لیست اختراعات با مالکیت محمدپويا رفعتي فرد
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ ثبت: 1392/03/22
خلاصه اختراع:

طبق تحقيقات بعمل آمده از اسكله ها ، يكي از مشكلات عمده رانندگان كاميونهاي حمل بار محصولات فله مثل گندم و ذرت در پايانه هاي باربري بويژه اسكله ها عدم امكان پهلوگيري كشتي در محل مناسب داراي امكانات توزين ، بعلت ترافيك كشتي ها و ... مي باشد و از آنجايي كه پمپاژ بار از كشتي به داخل كاميون يا تريلي بر اساس حجم اتاق بار ، بصورت دستي و حدسي صورت مي گيرد. لذا معمولا كاميون بيشتر يا كمتر از حد تناژ مجاز حمل خود بارگيري مي نمايد كه اگر اين بار بخصوص بيشتر باشد و تعديل وزن استاندارد نشود در جاده خطراتي جاني و مالي مثل تركيدن لاستيك و چپ كردن و درنتيجه تصادف و ... را در پي خواهد داشت كه در اين راستا پليس هم جريمه هاي سنگيني را براي ماشين مذكور در نظر خواهد گرفت. براي گريز از اين وضع راننده مجبور است در مكان مشخصي در گمرك ، بصورت كاملا دستي توسط بيل بار كاميون خود را تعديل نمايد يعني يا اضافه بار را از ماشين پايين بريزد يا كمبود بار را بالا بريزد. كه اين سبب اتلاف وقت ، سلب آرامش راننده ، نياز به توزين مجدد ، ايجاد ترافيك در گمرك و جاده و بخصوص تلفات بارهاي ريخته شده روي زمين و در نهايت افزايش قيمت تمام شده مي شود. صفحه كاذب متحرك به ابعاد اتاق بار كاميون كه مطابق شكل در كف اتاق بار كاميون قرار گرفته و در شروع وزن كشي توسط جكها بالا مي رود. جهت به حداقل رساندن لرزش و احتمالا تغيير مكان كه اين خود سبب اختلال در كار لودسلها خواهد شد اين صفحه مطابق شكل توسط 4 زبانه استوانه اي توخالي كه محل نصب لودسلها نيز داخل آنها است مهار شده است. جهت شكم نكردن ، اين صفحه ، آهن كشي شده است. 4 عدد لودسل مخصوص توزين بارهاي تا وزن 25 تن كه مطابق شكل هريك داخل محفظه اي استوانه اي متصل به يك از كناره هاي صفحه كاذب متحرك به زير صفحه بسته شده اند. 4 عدد جك پنوماتيك مناسب و مدار پنوماتيكي لازم جهت عملكرد موازي جك ها كه پس از فرمان Start باز شده و با اتصال به لودسل مربوطه مجموعه لودسل و صفحه كاذب و بار را به سمت بالا مي برند. اين سيستم باسكول كه برايتوزين بار وسايل نقليه بكار مي رود وزن تك تك محورها را با هم جمع زده و وزن كل وسيلهنقليه را محاسبه مي نمايد . با توجه به نصب جكها بر روي شاسي كاميون مطابق شكل و اينكه صفحه كاذب هم قبل از بلند شدن توسط جكها مماس كف كاميون بوده و عملكرد جكها هم موازي مي باشد. هيچ ناهنجاري مثل عدم تعادل صفحه كاذب به هنگام بلند شدن رخ نخواهد داد و در عمل توزين با كمترين تلورانس همراه خواهد بود.

تاریخ ثبت: 1392/06/16
خلاصه اختراع:

تراكشن به اعمال نيروي كششي بر روي قسمتي از بدن جهت حفظ و ارتقاء ارگان آسيب ديده اطلاق مي شود. از تراكشن براي به حداقل رساندن اسپاسم عضلات ، جا انداختن و بي حركت كردن شكستگيها ، تصحيح امتداد قطعات شكسته و ... استفاده مي شود. انواع مختلفي از تراكشن مانند تراكشن مستقيم و تراكشن متعادل آويزان وجود دارد كه به دو صورت پوستي و يا استخواني (اسكلتال) اعمال مي گردد. در روش سنتي عمل كشش از طريق يكسري وزنه كه به ريسمان متصل به عضو آسيب ديده مثل پا آويزان هستند و بصورت كاملاً ابتدايي انجام مي گيرد در حالي كه در سيستم پيشنهادي اين عمل توسط يك سامانه كشش ديجيتالي تحت شبكه با قابليت كنترل ، ارتقاء و ثبت وقايع صورت مي گيرد.

موارد یافت شده: 2