لیست اختراعات با مالکیت
علي احمدآبادي
10 عدد
در ترميم آسيب هاي مختلف پوستي، اساسا درد رايجترين مسئله هنگام تعويض پانسمان است كه مربوط به خشك شدن پانسمانها يا چسبيدن آنها به ترشحات واقع در بستر زخم ميباشد؛ لذا توانايي برداشتن يك پانسمان بدون ايجاد تروما در زخم و پوست اطراف آن و بدون ايجاد درد در بيمار، يك ويژگي بسيار مهم و كاربردي در عملكرد يك محصول است. محصولات با اين كاربرد در بازار عمدتا از نوع گازهاي استريل كتاني با پوشش وازليني ميباشند كه معمولا به صورت كامل بدون درد و نچسب نبوده و استفاده از آنها منجر به رهايش الياف يا ذرات در بستر زخم و ايجاد باقيمانده در محل هنگام تعويض پانسمان ميگردد و انتقال مناسب اگزودا به لايه هاي بعدي پانسمان نيز صورت نميگيرد. محصول ساخته شده در اين اختراع به روش بافت حلقوي پارچه نايلوني و ايجاد يك لايه سيليكوني بر روي آن به روش پاششي آماده گشته است كه در واقع نوآوري مورد نظر شامل تركيبي در هر دو قسمت نوع ماده و نيز روش اجرا ميباشد. اين زخم پوش به عنوان پانسمان اوليه زخمهاي مختلف از جمله زخم ناشي از سوختگي هاي درجه 1 و 2 و يا قسمت دنور(اهدا كننده) و يا ساير زخم ها نظير زخم پاي ديابتي و يا زخمهاي عروقي پا ، در تماس مستقيم با بستر زخم قرار ميگيرد و از چسبيدن ساير بخشهاي پانسمان به زخم جلوگيري مينمايد. امكان تعويض راحت و بدون ايجاد درد براي بيمار، عدم تخريب بافت پوستي زيرين هنگام تعويض، هدايت عمودي اگزودا به لايه جاذب بعدي و عدم انتقال به حاشيه هاي زخم، ترميم سريعتر زخم به دليل عدم تخريب هنگام تعويض، عدم رهايش الياف يا ذرات در بستر زخم ، ايجاد يك آب بندي مناسب جهت پوست حاشيه هاي زخم ، نداشتن ترشحات سمي يا تحريك زا و عدم نياز به تعويض متناوب (تا 7 روز) از جمله مزاياي قابل ذكر اين اختراع ميباشند.
خلاصه طراحي و ساخت hand pump بالگرد شنوك يكي از موارد اساسي در زمينه پرواز با انواع بالگرد تامين شرايط مناسب براي استارت مي باشد. فقدان اين شرايط عملا موجب زمين گير شدن بالگرد شده و توان عملياتي ارتش جمهوري اسلامي ايران را تحت شعاع قرار مي دهد. بنابراين مي بايست شرايطي فراهم شود كه بالگرد در شرايط مختلف عملياتي قادر به انجام استارت مناسب باشد. فقدان قطعه hand pump براي بالگردهاي شنوك موجب مي شود كه نيروي هيدروليكي مورد نياز جهت استارت بالگرد تامين نشده و در نتيجه بالگرد زمين گير شود. بنابراين در اين پژوهش با توجه به خواص مورد نياز از دونوع آلياژ براي ساخت قطعه مذكور استفاده شد كه نوع اول آن براي ساخت بدنه از سري ***7 آلياژهاي آلومينيوم ونوع دوم آن براي ساخت قسمت هاي داخلي و پيستون از جنس فولادهاي گرمكار (2379/1) مي باشد . بدليل بهرهگيري از آلياژهاي سري ***7 و حضور عناصر آلياژي نظير مس عملا فوق سبك تر شده و خواص مكانيكي مطلوبتري را فراهم مي كند . از سوي ديگر به دليل بهره گيري از فولادهاي گرمكار و انجام عمليات حرارتي تمبر عملا خواص مكانيكي قطعه نيز افزايش يافته است.
خلاصه طراحي وساخت سيستم ردياب و جعبه سياه رهياب ماهواره اي با قابليت تصويربرداري امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي ساخت سيستم هاي ردياب انواع وسايل متحرك از جمله انواع خودرو مورد توجه قرار گرفته است. اما علاوه بر خودروها نصب سيستم ردياب بر روي انواع بالگرد نيز ضروري به نظر مي رسد. بنابراين در اين پروژه تلاش شده كه يك سيستم ردياب و جعبه سياه رهياب ماهواره اي با قابليت نصب بر روي انواع بالگرد طراحي و ساخته شود. اين سيستم جهت مانيتورينگ، كنترل و مديريت انواع بالگرد در سطح هوانيروز مي باشد. اين سيستم اين امكان را به گروه پروازي خود مي دهد تا بدون محدوديت زماني و مكاني و در هر شرايط آب و هوايي بتوانند انواع و تعداد نامحدودي بالگرد را در يك شبكه يكپارچه و منسجم ردگيري، كنترل و مديريت نمايند. وضوح تصاوير ضبط شده 640×480 و 24 فرم در هر ثانيه بوده و مدت زمان هر فايل ضبط شده، 3 دقيقه مي باشد. اين دستگاه امكان ثبت و ضبط حداكثر 32 ساعت حركت مداوم را ميسر مي سازد. ولتاژ مورد نياز اين دستگاه 12 تا 24 ولت دي سي مي باشد كه از طريق فندكي ساخته و امكان تامين برق را ميسر نموده است.
