لیست اختراعات با مالکیت
وحيد حسيني
6 عدد
اين ساعت ديواري ليزري مي تواند مانند ساعتهاي معمولي بر روي ديوار نصب شود با اين تفاوت كه عقربه ها و شماره ها اين ساعت ليزري مي باشد . استفاده كننده مي تواند ساعت ليزري را بر روي ديوار نصب كند ( مانند ساعت معمولي ) و با وصل كردن به برق خانه ساعت ليزري شروع به كار مي كند . براي تنظيم عقربه ها يك صفحه چرخان در پشت ساعت ليزري نصب شده است كه مي تواند با چرخاندن صفحه عقربه ها را تنظيم كند . بر رويه عقربه ها يك ليزر با عدسي شيشي محدب نصب شده است كه باعث مي شود باريكه ليزر به صورت خطي تبديل شود . يك باتري در داخل ساعت نصب شده است تا در زمان قطع شدن برق موتور ساعت خاموش نشود و فقط نور ليزر قطع مي شود . شماره هاي ساعت ليزري به صورت نور نقطه اي هستند . براي زيباي سيمي كه به برق وصل شده است را مي توان با چرخاندن يك صفحه دركنار ساعت ، اضافي سيم را در داخل ساعت ليزري جمع كرد . همچنين بر روي دوشاخه برق ساعت ليزري يك پريز ايجاد شده است تا در مواقع استفاده از پريز ساعت ليزري استفاده شود .
خرابي روغن مي تواند منجر به هزينه هاي سنگين سيستم هاي مكانيكي شود. كنترل وضعيت روغن به صورت لحظه اي و پيش آگاهي از خرابي روغن، از وارد آمدن صدمات جدي به سيستم جلوگيري مي كند. حسگر ساخته شده با داشتن كمترين خطا و بالاترين دقت به وسيله القاي مغناطيسي ذرات آهني با قطر بزرگتر از 125 ميكرومتر و همچنين غلظتهاي بيشتر از ppm 150 را ميتواند شناسايي كند. اين محدوده عملكردي براي حسگر ساخته شده با توجه به مرز خرابي در موتورهاي درونسوز قابل قبول ميباشد. حسگر بهصورت برخط عمل مي كند و مي تواند بصورت لحظه اي از افزايش و رشد آسيب در قواي محركه جلوگيري كند.
بررسي وضعيت لحظه¬اي روغن موتور احتراق داخلي براي اطمينان از عملكرد مطلوب روانكار و سلامت موتور صورت مي¬گيرد. در اين راستا اختراع حاضر به طراحي و ساخت حسگر خازني براي پايش آنلاين كيفيت روغن ميپردازد. خروجيهاي حسگر، ظرفيت خازني، زاويه تتا (نسبت بين بخش موهومي و بخش حقيقي گذردهي)، اختلاف فشار دو سر حسگر و دماي روغن هستند كه عوامل مختلف خرابي روغن اثرات متفاوتي روي هر يك ميگذارند. هندسه الكترودهاي اين حسگر خازني به شكلي طراحي شده كه تفكيكپذيري و ظرفيت خازني بالاتري داشته باشد تا تغييرات در روغن به شكل دقيق¬تري اندازه¬گيري شود و شرايط نوساني و بحراني روغن از جمله توليد حباب و آلايندگي در عملكرد حسگر در طول زمان خللي وارد ننمايد. روغن از داخل اين حسگر خازني عبور ميكند كه امكان پايش آنلاين اختلاف فشار روغن ورودي و خروجي از حسگر را به وجود مي¬آورد و با كنترل دبي روغن، مي¬توان وضعيت گرانروي روغن را مورد پايش قرارداد. از مزاياي اين اختراع سيلان بهتر روغن و عدم رسوب درون حسگر و در پي آن افزايش دقت در تشخيص خرابي روغن، امكان پايش همزمان تغييرات گرانروي، پوشش اكثر ويژگيهاي خرابي روغن، امكان استفاده در محدوده وسيعي از گسترده دبي و فشار روغن و تشخيص آلودگي بنزين در روغن ميباشد. نتايج آزمايشات انجام شده بيانگر توانايي اين حسگر در شناسايي خرابيهاي مختلف روغن مانند آلودگي آب، سوخت و اكسيداسيون مي¬باشد، به طوري كه مي¬توان محدوده مشخص سلامت روغن براي خروجي¬هاي حسگر تعيين كرد. هزينه پايين توليد و امكان پردازش ساده و آنلاين اطلاعات خروجي حسگر و دقت بالا از ويژگي¬هاي اين حسگركيفيت روغن هست.
در پرونده خلاصه اختراع يافت نشد به شرح و توصيف پرونده رجوع شود.
موارد یافت شده: 6