=F/A در اين روش قالب شامل سه قسمت اصلي سمبه ثابت، ماتريس و سمبه متحرك ميباشد. در داخل سمبه ثابت حفرهاي تعبيه شده است كه بيلت در داخل آن قرار داده ميشود و با اعمال فشار از طريق سمبه متحرك فرايند اكستروژن صورت ميپذيرد. پروفيل سمبه ثابت (همانند نقشه1) به صورت گرد طراحي شده است. پروفيل بهينه سازي شده توانسته است ميزان نيروي شكل دهي را به مقدار زيادي كاهش دهد.
وسيله نقليه آبي - خاكي به شكل شناوري داراي يك سيستم خود كشش در زير مي باشد كه اين سيستم قابليت فرمان پذيري دارد و اين سيستم وسيله نقليه را قادر مي سازد تا توسط توان پيشرانش خود به داخل آب رفته و يا از آن به بيرون بيابد. چرخ ها بوسيله مجموعه تحرك قرار گرفته در شناور بالا و پايين مي رود. توان براي چرخ هاي عقب و يا حتي جلو بوسيله زنجيره محرك داخلي از طريق پايه ها فراهم مي شود. تمامي گونه هاي لاستيك اتومبيل و يا چرخ و زنجير شني مي تواند به كار رودتا شناور توانايي حركت در نواحي خشكي متفاوتي پيدا كند. سيستم فرمان با چرخ لجو در زماني كه چرخ در حالت باز شده قرار دارد درگير مي شود. نيروي محركه بوسيله موتور شناور و يا يك موتور جدا فراهم مي شود. مجموعه پايه مونتاژي براي يك وسيله نقليه آبي - خاكي شامل پايه leg و رام هيدروليكي hydraulic ram مي باشد كه هر كدام به صورت محوري در بالاي خط اب خور، در بيرون و يا داخل بدنه hull مونتاژ شده است پايه چرخ را كه ممكن است با استفاده از محرك خطي هيدروليكي فرمان پذيري باشد. حمل مي كند. مجموعه مونتاژي با وجود خلاصه و سبكي قادر مي باشد تا وسيله نقليه را از روي زمين بلند كند.
موارد یافت شده: 5