لیست اختراعات با مالکیت
محمد حسين مديح
2 عدد
كاوش گر اعماق چاه دستگاهي است كه براي كاهش نياز به نفوذ نجاتگر انساني به درون چاه در عملياتهاي نجات چاه طراحي شده است چرا كه به علت عدم اطلاعات از شرايط محيطي اعماق چاه در بدو عمليات نجات ممكن است خطرات زيادي نجاتگر انساني را با تهديد روبرو كند و يا به علت عدم دسترسي به اطلاعات مورد نياز در مورد شرايط محيطي چاه، عمليات نجات با تاخير انجام شود و يا حتي در موارد مشكوك به وجود خطرات احتمالي، عمليات متوقف گردد. بنابراين نياز به دستگاهي كه بتواند كليه اطلاعات مورد نياز فرمانده عمليات نجات براي تصميم گيري را فراهم به خوبي احساس مي شود. از سوي ديگر يكي از سخت ترين بخشهاي عمليات نجات چاه جستجو در آب چاه براي يافتن اشياء و يا فرد حادثه ديده است كه براي اين مطلب در اين دستگاه از فيش فايندر كه در كشتي ها براي اندازه گيري عمق آب و نيز اشياء موجود در آب استفاده مي شود كمك گرفته شده است. براي استقرار سنسور فرستنده و گيرنده امواج را داراي فيش فايندر در عمق مناسب آب از حلقه نجات استفاده شده است كه در اين دستگاه نقش شاسي را ايفا مي كند.
اين سيستم جهت رفع نياز بكارگيري GPS در خودروها طراحي گرديده است. از سوي ديگر GPS داراي معايبي است كه باعث مي شود اطلاعات آن در مورد اطلاعات گروهي داراي جامعيت و اطمينان نباشد. روشهاي كنوني شناسايي خودروها نيز داراي معايب و نقاط ضعف اساسي مي باشد و نيز با توجه به افزايش تعداد خودروها، نيازهاي اطلاعاتي مراكز كنترل ترافيك نيز افزايش يافته است. بنابراين اين سسيستم جهت ارائه روشي مطمئن و غيرقابل دستكاري و تقلب براي شناسايي خودروها از طريق سيستم RFID طراحي گرديده است كه در آن بسياري از مشكلات بكارگيري سيستمهاي RFID حل شده است و با هزينه اي بسيار ناچيز در ابعاد يك حبه قند و بدون نياز به برق و با استفاده از سلول خورشيدي و باتري كوچك بر روي هر خودرويي قابل نصب است و توسط اين tagها كه از دو نوع tagهاي انعكاسي و مولد امواج هستند مي توان خودروها را شناسايي كرد. البته شايان ذكر است كه طول عمر اين tagها مي تواند بسيار طولاني بوده و در صورت معيوب و يا دستكاري شدن به سرعت قابل تشخيص خواهند بود ضمنا اطلاعات اين سيستم براي كنترل ترافيك راهگشاست.
موارد یافت شده: 2