لیست اختراعات با مالکیت
عليرضا محمدي
19 عدد
يكي از علل چالش برانگيز مراجعات بيماران به اورژانس هاي جراحي كليه و مجاري ادراري خونريزي واضح ادراري است كه عمدتا به دنبال آسيب هايي همچون بدخيمي رخ مي دهد. اولين عملكرد در برخورد با چنين بيماراني شست و شوي مثانه تا صاف شدن مايع خروجي توسط پزشك مي باشد. در حال حاضر اين امر به كمك سوند فولي هاي سه راههه با سوراخ هاي طرفي رخ مي دهد كه عموما پزشك و بيمار را با مشكل انسداد به وسيله لخته و نياز به تع
همانگونه كه از نام طرح نيز مشخص است مفهوم واقعي آن اينكه، يك نوع فلكه اي است جداگانه به همراه تيغه دار بودن آن. يعني تلفيقي از دو قطعه مهم و جدا نشده از هم. با بكارگيري از اين محصول جديد ما مي توانيم از فلكه جهت قطع و وصل بهره برداري كنيم و از طرف ديگر براي برش دادن نيز استفاده كنيم. علاوه برآن كاربر ميتواند اين طرح را در راستاي يك هدف خاص مورد استفاده قرار دهد. اين طرح در زمينه هاي تخصصي و رشته هاي فني نيز از اهميت بالايي برخوردار است. همچنين اين اختراع ميتواند در زمينه هاي تقسيم بندي آب و انشعاب گيري در دفع فاضلاب ها و ساير مايعات در داخل لوله هاي پلي اتيلن كاربرد زيادي داشته باشد. در طراحي اين طرح، تكنيك هاي بكار برده شده از لحاظ سايز و اندازه هاي طرح بسيار مورد نظر قرار گرفته است و در عين حال كه ظاهري ساده دارد داراي قابليت هاي علمي فوق العاده است و دقت كاري زيادي دارد. در طراحي اين نوع فلكه پيچيدگي هايي نيز وجود داشته است كه همين امر باعث تمايز اين طرح با ساير روش هاي قبلي گرديده است. حتي اين اختراع ميتواند شرايط كم آبي و بي آبي كه ما الان در آن به سر ميبريم را بهبود بخشد و راهگشاي بيشتر مشكلات آبي باشد. علاوه بر آن ميتواند به يك انقلاب بزرگ در صنعت تبديل شود و اكثر نيازها را برطرف نمايد(بدون هزينه-هاي سرسام آور).
اندازه گيري فشار وريدي مركزي به طور متداول انجام مي گيرد. شيوه هاي متعدد اندازه گيري فشار وريدي مركزي نشان از آن دارد كه تا كنون شيوه اي كه مورد توافق نظر همگان باشد يافت نشده است. ساده ترين روش كه صد البته ارزان و دقيق به نظر مي رسد، بدون نياز به هرگونه تجهيزات و امكانات و تنها به كمك يك لوله الحاقي (extension tube) و يك سه راهي انجام مي شود. در اينجا، مايع سرمي كه در ارتفاعي بالاتر از سطح بدن بيمار و به تبع وريد مركزي قرار گرفته است، در جهت عروق، حركت مي كند و در ميانه ي راه، در صورت فشار بالاي وريد مركزي، در لوله ي الحاقي بالا مي آيد كه ارتفاع اين مايع، تخميني است از فشار مايع وريدي مركزي بيمار. روش ساده ي اخير حداقل ميزان از خطاي ابزار را داراست؛ اما خطاي قابل توجهي بين فردي در افراد اندازه گيري كننده مشاهده مي شود. در صورتي كه يك معيار و وسيله ي يكسان جهت اندازه گيري فشار وريدي مركزي وجود داشته باشد، خطاي انساني به حداقل مي رسد. وسيله اي كه در نظر داريم شامل يك لوله ي قائم است كه لوله ي الحاقي درون آن وارد مي شود و به كمك ليزر و نمايشگري كه به موازات ستون مايع بر روي نواري حركت مي كند، ارتفاع مايع سرمي و اندازه گيري فشار مورد نظر صورت مي گيرد. هم چنين با نصب ضريب هاي متناسب با فشار جوي بر پايه مي توان اميدوار بود تا اندازه گيري فشار وريدي مركزي به طور دقيق تر صورت پذيرد. با توجه به شيوع بالاي تصادفات در كشور و نياز مبرم بسياري از بيماران بخصوص بيماران بخش هاي اورژانس، جراحي و مراقبت هاي ويژه نسبت به اندازه گيري فشار مركزي وريدي، دقت و سرعت در اندازه گيري مهم تلقي مي شود كه اين ابزار با كاهش حداكثري خطاي انساني، اين مهم را تامين خواهد كرد.
