لیست اختراعات با مالکیت
رضا معصومي
10 عدد
دستگاه اخير جهت تسهيل و تسريع روند كاليبراسيون انواع پرابهاي چند سوراخه و سيم داغ در تونل باد طراحي و ساخته شده است. پراب در گيره مكانيزم قرار گرفته و به طور مستقل تحت زواياي مختلف حمله و جانبي قرار ميگيرد. زواياي مورد بحث توسط كاربر و از راه دور توسط رابط كاربري آسان تنظيم شده، همزمان مقدار زاويه تنظيم شده توسط زاويه سنج ديجيتال به طور دقيق اندازه گيري و ثبت ميگردد. ارتباط ميان نرم افزار رابط كاربري با سيستم نرم افزاري-سخت افزاري مكانيزم، كاربر را از باز و بسته كردن درب تونل به هنگام تست كاليبراسيون براي ايجاد ارتباط بي نياز خواهد نمود. مكانيزم اخير قابليت ايجاد بازه 180 درجه اي زاويه براي زاويه حمله و زاويه جانبي دارا ميباشد، كه البته زواياي مورد نياز در كاربردهاي جاري از اين ميزان كمتر ميباشد. لازم به ذكر است به دليل استقرار سيستم زاويه سنج ديجيتال بر روي مكانيزم، اين دستگاه جهت كاليبراسيون تونل باد و اندازه گيري انحراف اوليه جريان در تونل نيز كاربرد دارد.
يك نوع رينگ و تاير اتومبيل به نام دوبلاس كه تاير با 2 مخزن باد جداگانه و يك رينگ جديد 2 تكه كه مطابق نقشه رينگ رسم نموده شده روي هم سوار و با 8 عدد پيچ و مهره متصل و محكم ميگردد و بر روي تاير كه داراي 3 فاق مي باشد كه فاق وسط اين تاير 2 سانتيمتر بلند تر از فاق هاي كناري است كه بين 2 تكه رينگ جا مي گيرد و سپس هر 2 طرف تاير كه 2 ورودي جدا گانه دارند را با پمپ باد به صورتي كه هر 2 مخزن با هم در يك زمان پر مي شود آماده سازي مي كنيم
كمك فنر خودرو داراي فنر لول ساعت شني با قابليت كاركرد در وزنهاي مختلف، شكل خاص و جديدي از فنر است كه بتواند بازه گسترده تري از نيروي وارده را تحمل نموده و كاربرد گسترده تري داشته باشد. فنرهاي موجود بر طبق قانون هوك F=kx كه در آن جابجايي فنر فشرده يا كشيده شده از نقطه تعادل آن (X) و ثابت فنر (K) به ازاي هر فنر بسيار محدود و يكتاست. در سيستم تعليق خودرو بر اساس ثابت فنر به كار رفته، خودرو مي تواند محدوده وزني خاصي را تحمل نمايد. لذا سيستم تعليق خودروهاي سواري با خودروهاي باري متفاوت بوده بدين معنا كه كمك فنر خودروهاي باري در زمان حمل بار با وزن پايين يا بدون بار بسيار خشك و ناكارآمد است. اين كمك فنر خودرو از دو بخش 1. كمك فنر و 2. فنر ساعت شني تشكيل شده است كه فرم فنر ساعت شني و پيستون آن موجب عملكرد مناسب اين نوع سيستم تعليق در وزن ها و فشارهاي وارده متفاوت مي شود به طوري كه ابتدا لول هاي نازك فنر ساعت شني كه در نزديكي راس قرار دارند وارد عمل مي شوند و سپس ديگر لول ها كه به سمت انتها ضخيم تر مي شوند به ترتيب وارد عمل مي گردد.
در بدنه اتومبيل يك پمپ مكنده دو طرفه قرار داده ميشودكه لوله هاي خروجي از دو سر پمپ يك دور به دور خودرو ميچرخند و در داخل اين لوله ها فلز جيوه سنگين و مايع وجود دارد و رمز اين دستگاه در جيوه اي است كه وزن بالايي دارد و به صورت ستوني در خودرو به كار گرفته شده در مركز خودرو يك پمپ دو طرفه وجود دارد كه هنگامي كه خودروبه سمت چپ ميچرخد پمپ جيوه را به سمت چپ ميفرستد تا بالايه سقف خودرو كه ستوني سنگين در ان سمت به وجود مياورد و از واژگوني جلوگيري ميكند و حتي خودرو چسبنگي بيشتري پيدا ميكند يا در شيب به سمت كه خودرو به سمت شاگرد شيب گرفته دو باره جيوه به چپ پمپ ميشود و برعكس اين حالات وجود دارد تا تعادل كامل بر قرار شود استفاده از جيوه توسط پمپ ولوله و سنسور هاي حركت سنج به منظور افزايش تعادل در پيچ با خودرو يا مسير هاي نا هموار كه اين امر موجب افزايش ثبات كامل خودرو در مسير ميشود و در هنگامي كه عدم تعادل حاصل ميشود سيستم با لنگر اندازي به طرفين خودرو را در مسير مستقيم قرار خواهد داد .
