لیست اختراعات با مالکیت معصومه صالحي
5 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 5
تاریخ ثبت: 1394/11/17
خلاصه اختراع:

براي استفاده مؤثر از منابع انرژي نو و تجديد پذير، تكامل سيستم هاي ذخيره انرژي هاي نو و سيستم هاي تبديل اين انرژي ها ضروري مي باشد. باتري هاي با قابليت شارژ مجدد ممكن است مسيري براي رسيدن به اين هدف مهم را فراهم كنند. طي چند دهه اخير، باتري هاي مختلفي تكامل يافته و تجاري شده اند كه از آن جمله مي¬توان به باتري¬هاي فلز- هوا اشاره كرد.يك باتري فلز-هوا شامل يك الكترود منفي فلزي و يك الكترود مثبت هوا ( در باتري‌هاي اوليه به ترتيب آند و كاتد) مي‌باشد. مزيت اصلي باتري‌هاي فلز-هوا انرژي ويژه تئوري بسيار بالاي آنهاست. از ديگر مزاياي آنها منحني‌هاي ولتاژ دشارژ هموار و سازگاري با محيط زيست است. الكترود به كار رفته در باتري فلز- هوا كه موسوم به الكترود گاز نفوذي است، بايستي به خوبي فرايندهاي انتقالي را كه براي واكنش الكتروشيميايي سل لازم است مهيا كند اين فرايندها شامل: انتقال پروتون‌ها از غشاء به كاتاليست انتقال الكترون‌ها از جمع كننده جريان به سطح كاتاليست محصولات و واكنش‌گرها به ترتيب از سطح كاتاليست دور شوند و به كاتاليست آورده شوند كاتد شامل جدا‌كننده، لايه كاتاليست ، مش فلزي، غشاي آب‌گريز، غشاي نفوذي و يك لايه براي توزيع هواست. لايه كاتاليست شامل مخلوط كربن و كاتاليست است و با افزودن ذرات تفلون آب‌گريز مي‌شود. كاتد ساختار پيچيده‌تري دارد: حفره‌ها به هوا اجازه عبور مي‌دهند؛ لايه نفوذ هوا گاز اكسيژن را به صورت يكنواخت در كاتد توزيع مي‌كند، لايه تفلوني آب‌گريز نسبت به اكسيژن تراوا بوده ولي عبور بخار آب را محدود مي‌كند. كاتد هوا از لايه كاتاليست (مخلوط كربن، اكسيدهاي منگنز و پودر تفلون براي آب‌گريز كردن) بر پايه مش فلزي تشكيل شده‌است. در اين اختراع بهينه سازي مقدار MnO2 در كامپوزيت CNT/MnO2 بعنوان كاتاليست كاتد با كارايي بالا براي باتري هاي قابل شارژ ليتيم- هوا تهيه شده است. براي اين منظور از نانولوله هاي كربني و پتاسيم پرمنگنات براي تهيه كامپوزيت CNT/MnO2 استفاده گرديد. براي بهينه سازي از درصدهاي متفاوت پتاسيم پرمنگنات نسبت به نانولوله هاي كربني استفاده شد. بهينه سازي MnO2 در اين كامپوزيت با بررسي كارايي ان در كاتد باتري ليتيم- هوا صورت پذيرفت.پس از بهينه سازي، كاتاليست فوق در كاتد باتري ليتيم- هوا تحت چگالي جريان هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت و كارايي خود را اثبات نمود.

تاریخ ثبت: 1395/09/13
خلاصه اختراع:

