لیست اختراعات با مالکیت مهسا امير عابدي
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1397/08/01
تاریخ ثبت: 1398/03/29
خلاصه اختراع:

در اختراع كنوني نانواكسيد منگنز سنتز شده و با استفاده از ميكروسكوپ الكتروني SEM ساختار نانوذرات مورد مطالعه مشخص گرديده است. از دستگاه حمام التراسونيك در هرمرحله از تست جهت همگن¬سازي سوخت تركيبي بنزين با اتانول و نانواكسيدهاي منگنز استفاده شده است. از دينامومتر و موتور بنزيني (اشتعال جرقه‌اي) EF7 استفاده شده و مشخصه¬هاي عملكردي موتور مورد مطالعه استخراج گرديده است. در حين انجام تست¬ها جهت تعيين مشخصه¬هاي آلايندگي موتور مورد مطالعه از دستگاه آنالايزر گاز خروجي ساخت گروه AVL جهت مشخص كردن ميزان گازهاي خروجي از اگزوز استفاده شده است. نتايج تجربي مشخصه-هاي عملكردي احتراقي و آلايندگي موتور در حالت سوخت پايه بنزيني، با سوخت بنزين در تركيب با اتانول و نانواكسيدهاي منگنز مورد مقايسه و ارزيابي قرار گرفته است. جهت پايداري پارامترهاي عملكرد و آلايندگي موتور درمراحل تستهاي تجربي، بايستي دماي آب و روغن موتور قبل از هر تست به دماي كاري موتور در محدوده 90 درجه سانتيگراد برسد و براي رسيدن به اين مهم در دور موتور 2800 rpm در حدود 10 تا 15 دقيقه موتور كاركرده تا قسمتهاي مختلف موتور به حالت پايا برسد. تست¬ها در شرايط بار كامل و دور موتور 2800 rpm و بين گشتاورهاي 0 تا 100 N.m انجام گرفته است و نتايج تحقيق به شكل زير گزارش شده است. مطالعه در 4 حالت سوخت بنزين، بنزين با 10% اتانول، بنزين-10%اتانول-10پي‌پي‌ام نانواكسيد منگنز، و بنزين-10%اتانول-20پي‌پي‌ام نانواكسيدمنگنز صورت گرفته است.

تاریخ اظهارنامه: 1389/04/28
تاریخ ثبت: 1389/08/09
خلاصه اختراع:

در اين سيستم از دوربين ديد بغل راننده كه منتصب بر وي آينه بغل خودرو مي باشد استفاده مي كنيم، انرژي خود را از باطري خودرو به صورت سري گرفته و بهنگام انجام سبقت گرفتن از خودروي جلوي زماني كه راهنماي خودرو را جهت سبقت گرفتن مي زنيم از قطعه (شستي كنترل عمل راهنما خودرو) واصله روي انتهاي دسته راهنما پالسي به ECU خودرو مي دهد حال آنكه دوربين نصب شده بر روي آينه بغل خودرو بنا به دستور گرفته از ECU سيستم را فعال كرده و تصوير جاده را از بغل در مانيتور منتصب بر روي داشبورد جهت آگاهسازي راننده خواهد داد طوري كه راننده متوجه وضعيت جاده براي گرفتن سبقت خواهد شود. شايان ذكر است در اين سيستم مانيتور وسيله اي است جهت پردازش تصوير دريافتي از دوربين يا اسكنر ليزري بنا به دستور ارسالي از ECU خودرو و محل نصب آن در داخل خودرو بطوري آن را متفاوت انجام داد و شرط آن در زاويه ديد راننده خودرو بودن است. و اما شستي كنترل عمل راهنما خودرو اين قطعه وسيله اي است كه در زاويه مورد نظر بر روي حول اهرم فرمان نصب شده است و وظيفه آن در زمان زدن راهنماي گردش به چپ (در هنگام سبقت) فعال شده و در كورس برگشت بصورت اتوماتيك خاموش گردد و اطلاعات حاصله را با ارسال پالسي به ECU خودرو برساند. تعريف سنسور تغيير وضعيت رنگ: سنسور جهت اطلاع راننده از ممتد بودن خط كشي طولي جاده بهنگام سبقت راننده به كار مي رود محل نصب آن در زير قسمت انتهاي گلگير خودرو است و نحوه عمل آن توسط سنسور تغيير وضعيت رنگ نصب شده در محل است و با تغيير وضعيت رنگ تيره و روشن در جاده ممتد و يا مقطع بودن خط كشي را به اطلاع مي دهد و نحوه عملكرد آن به گونه ايست كه با تغيير وضعيت رنگ پالسي به ECU داده اگر پالس هاي ارسالي به صورت متقاطع باشد پردازنده متوجه مقطع بودن خط كشي مي شود و در صورت ارسال يكسر پالس متوجه خط ممتد شده و به راننده هشدار مي دهد. مي دانيم 60% تصادفات رانندگي جاده اي در اثر سبقت غير مجاز و تغيير لاين هاي بي مورد و غير كنترلي است صورت مي گيرد، حال در سيستمي كه ما ابداع كرديم متوان آن را تا حد محسوسي كاهش داد.

موارد یافت شده: 2