خلاصه اختراع طراحي وساخت كانكتور باطري بالگرد 214 هدف از اين پروژه بررسي، شناسايي و در نهايت ساخت كانكتور باطري بالگرد ٢١۴ مي باشد. با انوجه به اهميت قطعه ياد شده بواي تامين استارت متاسب بالگرد ۴ ا ٢ ، براي نخستين بار تحقيقات و جهاد خودكفايي پايگاه چهارم رزمي پشتيباني عمومي هوانيروز اصفهان درجهت نيل بسوي قطع وابستگي به محصولات خارجي اقدام به ساخت قطعه ياد شده نمود. از آنجاييكه نبود قطعه ياد شده عملاباعث عدم استارت مناسب در بالگرد مي شود بنابراين انتظار مي رود كه با ساخت قطعه ياد شده مشكلات اساسي در جهت استارت كليه بالگردهاي ٢١۴ موجود در كشور مرتفع گردد. در حقيقت قطعه توليد شده علاوه بر جلوگيري از صرف هزينه هاي اضافي، توان رزمي بالگرد 214 را افزايش داده و از زمين گير شدن آن جلوگيري مي نمايد.
با توجه به اينكه مدت زمان زيادي از ساخت هليكوپترهاي سازماني ارتش جمهوري اسلامي ايران مي گذرد، آسيب ديدگي سيستم روشنايي انواع بالگردهاي فوق امري بديهي به نظر مي رسد. از سوي ديگر با توچه به اهميت پروازهاي شبانه به منظور حغظ امادگي و تقويت قواي نظامي كشور، طراحي و ساخت قطعه اي كه شرايط را براي يك پرواز شبانه ايمن مهيا مي كند، ضروري است. بنابراين هدف از اجراي اين پروژه، ساخنت قطعه ايي نام Power Supply جهت تامين برق و سيستم روشنايي داخل كابين بالگرد مي باشد. اهميت پژوهش حاضر از آنجايي نمايان مي شود كه اگر خلبان در پروارهاي شبانه نتواند نشانگرهاي اصلي بالگرد را تشخيص دهد عملا پرواز بالگرد با مشكل مواجه خواهد شد. لازم به ذكر است كه با نصب قطعه ياد شده بر روي انواع بالگرد عملا توان رزمي بالگرداهاي پايگاههاي تابعه هوانيرور در پروارهاي شبانه به ميزان 100 درصد افزايش پيدا خواهد نمود . بنابراين پژوهش حاضر اقدام مناسبي به منظور بومي سازي قطعه ياد شده و قطع نياز به خريداري و جايگزيني آن با نمونه خارجي است.
سير تكاملي صنعت در جهان سبب گرديده كه تحولات و دگرگوني هاي وسيعي در همه جهات زندگي بشر به وقوع پيوسته و در نتيجه اش ارتش ها نيز كه از عوامل موثر در پيشبرد اهداف و آرمانهاي جوامع بشري هستند از اين تحولات بي بهره نمانند. در پژوهش حاضر تلاش دهش است كه با رعايت اصول طراحي و بهره مندي از مواد ارزان، در دسترس و با خواص مطلوب بالگردهاي مناسبي جهت استفاده دركلاسهاي آموزشي و همچنين انواع عمليات رزمي نظير مانورها ساخته شود. شايان ذكر است كه در شرايط كنوني كه از يك سو نياز به صرفه جويي مالي و از سوي ديگر مقابله در برابر بحرانهاي اقتصادي تحميلي ---كشور عزيزمان ايران و بالاخص سازمان هواپيماي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران شده است، اهميت طراحي، ساخت و بكارگيري بالگردهاي آموزش دو چندان مي شود. پروژه ياد شده بنا به دستور سلسله مراتب فرماندهي ارتش به منظور تقويت قواي رزمي كشور و در تحقيقات جهاد و خودكفايي پايگاه چهارم رزمي پشتيباني عمومي هوانيروز اصفهان انجام پذيرفته است.
