لیست اختراعات با مالکیت
تهمينه صادقيان بروجني
1 عدد
در اين اختراع با قرار دادن يك توربوشارژ الكتريكي كه خود از دو قسمت موتور الكتريكي با دور متغير كه توسط يك شافت رابط به يك توربو شارژ معمولي متصل مي شود تشكيل شده است البته لازم به ذكر است به دليل اينكه دور توربوشارژهاي معمولي سه برابر دور موتور مي باشد، در نتيجه براي يك موتور با حجم سيلندر ۲۰۰۰ CC بايد از يك توربوشارژ موتور ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ CC استفاده مي شود. كه اين توربو شارژ به صورت موازي توسط لوله هاي انحرافي و بست ها در مسير ورودي و خروجي منيفولد قرار مي گيرد. كه در زماني كه موتور بنزيني در حال شتاب گيري يا در دور بالا تر از ۴۰۰۰ RPM و در موتور هاي ديزل و گازسوز وارد عمل شده و هوا را با فشار به داخل سيلندر كمپرس مي كند و دود را از داخل سيلندر مكش مي كند . مكش دود باعث مي شود در داخل سيلندر تقريبا هيچ كربن نسوخته و دودي باقي نمي ماند و سوخت جديدي كه وارد موتور مي شود كاملا سوخته شده و با كمپرس هوا به داخل موتور كاملا سيلندر از هوا پر شده و اكسيژن لازم براي يك اشتعال كامل در موتور ارسال شده است و باعث مي شود سوخت كامل در موتور سوخته شود و در نتيجه آلايندگي هوا كمتر و مصرف سوخت پايين مي آيد. البته تعيين كننده ي دور اين الكترو موتور از ECU است كه توسط اطلاعاتي كه از سنسور هواي منيفولد هوا دريافت مي كند به الكترو موتور فرمان مي دهد البته فشار هواي ورودي به موتور نبايد بيشتر ۹٫۲ پاسكال باشد كه اين كار با تنظيم دور الكتروموتور انجام مي گيرد. و در موتور هاي ديزل و گازسوز توربوشارژ دائما در حال كار كردن با تنظيم دور مي باشد.
موارد یافت شده: 1