شماره اظهارنامه:
390020866
مالک/مالکان:
مسعود تمدن
تاریخ اظهارنامه:
1390/02/27
مخترع/مخترعان:
مسعود تمدن
شماره ثبت :
70604
وضعیت اعتبار:
اعتبار ندارد
تاریخ ثبت:
1390/04/20
طبقه بندی بین المللی:
خلاصه اختراع :
خلاصه این كمربند قابلیت این را دارد كه اگر كمربند نبندند ماشین روشن نمی شود یعنی استارت نمی خورد و وقتی كمربند بسته شد روشن می شود اگر در حین روشن بودن كمربند را باز شود سیستم گویا اخطار می دهد اگر به این اخطار توجه نداشته باشند بعد از ۵ ثانیه سرعت ماشین كاهش پیدا می كند و این سیستم در حالت درجا وقتی كه در بسته باشد و ترمز دستی خوابیده باشد و سوئیج خودرو باز باشد فعال می شود و با وجود سنسوری كه روی كمربند دوم وجود دارد باید حتما باركد روی كمربند اول را بخواند تا خودرو هم استارت بخورد و هم سیستم گویا و كاهش سرعت عمل نكند و این امر باعث می شود كه دیگر راننده نتواند كمربند خود را از پشت ببرد تا سیستم را غیر فعال كند . این سیستم با چند عدد رله و یك سنسور كه بدون كمربند بسته می شود سیستم جك كه بر روی موتور بدون تراشكاری فیكس می شود و جك طوری عمل می كند كه وقتی فرمان گرفت پدال گاز دیگر پایین نمی رود و سرعت كم میشود و قدرت جك به نیروی با غلبه كرده و پایین نمی رود و اگر باز شود. كاهش سرعت بعد ۵ ثانیه باز كردن كمربند و آلارم به صورت گویا و هزینه كم اگر داخل سرعت باشد سرعتش بتدریج كم شده تا حدود ٢٠ كیلومتر و اگر درجا باشد سرعت بیشتر از ٢٠ كیلومتر نمی شود و ۵ ثانیه بخاطر این است كه اگر ماشین داخل سبقت باشد سرعت در حین سبقت گرفتن تا این زمان كم نشود و سیستم گویا در حین نبستن همین طور اخطار می دهد دیده می شود كه در ماشین هایی كه اگر كمربند نبندند بوق می زد ولی رانندگان از پشت سر آنرا قفل میكنند بوق قطع می شود ولی طرح من این مشكل را كاملا حل كرده با سنسوری كه قرار داده ام باید حتما روی بدن رد شود از جلو این سنسور باید باركد روی كمربند را كه قرار داده ام بخواند و اگر سنسور در حالت حركت آنرا نخواند آلارم به صدا در آمده و بعد 5 ثانیه سرعت ماشین كم می شود راهنما و چراغ قطع می شود و یا اگر كمربند از داخل سوكتش در بیاید سیستم گویای آلارم به صدا در آمده و بعد از ۵ ثانیه دوباره سرعت كم می شود سنسور بر روی یك كمربند دیگر قرار دارد كه از پایین می آید و در داخل سوكتش قفل می شود ولی كمربند دوم كه سنسور روی آن است این ویژگی را دارد كه در حین سوانح مثل كمربند ایمنی قفل نمی كند و سریع باز می شود و آنرا نمی شود از پشت صندلی برد حتما باید از جلو رد شود و سیستم كاهش سرعت طوری طراحی شده كه سوخت را كم نمی كند كه به موتور آسیب بزند و هیج مشكلی را برای موتور ایجاد نمی كند بلكه با استفاده از یك جك كه روی موتور نصب شده گاز را كم و زیاد می كند كه این كم و زیاد شدن تدریجی از سیستم كمربند دستور میگیرد . و اگر كسی خواست سیم اصلی سیستم را قطع كند چراغ راهنما قطع شده و ماشین دیگر استارت نمی خورد و یك ویژگی دیگر این است كه سیستم و حتی طوری می شود كه درب ماشین بسته و دستی آزاد كنیم و سوئیچ ماشین را باز كنیم فعال می شود چون اگر در حین حركت حتی با سرعت فعال شود دقت راننده را پایین می آورد ولی این طرح در حالت درجا وقتی كه ماشین خواست حركت كند فعال می شود یعنی در حالت درجا وقتی دستی ماشین كشیده یا درب باز باشد فعال نمی شود برای تعمیرات و اگر كسی دستی را بكشد و حركت كند سیستم راهنما چراغ و بوق قطع می شود و استارت نمی خورد. برای تعمیرات و اگر كسی دستی را بكشد و حركت كند سیستم راهنما چراغ و بوق قطع می شود و استارت نمی خورد
جهت استفاده از امکانات زیر در این صفحه به حساب کاربری خود وارد شوید و مراحل تایید امتا را به اتمام برسانید.
- نمایش لینک این اختراع در اداره ثبت اختراعات ایران
- ارسال پیام به مالک / مخترع این اختراع (لطفا جهت سوال در خصوص اختراع با شماره های موسسه نوفن تماس نگیرید، پس از ثبت نام در سایت دارکوب، میتوانید به اختراع پیغام دهید)
- نمایش اطلاعات تکمیلی (عکس، متن، و نحوه همکاری) این اختراع