براي طراحي و ساخت يك موتور هوا تنفسي همچون رم جت لازم است كه خواص احتراقي سوخت مانند بازده احتراق، دامنه پايداري و ... در شرايط مختلف پرواز تعيين شود. براي شناسايي موتورهاي رم جت از تست هاي پروازي، تست هاي تونل باد، تست هاي زميني با اتصال مستقيم هوا استفاده مي شود. در اين بين، تست هاي اتصال مستقيم هوا، كه در آزمايشگاه موتورهاي هوازي انجام شده و شماتيكي از آن در شكل زير نشان داده شده است، از تست هاي ديگر كم هزينه تر مي باشند و بيشتر تست هاي شناسايي موتور و سوخت با اين روش انجام مي شود. در تست هاي اتصال مستقيم، موتور آزمايشگاهي، با استفاده از لوله به صورت مستقيم به مخزن هوا وصل مي شود و برخلاف موتور واقعي از ورودي هوا قبل از موتور استفاده نمي شود. ورودي هوا در هنگام پرواز، موجب كاهش سرعت، افزايش دما و افزايش فشار جريان هواي ورودي به موتور مي شود. چون دما و فشار هوا روي احتراق تاثير زيادي دارد، بايد در تست هاي اتصال مستقيم، دما و فشار هواي ورودي به موتور آزمايشگاهي تا دما و فشار واقعي افزايش يابد. براي ايجاد اين شرايط در سكوهاي تست، هوا در مخازن با فشار بالا نگه داري و براي هر تست با توجه به شرايط مورد نياز با استفاده از رگلاتور، دبي سنج و كوره هواي گرم، فشار و دماي مورد نياز تامين مي شود. قسمتهاي اصلي اين تست استند شامل سيستم هواي فشرده، كوره هواي گرم، سكوي تست، تجهيزات كنترلي، سيستم دادهبرداري و موتور آزمايشگاهي است. سيستم هواي فشرده: اين سيستم كه متشكل از كمپرسور فشار بالا، مخزن هوا، رگلاتور فشار و سونيك نازل مي باشد، وظيفه اش تامين هواي ورودي به موتور رم جت با دبي مورد نياز در آزمايشگاه موتور مي باشد. ظرفيت هوا رساني سيستم هواي فشرده بستگي به سايز و دبي مورد نياز موتور رم جت مي باشد. در اين آزمايشگاه براي تامين دبي جرمي 2 كيلوگرم بر ثانيه طراحي شده و تجهيزات مورد نياز متناسب با اين دبي انتخاب شده اند. كوره هواي گرم: هيتر يا همان كوره هواي گرم يكي ديگر از اجزاي مهم اين آزمايشگاه است كه شبيه سازي دمايي هواي ورودي موتور رم جت را امكان پذير مي كند. در اين كوره شعله مشعل گازي مستقيماً وارد جريان هوا مي شود و از هيچ سطح تبادلي و فين حرارتي كه موجب افزايش افت فشار و زمان دائم شدن جريان مي شوند، استفاده نمي گردد. از معايب اين روش وارد شدن محصولات احتراق كوره به داخل هوا مي باشد كه با افزايش مقدار اكسيژن مصرفي كوره به محصولات احتراقي مي توان درصد اكسيژن هواي گرم خروجي هيتر را تنظيم كرد. براي افزايش ايمني، نياز به يك سيستم كنترلي مي باشد كه از انفجارهاي احتمالي هيتر جلوگيري نمايد. سكوي تست: براي تست موتور نياز به يك سكو بوده تا موتور و ديگر تجهيزات لازم بر روي آن نصب شده و همچنين امكان اندازه گيري تراست موتور نيز فراهم گردد. در اين آزمايشگاه از يك پايه بتنوني مسلح براي نصب سكوي اندازه گيري تراست استفاده شده است كه هيتر و ديگر تجهيزات نيز بر روي اين سكو نصب مي شوند. تجهيزات كنترلي: در اين آزمايشگاه همانگونه كه در شكل بالا مشخص شده است در نقاط مختلف فشار و دماي خط هواي ورودي به موتور با استفاده از سنسورهاي مناسب اندازه گيري مي شود. يكي از تجهيزات كنترلي در اين آزمايشگاه سونيك نازل ها مي باشند كه در خط هوا، گاز و اكسيژن براي سنجش دقيق دبي ورودي مورد استفاده قرار گرفته اند. فشار قبل از سونيك نازل بايد به اندازه اي باشد كه شرايط خفگي در گلوگاه را ايجاد نمايد. قطر گلوگاه سونيك نازل بر اساس دبي مورد نياز انتخاب مي گردد. سيستم داده برداري: براي ثبت داده هاي سنسورهاي فشار و دما از يك سيستم داده برداري با تواناي ثبت 16 كانال داده استفاده شده است. داده ها با فركانس حداقل 5 كيلو هرتز داده برداري شده و داده برداري با فركانس مجموع 100 كيلو هرتز براي كل خطوط امكان پذير مي باشد. موتورآزمايشگاهي: براي شناسايي خواص احتراقي سوخت، از يك موتور آزمايشگاهي كوچك، مشابه موتور اصلي در سكوي تست استفاده مي شود. اين موتور بايد به نحوي ساخته شود كه امكان تغيير ابعاد آن به راحتي امكان پذير باشد. چون تعداد آزمايشات شناسايي سوخت زياد است براي كاهش هزينه، ابعاد موتور آزمايشگاهي كوچك انتخاب مي شود.
يكي از ضعف هاي پخش مسابقات ورزشي عدم انتقال مناسب صداهاي صادره از توپ هنگام برخورد با بازيكنان و موانع مي باشد. اين نقص كه موجب كاهش جذابيت و هيجان پخش زنده تلوزيوني مسابقات شده است با سيستم اختراع شده پيشرفته صدابرداري بي سيم مسابقات ورزشي توپي قابل برطرف شدن ميباشد به نحوي كه يك ميكروفن با فرستنده بي سيم درون توپ مسابقات ورزشي قرار داده ميشود كه اين اصوات را به گيرنده هاي اطراف زمين منتقل كرده و همچنين ميكروفن با كمك نيروي مغناطيسي و از طريق ايجاد فضاي داراي بار مغناطيسي به نحوي كه جداره ميكروفن داراي بار همنام با سطح داخلي لايه لاتكس توپ خواهد بود و در نتيجه ميكروفن سبك بي سيم در مركز توپ ورزشي معلق خواهد بود تا تقارن توپ از بين نرود و مركز جرم و مركز حجم منطبق بر هم باشد.
موارد یافت شده: 19