در اين پژوهش با توجه به نيازمنديهاي موجود و با در نظر گرفتن تحولات صورت گرفته در جهان در زمينه ساخت تجهيزات نظامي تلاش شده كه دستگاهي با ظرفيت استارت بالا جهت كاربرد در هليكوپتر، تانك و توپهاي خودكششي با نام G.P.U ارائه شود. در حقيقت هدف از اين پروژه د رسي، شناسايي و ساخت يك دستگاه G.P.U با ظرفيت استارت بالا و وزن سبك است، بطوريكه در زمان ماموريت توسط نفر در هليكوپتر قابل حمل باشد و بتواند يك استارت عالي و بدون خطر را براي هليكوپتر تامين نمايد. استفاده از اين دستگاه نه تنها اهداف فوق را در مواقع استارت تامين مي نمايد بلكه از آن در جهت تست زميني انواع نشان دهنده هاي بالگرد، تست ادوات دقيق از جمله كاليبره كردن و كم كردن نويز، كاهش آلودگي ها و تعمير و نگهداري A.P.U با ظرفيت 1 تن استفاده مي شود. اين پژوهش براي نخستين بار در تحقيقات و جهاد خودكفايي پايگاه چهارم رزمي پشتيباني عمومي هوانيروز اصفهان در جهت نيل بسوي قطع وابستگي به محصولات خارجي انجام پذيرفته است.
هدف از پروژه فوق طراحي و بهينه سازي هيترهاي صحرايي جهت كاربرد در يگانهاي هوانيروز مي باشد. اين دستگاه از جمله تجهيزاتي است كه بدليل گذشت زمان زياد از ساخت آن غالبا كارايي لازم را نداشته و توان رزمي كشور را تحت شعاع قرار داده است دستگاه ياد شده به طور بسيار چشمگيري تحرك و قابليت هاي يگانهاي رزمي را بالا برده كه همين امر باعث افزايش كارايي رزمي و ساختار امنيتي و حفاظتي مي شود و شرايط را براي انجام كليه مانورها و عمليات ها در نواحي سردسير ميسر مي سازد. هيترهاي ساخته شده گرماي مناسبي را توليد مي كنند به طوري كه در نقاط سردسير، جهت توليد گرما براي نيروها، از بين بردن يخ زدگي سطوح ملخ و هرگونه عمليات صحرايي كه در زمستان انجام مي شود كارايي مناسب را دارند. اين پژوهش در مركز تحقيقات و جهاد خودكفايي پايگاه چهارم رزمي پشتيباني عمومي هوانيروز اصفهان و به منظور قطع وابستگي به محصولات خارجي انجام پذيرفته است. لازم به ذكر است كه دستگاه صدرالاشاره مي تواند در كليه عمليات و انجام پروژه هاي غير نظامي نظير حفاري هاي شركت نفت و گاز در مناطق سردسير و .... مورد استفاده قرار گيرد.
هدف از اين پروژه طراحي و ساخت دستگاهي به نام ويدئو اسكوپ جهت شناسايي زنگ زدگي و ساير عيوب ملخ بالگرد شنوك براي افزايش كارايي و ضريب ايمني بيشتر مي باشد. در گذشته جهت بررسي عيوب نواحي داخلي بالگرد ار دستگاههايي نظير منشور سه بعدي كه زاويه ديد مناسبي را فراهم نمي آورد استفاده شده است در حاليكه با طراحي دستگاه ويدئو اسكوپ خوردگي و زنگ زدگي نواحي داخلي ملخ شنوك تصوير برداري شده و با وضوح بالا امكان شناسايي عيوب و برطرف نمودن آن را توسط متخصصان مربوطه فراهم مي آورد. لازم به ذكر است كه پژوهش فوق براي نخستين بار در تحقيقات و جهاد خودكفايي پايگاه چهارم رزمي پشتيباني عمومي هوانيروز اصفهان در جهت تقويت قواي رزمي كشور و قطع وابستگي به محصولات خارجي انجام پذيرفته است.
پد جلوگيري از خونريزي با مكانيزم سنسور اندازه گيري ضربان، حرارت و رطوبت زخم، اين وسيله جهت مسدود كردن رگ و شريان در حالت خون ريزي طراحي شده است.اين پد از چند ستون به هم متصل يا دوخته شده كه درون دوخت پد اصلي مي باشند تشكيل ميگردد و هر ستون در قسمت مجراي هواي ورودي داراي يك شير هوشمند ميباشدكه ميزان هوا و فشار هر قسمت را كنترل ميكند. بر روي پد اصلي يك پد هوشمند قرار دارد كه سنسورهاي ضربان ،حرارت ، رطوبت كار گذاشته شده است كه در زمان استفاده از اين پد برروي بيمار، اپراتور قادر است ميزان ضربان و حرارت عضو آسيب ديده را مانيتور كند. همچنين در صورت بروز خون ريزي مجدد و يا شديد شدن خونريزي سنسور به اپراتور اطلاع ميدهد.پد هوشمند در ابتدا به صورت تخت ميباشد و در زمان مصرف پد را به صورت لوله اي شكل در مي آورند و قسمتهاي نوار چسبنده بر روي يكديگر را قرار ميدهند.سپس اپراتور براساس ميزان و اندازه جراحت ميتواند هر يك از ستونهاي پد اصلي را به كمك هوا كه از سيستم ميني پمپ هوا كه بر روي دستگاه پردازشگر قرار دارد حجيم كرده و فشار مورد نياز براي كم يا قطع كردن خونريزي استفاده كند.
موارد یافت شده: 10