براي استفاده مؤثر از منابع انرژي نو و تجديد پذير، تكامل سيستم هاي ذخيره انرژي هاي نو و سيستم هاي تبديل اين انرژي ها ضروري مي باشد. باتري هاي با قابليت شارژ مجدد ممكن است مسيري براي رسيدن به اين هدف مهم را فراهم كنند. طي چند دهه اخير، باتري هاي مختلفي تكامل يافته و تجاري شده اند كه از آن جمله مي¬توان به باتري¬هاي فلز- هوا اشاره كرد.يك باتري فلز-هوا شامل يك الكترود منفي فلزي و يك الكترود مثبت هوا ( در باتري‌هاي اوليه به ترتيب آند و كاتد) مي‌باشد. مزيت اصلي باتري‌هاي فلز-هوا انرژي ويژه تئوري بسيار بالاي آنهاست. از ديگر مزاياي آنها منحني‌هاي ولتاژ دشارژ هموار و سازگاري با محيط زيست است. الكترود به كار رفته در باتري فلز- هوا كه موسوم به الكترود گاز نفوذي است، بايستي به خوبي فرايندهاي انتقالي را كه براي واكنش الكتروشيميايي سل لازم است مهيا كند اين فرايندها شامل: انتقال پروتون‌ها از غشاء به كاتاليست انتقال الكترون‌ها از جمع كننده جريان به سطح كاتاليست محصولات و واكنش‌گرها به ترتيب از سطح كاتاليست دور شوند و به كاتاليست آورده شوند كاتد شامل جدا‌كننده، لايه كاتاليست ، مش فلزي، غشاي آب‌گريز، غشاي نفوذي و يك لايه براي توزيع هواست. لايه كاتاليست شامل مخلوط كربن و كاتاليست است و با افزودن ذرات تفلون آب‌گريز مي‌شود. كاتد ساختار پيچيده‌تري دارد: حفره‌ها به هوا اجازه عبور مي‌دهند؛ لايه نفوذ هوا گاز اكسيژن را به صورت يكنواخت در كاتد توزيع مي‌كند، لايه تفلوني آب‌گريز نسبت به اكسيژن تراوا بوده ولي عبور بخار آب را محدود مي‌كند. كاتد هوا از لايه كاتاليست (مخلوط كربن، اكسيدهاي منگنز و پودر تفلون براي آب‌گريز كردن) بر پايه مش فلزي تشكيل شده‌است. در اين اختراع كامپوزيت CNT/CeO2-MnO2 بعنوان كاتاليست كاتد براي باتري هاي قابل شارژ ليتيم- هوا تهيه شده است. براي اين منظور از نانولوله هاي كربني، سريم نيترات، پتاسيم هيدروكسيد و پتاسيم پرمنگنات براي تهيه كامپوزيت CNT/CeO2-MnO2 استفاده گرديد. پس از سنتز، كاتاليست فوق در كاتد باتري ليتيم- هوا تحت چگالي جريان هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت و كارايي خود را اثبات نمود.

تاریخ اظهارنامه: 1390/03/24
تاریخ ثبت: 1390/04/28
خلاصه اختراع:

محفظه RTP طراحي شده، از بخش اصلي تشكيل شده است. نيمه بالايي و نيمه پاييني محفظه نيمه بالايي محفظه محل قرار گيري لامپ هاي هالوژن – تنگستن و صفحه ي بازتابنده بالتر از لامپ ها قرار مي پيرد و نيمه پاييني محفظه محل بارگيري ويفر سيليكوني است. اين دو بخش توسط يك شيشه تخت كوارتز از هم جدا شده اند. روي بدنه نميه پايينب محفظه ، 3 دريچه جهت اتصال، شيرهاي ورودي گاز، اتصالات خلا و خلاسنج تعبيه شده است.

تاریخ اظهارنامه: 1402/04/19
تاریخ ثبت: 1402/07/30
خلاصه اختراع:

دسته موتور راست يا دو سرپيچ انواع خودرو با تنه فلزي ( متصل به شاسي ) يكپارچه در نمونه هاي قبلي اين قطعه , وجود فضاي خالي بين درپوش لاستيكي و فلز متصل به شاسي باعث افت دوام آن در برار فشار مانايي كه بر اثر تحمل وزن موتور وارد مي شود گرديده و نتيجه آن فرسوده شدن و افتادگي زود هنگام قسمت لاستيكي مي شود كه عمر و كاركرد قطعه را كاهش مي دهد . دسته موتور هاي قبلي به دليل دو تكه بودن فلز تنه و همچنين داشتن مرحله پرچ بعد از توليد داراي هزينه توليد بالايي هستند و آب بندي نشدن درپوش لاستيكي ديافراگم , در بيشتر موارد باعث افزايش اين هزينه مي شود . در اختراع جديد با يك پارچه شدن فلز متصل يه شاسي اين مشكلات حل شده و هزينه توليد آن نيز كاهش مي يابد.

تاریخ اظهارنامه: 1402/11/17
مالک/مالکان: معصومه صالحي نادر
تاریخ ثبت: 1403/08/14
خلاصه اختراع:

دسته موتور گرد پايين خودرو با تعليق شناور و شكل جديد اتصال در نمونه‌هاي قبلي اين قطعه، خطي و ساده بودن اتصال لاستيكي بين بوش مركزي و بوش بيروني باعث افت دوام و پارگي زودهنگام در دونقطه مشخص مي‌شود كه عمر و كاركرد قطعه را كاهش مي‌دهد. دسته موتور در نمونه‌هاي قبلي همچنين به دليل يكسان بودن سختي در كامپاند لاستيك، قادر به مهار ارتعاشات در هر 2 فركانس با 2 هرتز و 2 دامنه حركتي متفاوت به طور كامل نمي‌باشد. در اختراع جديد با ايجاد شكل هلالي در قسمت اتصال و با اضافه نمودن بوش مياني و همچنين تزريق لاستيك با دو سختي متفاوت اين مشكلات حل شده و دوام و عملكرد آن افزايش مي‌يابد.

موارد یافت شده: 5