لیست اختراعات با مالکیت
محمد هادي عزيزي مقدم
2 عدد
در موتورهاي صنعتي تلفات آهني هسته و تلفات مسي سيم پيچ ها وجود دارد. اين تلفات از عمر مفيد موتور مي كاهد و باعث خرابي آن مي شود. هرچه تلفات ناشي از گرما بيشتر باشد برق مصرفي (توان ورودي) آن افزايش مي يابد كه اين خود منجر به افزايش هزينه و هدر رفتن بي رويه انرژي الكتريكي مي شود. چنانچه اصطحكاك و گرما در موتور افزايش يابد كلافها يا سيم پيچ ها آسيب ديده و عايقي كه بر روي سيم پيچ ها وجود دارند از بين مي رود كه خود موجب اتصال كوتاه در كلافها مي شود. اين پديده باعث سوختن سيم پيچ ها و ساير قسمتهاي ديگر شده و ياتاقان ها و ديگر اجزاي موتور نيز از اين گرما آسيب ديده و فرسوده مي شوند. در سيستم جديد، براي جلوگيري از داغ شدن بيش از حد موتور، از سيستمي استفاده شده تا گرماي موتور به ميزان قابل توجهي كاهش يابد. با استفاده از سيستم خنك كننده هسته موتورهاي الكتريكي، از تلفات گرمايي هسته و سيم پيچ كاسته شده است. اين امر موجب صرفه جويي در منابع با ارزش الكتريكي و نيز افزايش عمر مفيد الكتروموتورها شده است.
خنك كننده هسته موتورهاي الكتريكي با استفاده از خنك كننده در ابتدا هسته را به صو رت شبكه بندي تهيه نموده و با استفاده از لوله هاي آلومينيومي فشار قوي و گذراندن آنها در درون هسته آن را به پمپ روغن متصل نموده و تا در صورت گردش وره اندازي موتور پمپ روغن شروع به كاركرده و روغن درون هسته را به بيرون منتقل كند كه رادياتور عمل خنك شدن روغن و هسته را ميسر مي سازد . با راه اندازي وروشن شدن موتور پمپ روغن به وسيله پولي و تسمه اي كه به روتور وصل شده شروع به كار مي كند و گردش را در درون هسته جاري مي كند و روغن درون هسته را به رادياتور كه در بيرون موتور نصب شده هدايت مي كند كه به اين طريق از گرماي هسته و سيم پيچ كاهش داده مي شود .
موارد یافت شده: 2