لیست اختراعات با مالکیت
علي مظاهري دهوسطي
1 عدد
اعا نامه: 1-اينجانب علي مظاهري دهوسطي موفق به ساخت به طراحي و ساخت قفل فرمان موتور موتور سيكلتcg125شده ام كه نونه داخلي و خارجي وجود ندارد 2-اجراي عنصر اختراي: الف)فنر ب)لولا پ)شافت قفل شونده ت)كليد ث)پايه Lشكل ج)پايه نگه دارنده 3_عنصر اختراعي: قفلهاي فرمان فعلي موتور سيكلتها عنصر اختراعي: قفل هاي فرمان فعلي موتور سيكلت ها به علت وقت گير بودن در قفل نمودن آنها(چون با كليد بايد قفل شود)اكثر مواقع راننده از قفل نمودن خودداري نموده و به خيال اينكه كاري را زود تمام كرده و بر ميگردد از قفل نمودن آن خودداري ميكند لذا قفل جديد با طراحي نو از اين معضل جلوگيري مينمايد چون براي قفل كردن نيازي به كليد ندارد. ديگر اين كه قفل هاي فعلي خيلي زود و با كوچكترين ضربه شكسته مي شود و سريع تر به سرقت ميرود در حالي كه اين قفل چنين مشكلي ندارد. تكنيك ساخت دستگاه: L شكل قفل توسط يك پيچ 12 به كمك سمت چپ موتور وصل ميشود و پايه Lپايه شكل با يك لولا به پايه نگهدارنده كه قسمت اصلي قفل است متصل مي باشد.هنگام خاموش كردن موتور,موتور را روي جك گذاشته و فرمان را به سمت راست ميگردانيم كه بدون استفاده از كليد ميتوان فرمان را قفل كرد.نقش فنر در اين دستگاه اين است كه قفل را همزمان با تغيير جهت فرمان به سمت چپ يا راست بر ميگرداند. شرح و توصيف: 1_عنوان طرح به گونه اي كه در اظهارنامه ذكر شده است: قفل فرمان موتور سيكلت سي جي 125 سي سي 2_زمينه ي فني اختراع مربوط: مكانيك 3_مشكل فني و بيان اهداف اختراع: همواره و در هر جامعه اي افراد سود جو و سارق وجود داشته كه منتظر فرصت هايي براي رسيدن به اهدافشان بوده و هستند.در جامعه ما نيز تا كنون موتور سيكلت هاي فراواني توسط اين گونه افراد به سرقت رفته است كه بيشترين دليل اين سرقت ها عدم ايمني و استحكام قفل هاي كنوني است زيرا با ضربع اي كوچك مي توان قفل هاي فرمان كنوني را شكست و موتور را به سرقت برد.لذا طراحي اين دستگاه(قفل)مي توان از سرقت موتور سيكلت به ميزان بالايي جلوگيري نمايد زيرا از استحكام زيادي برخوردار است و براي تخريب آن نياز به زمان زيادي است.همچنين براي قفل نمودن اين قفل از كليد استفاده نمي شود و مي توان با اندك فشاري فرمان موتور را قفل كرد. 4_براي جلو گيري از سرقت هاي سريع وسايل نقليه كوچك همچون موتور سيكلت بايد از قفل هاي مطمئن و مستحكمي استفاده كرد.قفل هايي كه بتوان با يك ميله كوچك و يا با ضريه هاي سبك از كار انداخت نميتواند صاحب وسيله را مطمئن نمايد.بارها اتفاق افتاده كه موتور سواري موتورش را براي مدت كوتاهي ترك نموده و در همين زمان اندك موتورش به سرقت رفته است.اين سيستم طراحي شده اين عيوب را ندارد و از اطمينان بالا تري برخوردار است. 5_با خاموش كردن موتور,در زمان خيلي كوتاه و بدون استفاده از كليد راننده مي تواند با فشار دادن شافت كه نياز به نيروي زيادي هم ندارد به راحتي فرمان را قفل كرده و با خيالي راحت موتور را ترك نمايد. 6_فنر:كار ثابت نگه داشتن قفل و برگشت قسمت قفل شونده هنگام بازگشت فرمان از سمت چپ به طرف مستقيم يا راست مي باشد. _شافت قفل شونده:وظيفه نگه داشتن فرمان به سمت راست هنگام قفل كردن فرمان موتور. _سوئيچ:كار آن اين است كه هنگام باز كردن قفل شافت فقل شونده را آزاد ميكند. شكل:وظيفه اين قسمت نگه داشتن كل دستگاه (قفل)بر روي موتور مي باشد.L_پايه _پايه نگهدارنده:قسمت قفل شونده دستگاه به اين پايه متصل است خود پايه به لولا متصل است. _لولا:وظيفه لولا متحرك نگه داشتن قسمت قفل شونده به هنگام چرخش فرمان موتور به سمت چپ مي باشد. 7_الف)مقرون به صرفه بودن نسبت به قفل هاي تو رينگي. ب)ضريب امنيت بالا تر نسبت به قفل هاي فرمان فعلي و قفل هاي تو رينگي. ج)مدت زمان كوتاه جهت به كاراندازي اين قفل. 8_قبل از ترك موتور سيكلت,موتور را خاموش كرده و آن را روي دو جك يا يك جك قرار ميدهيم و فرمان موتور به سمت راست چرخوانده و با اندك فشار به شافت فرمان را قفل مي نمائيم. 9_در موتور هاي و125 سي سي و مشابه آن خلاصه توصيف قفل فرمان موتور سيكللت سي جي 125 : همواره در هر جامعه ي افرادي سودجو و سارق وجود داشته كه منتظر فرصت هايي براي رسيدن به اهدافشان بوده و هستتند در جامعه ما نيزتا كنون موتور سيكلت هاي فراواني توسط اين گونه افراد به سرقت رفته است كه بيشترين دليل اين سرقت ها عدم ايمني ، استحكام و راحت نبودن كاركرد آنها توسط كاربران است. لذا طراحي اين دستگاه ( قفل ) مي تواند از سرقت موتور سيكلت ها به ميزان بالايي جلوگيري نمايد . زيرا از استحكام زيادي برخوردار مي باشد و براي تخريب آن نياز به زمان زيادي است همچنين براي قفل نمودن آن از كليد استفاده نمي شود . پايه L شكل توسط يك پيچ شماره 12 به كمك فنر سمتچپ موتور وصل ميشود و از طرف ديگر به يك لولا كه اين لولا به پايه نگهدارنده كه قسمت اصلي قفل است متصل مي باشد هنگام خاموش كردن موتور ، موتور را روي جكگذاشته وفرمان را به سمت راست مي گردانيم كه بدون استفاده از كليد مي توان فرمان را قفل نمود نقش فنر در ايندستگاهاين است كه قفل را هم زمانبا تغيير جهت فرمان به سمت چپ يا راست بر مي گرداند
موارد یافت شده: 1