لیست اختراعات با مالکیت
فرهاد پور خرسندي صوفياني
2 عدد
انواع تشخيص موقعيت در آسانسور: 1- سنسورهاي ريد رله اي: اني سنسورها از ريدرله ساختن شده اند كه با قرار گرفتن در مقابل آهنربا سوييچ كرده (در موقعيت وصل) و در خروجي آنها پالسي بسته به ولتاژ اعمالي در پايه آن ايجاد مي شود. بدليل حجم و خاصيت آهنرباي نمي توان از اين سنسور در طول چاهك نيز استفاده كرد هزينه از ديگر دلايل قابل استفاده نبودن اين سنسور است. از اين سنسور فقط در طبقات آسانسور استفاده مي شود بنابراين فقط طبقات قابل تشخيص هستند. 2- سنسورهاي نواري در اين نوع سنسور از نواري مشبك استفاده شده كه از قسمتي به كابين وصل شده با جابجايي كابين به حركت در مي آيد. در نقطه اي از چاهك سنسورهاي ليزري در دو طرف نوار قرار مي گيرند كه با حركت نوار پالس ايجاد مي كنند. مهمترين ايراد اين سيستم پاره شدن نوار است كه بسيار اين اتفاق مي افتد. 3- انكدر انكدر با توجه به ساختار داخلي داراي تكنولوژي جديدي نسبت به ديگر سنسورهاست. دقت بالا جاگيري مناسب حجم كوچك از مزيت هاي آن است. ازتنها معايب آن قيمت بالا و در آسانسور نداشتن ديد كافي از چاهك تشخيص سورخوردگي است. انكدرها داراي مشخصات فني متفاوتي مي باشند دقت پالس تعداد پالس خروجي در هر دور سطح ولتاژ كاري انكدرها تحول بسياري در عرصه كنترل ايجاد نمودند. البته از سنسورهاي آهنربايي استفاده در سر هر طبقه استفاده مي شود. 4- انكدرهاي مطلق Absolute encoder انكدرهاي مطلق بيشتر براي سيستم هاي حلقه بسته اي مانند آسانسور طراحي شده اند كه در داخل سيستم و براي كم كردن خطا از آنها استفاده شده است. با استفاده از نواري محور انكدر با هم درگير شده و محور انكدر به حركت در مي آيد. خروجي اين انكدر به صورت سريال بوده CAN BUS و مقدار فاصله جابجا شده توسط سنسور اندازه گيري مي شود. انكدرهاي مطلق بسيار گران هستند مشكلات سنسورهاي نواري را نيز دارند. سور خوردگي در آسانسور به اين معناست كه قبل از راه اندازي آسانسور طبقات به كنترولر شناسانده مي شوند با مرور زمان بدليل بالا بودن وزن متحرك Dynamic Load جابجايي اندكي صورت گرفته و محل توقف جابجا مي شود. به اين ترتيب خطا در توقف آسانسور ايجاد مي شود.
در قسمت پايه استوانه اي پنكه (كه موتور در ان قرار دارد) شيارهايي در قسمت پاييني آن تعبيه شده است كه هوا را توسط موتور به داخل مي كشد در ضمن اين شيارها با فن آوري ريخته گري جديد به طوري ايجاد شده اند كه تقريبا نامريي بوده و با دقت مي توان به وجود آن پي برد در هر ثانيه 5.28 گالن هوا از قسمت شيارهاي پاييني به داخل موتور كشيده مي شود. هوا با كمك يك ديافراگم حلقوي توسط موتور جت با شتاب فراوان و تقريبا طي آزمايشات انجام شده به ميزان 5.28 گالن در هر ثانيه به داخل كشيده مي شود هواي مكش شده توسط موتور به تورباين رفته ياب رخورد به تورباين و چرخش مدور و مخصوص و يكنواخت آن نوعي گردباد مصنوعي و بسيار كوچك و پرقدرتي ايجاد مي شود.
موارد یافت شده: 2