در راديولوژي و سي تي اسكن، ثابت نگه نداشتن هدف و بافتهاي سالم و عدم قطعيت ژئومتري بيمار از دلايل اصلي تشخيص مي باشد. چنانچه عضو مورد مطالعه حين تصويربرداري جابجا شود، كامپيوتر جاي اصلي پيكسل مربوطه را در فضا گم كرده و در نتيجه مقادير ثبتي اشعه در مقابل رديف و ستون غير واقعي قرار خواهد گرفت. آرتيفكت ناشي از حركت بيمار به صورت سايه شبح مانند محو شدگي يا خطوط ناواضح در تصاوير سي تي اسكن ديده مي شود . اين سيستم از سه رديف سنسور تشكيل گرديده كه درجهت مورد نظر عمود بر تابش ليزر قرار خواهد گرفت. پس از ست آپ مريض توسط تكنسين ، اين سنسورها در تقاطع خط ليزر قرار گرفت و دكمه ثبت موقعيت فشار داده مي شود. اين عمل بدون تنظيم و صرف زمان زياد صورت مي پذيرد كه به طور متوسط 5 ثانيه براي هر جهت زمان نياز دارد. پس از زدن كليد ثبت موقعيت ، مكان دقيق ليزر بر روي سنسور ثبت گرديد و اگر بيمار حركت ناخاسته اي داشته باشد سيستم مقدار و جهت آن را نشان خواهد داد كه اگر خارج از محدوده تعيين شده باشد دستگاه دستور قطع اسكن را مي دهد. با ساخت اين دستگاه بسته به نوع و مكان مورد اسكن ، با تشخيص پزشك معالج مي توان حداكثر مقدار دقيق حركت بيمار را مشخص نمود و حركات بيشتر از حد مجاز را تشخيص داده و اسكن را متوقف نمود. در بيماران تسكيني كه درد زيادي در ناحيه درمان دارند اين دستگاه مي تواند بسيار مفيد باشد. در اين دستگاه امكان اعمال رنج تغيرات قابل قبول بصورت پيش فرض و يا مجزا براي هر بيمار وجود دارد و تكنسين از حركات ناخاسته بيمار در حين تصوير برداري مطلع خواهد شد. كلمات كليدي : راديولوژي ، سنسور حركتي ، بيمار
در پرونده خلاصه اختراع يافت نشد به شرح و توصيف پرونده رجوع شود.
دستگاه لاستيك برگردان از لاستيك ضايع جهت توليد محافظ هاي جاده ايي ،گلدان و آبنما اين اختراع در زمينه فني مكانيك و طراحي مي باشد. لاستيك هاي كهنه تا كنون استفاده خاصي نداشته و توسط مراكز بعد از خارج كردن سيم هاي به كار رفته در آنها سوزانده ميشوند. اين موضوع باعث افزايش آلودگي محيط زيست مي شود. تخمين زده شده هرساله بيش از 260 ميليون تاير دور ريخته ميشود.متاسفانه، ايران يكي از بالاترين آمار مرگ و مير ناشي از تصادفات را درجهان دارد. ايران با دارا بودن تنها يك درصد جمعيت جهان، دو درصد از تلفات انساني ناشي از تصادفات سراسر دنيا را به خود اختصاص داده است. آمار كشته شدگان ايران دو برابر و مجروحان 1.5 برابر استانداردهاي جهاني است. نقاطي از جاده ها و خيابان ها است كه بيشترين احتمال برخورد وسائل نقليه وجود دارد همچون: محلي كه مسير دو و يا چند شاخه شده يا نقاط ورودي تونل ها، پيچ هاي خطرناك و ... كه بايستي سازه اي در آن محل تعبيه شود تا انرژي جنبشي خودروي منحرف شده را جذب كرده و كمترين آسيب به سرنشينان و وسيله ي نقليه وارد آيد. به اين سازه در مهندسي ترافيك ضربه گير( (Crush Cushionگفته مي شود. كه در حال حاضر از مواد نو پلاستيكي ساخته مي شود كه هزينه نسبتا بالايي براي اداره راهدراي دارد. حال با استفاده از دستگاه ارائه شده لاستيك هاي فرسوده وارانه شده و در بخش توليد ضربه گير هاي جادهايي ، آبنما ها و گلدان مورد استفاده قرار مي گيرد.
موارد یافت شده: 10