لیست اختراعات با مالکیت محمد فريدونيان
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1388/12/10
مالک/مالکان: محمد فريدونيان
تاریخ ثبت: 1389/04/09
مخترع/مخترعان: محمد فريدونيان
خلاصه اختراع:

چرخ دنده مركزي كه به موتور دستكاه متصل است ، چند چرخ دنده كه در تماس با چرخ دنده مركزي مي باشند ، محورهاي به شكل لنگ به اين چرخ دنده ها متصل است كه در وسط ان بوش بلبرينگي وجود دارد كه به وسيله محوري باعث به حركت درآمدن صفحه هاي سنباده اي مي شود ، صفحه هاي سنباده اي بر روي ريل به صورت خطي حركت مي كنند اين صفحه هاي سنباده اي قابل متصل شدن به هر نوع صفحه سنباده اي مي باشد ، قطعاتي به اين صفحات سنباده اي متصل ميشود كه كارايي هاي خاص خود را دارد براي مثال : بوش استوانه اي براي سطوح لوله اي ، بوش نيمه استوانه اي در سايز هاي مختلف براي لوله هاي نيمه كار شده صفحه هاي گونيا شكل براي قسمت هاي لبه دار و سطوح ناهموار و ... ‏

تاریخ اظهارنامه: 1388/12/10
مالک/مالکان: محمد فريدونيان
تاریخ ثبت: 1389/02/28
مخترع/مخترعان: محمد فريدونيان
خلاصه اختراع:

دو تا سه سنسور در دستگاه راهنما قرار دارد كه موقعيت حلقه رينگ را نسبت به دستگاه راهنما به كامپيوتر اطلاع مي دهد و كامپيوتر نسبت به قرارگيري حلقه رينگ زير دستگاه راهنما و فشار وارده روي حلقه رينگ مقدار برق به وسيله بافت فلزي به حلقه رينگ و دستگاه راهنما منتقل مي كند (آهنربايي يا هم نام كردن دو قطعه) و لازم به ذكر است چون حلقه رينگ به صورت چند تكه مي باشد در كل حلقه رينگ، برق جريان ندارد و فقط جريان برق در قسمتي از حلقه رينگ مي باشد كه دستگاه راهنما بر روي آن قرار دارد. مقدار برق يا جرياني كه در حلقه رينگ باقي مي ماند دوباره صرف شارژ باتري مي شود. مكانيزم برق رساني: بافت فلزي در دو سر دستگاه راهنما قرار دارد كه جريان برق را به حلقه رينگ و خود دستگاه منتقل مي كند. لازم به ذكر است كه اگر براي مثال حلقه رينگ از سه تكه تشكيل شده دستگاه راهنما نيز به اندازه يك تكه از تكه هاي حلقه رينگ تشكيل شده براي اينكه وزن خودرو را بهتر داشته باشد در نتيجه سرعت بيشتر مي شود. چكيده اي از مكانيزم كلي دستگاه: اين نوع وسيله از آهنرباهاي برقي نيرومندي تشكيل شده به طوري كه خودرو كه به وسيله شاسي به دستگاه راهنما متصل است بر روي رينگ سوار مي شود و هيچ اصطكاك مكانيكي اي وجود ندارد و هيچ محور وسط رينگ و بلبرينگي وجود ندارد كه فرسوده شود تنها باد است كه در برابر بدنه خودرو وجود دارد كه بايد بر آن غلبه كرد. البته نيروي آهنربايي (مغناطيسي) خودرو را به جلو هم مي برد. حلقه رينگ از چند تكه تشكيل شده كه در آن سيم پيچ هاي آهنربايي قرار دارد و در طرفين دستگاه راهنما آهنرباهاي جلوبرنده قرار دارد و كامپيوتري موقعيت دستگاه راهنما را در مي يابد و جريان برق را فقط به آن سيم پيچ در مسير حلقه رينگ مي فرستد (بافت فلزي) كه دستگاه راهنما از رو آن مي گذرد. نيروي الكترومغناطيس همچنان كه از رينگ عبور مي كند خودرو را هم با خود مي كشد البته در خودروهاي كه به صورت برقي و سبك بوده و لازم به ذكر است تنها نيروي اصطكاك موجود در برابر خودرو اصطكاك هواست كه باعث مي شود خودرو با سرعت فوق العاده زيادي حركت كند.

موارد یافت شده: 2