لیست اختراعات با مالکیت
ميثم عزيزي
2 عدد
از قابليت ها و خصوصيات منحصر به فرد اين شمع سوخت آن است كه يك سوخت گياهي و بدون آلودگي و دود و بو مي باشد و در اغلب جاها و منازل در دسترس مي باشد و در مقايسه با پارافين روغن خوراكي مايع مدت زمان بسيار بيشتري مي سوزد. به عنوان مثال پارافيني به جرم 40 گرم حدودا 4 ساعت مي سوزد. در حاليكه جرمي به اندازه 40 گرم روغن مايع خوراكي حدودا 24 ساعت معادل يك شبانه روز مي سوزد و كارايي آن 6 برابر شمع هاي پارافيني معمولي است علاوه بر اين قابليت ها روغن خوراكي مايع هنگام سوختن هيچگونه بو و آلودگي ندارد و مانند شمع هاي پارافيني از آن دود كه همان كربن است متصاعد نمي شود. روغن خوراكي مايع از لحاظ هزينه و قيمت نيز بسيار ارزان تر از پارافين است مثلا اگر 20 گرم پارافين را در نظر بگيريم قيمت آن چيزي در حدود 120 تومان مي شود و قيمت همين مقدار روغن مايع خوراكي در حدود 40 تومان مي شود يعني 1/3 و با توجه به اينكه از لحاظ مدت زمان سوخت 6 برابر كارتر از پارافين است بنابرين 18 = 3 * 6 برابر ارزان تر مي شود و همين عدد 18 در مقايسه بين هزينه و قيمت روغن خوراكي مايع و پارافين از لحاظ اقتصادي عدد قابل توجهي است. ضمنا در صورت تمام شدن سوخت شمع فتيله خود به خود خاموش مي شود و هيچ گونه خطري ايجاد نمي نمايد. از آنجائيكه جنس قالب پلاستيكي شمع از يك نوع پلاستيك به نام پ . پ مي باشد تا وقتي كه در روغن قرار دارد هيچ گونه خوردگي و فرسودگي در قالب به وجود نمي آيد و در واقع اين شمع تاريخ مصرف ندارد و هميشگي خواهد بود و هر وقت بخواهيم مي توانيم با مقداري روغن دوباره آن را روشن كنيم. با توجه به تحقيقات گسترده اينجانب اين محصول در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد و با توجه به هزينه هاي پايين توليد و صرفه اقتصادي قابل توجه از لحاظ طول عمر و كاركرد توليد و صادرات اين محصول هم مي تواند موجب اشتغال زايي در داخل كشور شود و هم اينكه درآمد ارزي قابل توجهي را به همراه داشته باشد.
دستگاه طراحي شده از دو قسمت اصلي تشخيص خودرو و قسمتهاي رابط، كنترلر مركزي و محاسبات تشكيل شده است. ساختار كلي سنسور تشخيص خودرو طراحي شده بر اساس روش Inductive Loop ميباشد. عملكرد سيستم بگونه اي است كه يك نوسانساز دقيق و پايدار طراحي شده كه لوپ نصب شده برروي جاده به عنوان سلف آن خواهد بود. با حضور خودرو برروي لوپ خاصيت سلفي لوپ كاهش خواهد يافت و متعاقب آن فركانس نوسانساز افزايش خواهد يافت. با اندازه گيري تغييرات فركانسي خروجي سنسور ميتوان خودروي عبوري برروي لوپ را تشخيص داد. از قابليتهايي كه بايد در طراحي نرم افزار سازگار با اين سيستم لحاظ شود. تنظيمات مربوط به حساسيت، پاسخ زماني و تنظيم فركانس پايه نوسانساز ميباشد. پس از تشخيص خودرو با استفاده از يكسري از محاسبات سرعت وسيله نقليه عبوري و طول آن اندازه گيري شده و در سيستم ذخيره ميشود.
موارد یافت شده: 2