لیست اختراعات با مالکیت
مهدي تركيان
2 عدد
موتور پيستون دو طرفه بدون ميل لنگ يك اختراع در حوزه مهندسي مكانيك خودرو و نيرو محركه مي باشد. اصلي ترين تفاوت اين موتور با انواع متداول در نوع مكانيزم هندسه اجزا و نحوه اتصال قطعات به يكديگر براي ايجاد حركت دوراني است. در موتورهاي پيستوني معمولي وجود ميل لنگ كه عامل اصلي اصطكاكها است ضروري بوده و علاوه پيچيدگي فرايند توليدعمر كاري موتور نيز با توجه به كيفيت ساخت آن محدود مي گردد در اين اختراع با ابداع قطعات جايگزين و توصيه روشهاي جديد سعي شده است كه اين مشكلات اساسي رفع شده و با كاهش وزن قطعات متحرك و غير متحرك و نيز تعداد آنها يك مكانيزم بهينه در حوزه موتورهاي رفت و برگشتي معرفي گردد اصطلاح موتور پيستون دو طرفه به اين دليل بكار گرفته شد كه در اين مكانيزم از يك پيستون خاص كه داراي دو سطح ضربه گيري مي باشد استفاده گرديد. چهار چوب اصلي اين موتور از دو سلندر متقابل كه در دو طرف فلايويل قرار دارند تشكيل شده است. هر يك از سيلندرها داراي دو محفظه ي احتراق مي باشد نيرويي كه در مرحله ي احتراق به پيستون وارد مي شود از طريق شاتون به فلايويل منتقل مي شود و حركت رفت و برگشتي پيستون در داخل سيلندر بدون نياز به ميل لنگ به حركت دوراني تبديل مي شود. هوا از طريق شبكه هاي جدار سيلندر وارد محفظه مي شود. با هر احتراق فلايويل نيم دور كامل طي مي كند و يك سيكل كامل (مكش ، تراكم، احتراق و تخليه) در دو دور چرخش فلايويل صورت مي گيرد. با توجه به اينكه شاتون از جدار سيلندر به فلايويل متصل شده است لذا در اين قسمت يك شكافي به اندازه كمي بيشتر از نصف محيط فلايويل ايجاد مي شود . براي گازبندي محفظه از صفحه فلزي كه به شاتون متصل است استفاده شده است. كه به همراه شاتون حركت مي كند.
توليد سوخت بيوديزل از ميكروجلبك
موارد یافت شده: 2