لیست اختراعات با مالکیت رضا ابراهیم‌پورامیرآبادی
1 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 1
تاریخ اظهارنامه: 1388/12/26
تاریخ ثبت: 1389/12/21
مخترع/مخترعان: BOUGH Metthey
خلاصه اختراع:

خودروي الكتريكي تك سرنشين توسن در راستاي برطرف كردن مشكلات موجود در خودروها طراحي و ساخته شده است. حركت بشر به سمت خودروهاي درونسوز براي رفع نيازهاي جابجايي و حمل و نقل باعث پديداري معايب و مشكلاتي در محيط زيست و آينده ي انرژي دنيا شده است. مهندسان راه فرار از اين مشكلات را روي آوري به خودروهاييي با سوختهاي غير فسيلي و پاك با بازدهي بالا مي دانند كه خودروهاي الكتريكي مناسب ترين گزينه در شرايط فعلي مي باشند از مشكلات مهم خودروهاي موجود مي توان به -بازده اندك - آلودگي هاي محيطي وصوتي بالا -شتاب پايين -اتلاف انرژي جنبشي درفرآيند ترمز گيري - عدم هماهنگي اتاق خودروها با مشخصات فيزيكي تمامي رانندگان اشاره كرد براي برطرف كردن مشكل هاي اشاره شده در اين خودرو تكنيك هاي ويژه در نظر گرفته شده است. اگر چه در خودروهاي الكتريكي بازدهي به طور كلي از خودروهاي بنزيني بيشتر مي باشد. اما در خودروي الكتريكي توسن با به كار بردن تكنيك هاي ويژه (كه در ادامه بيان مي شود) بازدهي از خودروهاي مشابه بيشتر مي باشد. با توجه به وابسته بودن بازدهي و جرم خودرو، با طراحي بهينه وزن خودرو تا حد امكان كم شده است. سه چرخ بودن خودرو نيز با توجه به اين امر مي باشد . با طراحي ديناميكي مناسب ضمن عدم تاثير نامناسب بر روي پايداري؛ وزن خودرو نيز به صورت قابل ملاحظه كم شده است. همچنين با توجه به استفاده از دو چرخ در جلو خودرو استفاده از سيستم فرمان كابلي (كه تنها بر روي اين خودرو نصب شده است) پايداري و عملكرد خودرو بسيار مطلوب مي باشد. بدين ترتيب در اين خودرو با استفاده از موارد بالا وزن كم همزمان با پايداري بالا ميسر شده است. وزن بسيار پايين خودرو در كنار سيستم ترمز بازياب آن و همچنين زنجيره ي انتقال قدرت بسيار ساده باعث شده است كه بازدهي كل خودرو بسيار بالا باشد. سيستم فرمان كابلي توسن امكاني منحصر به فرد است كه تنها روي اين خودرو نصب شده و نقاط دقت مكانيزم فرمان را افزايش داده است. استفاده از سيستم فرمان كابلي سبب افزايش پايداري و كم كردن سايش لاستيك ها مي شود. همچنين با توجه به پرتابل بودن سيستم فرمان مورد استفاده امكان ايجاد شرايط ارگونوميكي مناسب با توجه به ابعاد كوچك خودرو فراهم شده است. در اين خودرو با استفاده از موتور اناسب و طراحي ديناميكي خودرو شتاب بسيار بالا ميسر شده است (رسيدن به سرعت 40km/h در 3/7 ثانيه). ويژگي ديگر خودرو الكتريكي تك سرنشين توسن، استفاده از بدنه كامپوزيت به همراه شاسي خرپايي خودرو مي باشد. استفاده از اين روش سبب دست يابي به مقاومت لازم با استفاده از كمترين وزن ممكن شده است. همچنين بدنه كامپوزيتي خودرو، امكان ايجاد شكل آيروديناميك براي بدنه و كاهش نيروي مقاوم را فراهم كرده است. اين امر نيز كمك شاياني به افزايش بازدهي خودرو نموده است. در مجموع با استفاده از تكينك هاي بيان شده خودرو الكتريكي تك سرنشين با دارا بودن پايداري، زيبايي و شرايط ارگرونوميكي بسيار خوب، از بازده بالاتري نسبت به خودروهاي الكتريكي مشابه برخوردار مي باشد.

موارد یافت شده: 1