لیست اختراعات آرمان رضائي
] براي بررسي عملكردهاي يك ژن از حاملها بعنوان ابزارهايي براي انتقال آن استفاده ميكنند. بيش بيان ژنها به صورت دائمي يا القايي است كه القايي بودن بيان نسبت به بيان دائمي آن داراي مزيتهاي است. حامل pLIX-403 داراي پروموتور القايي است. با وجود اين حامل مذكور داراي مشكلات فني و محدويتهايي است كه عبارتند از: 1- همسانهسازي درpLIX-403 به يك حامل حدواسط نياز دارد. 2- تكثير آن در سويههاي باكتريايي خاصي انجام ميگيرد. 3- هزينههاي همسانهسازي در pLIX-403 فوقالعاده زياد است. بدين منظور جايگاه همسانهسازي چندگانه(MCS) طراحي شد. سپس با خارج كردن سيستم GATEWAY از حامل مذكور، MCS طراحي شده با آنزيمهاي NheI و BamHI در آن همسانهسازي شد. پس از تائيد، حامل ايجاد شده pLIX-MCS-403 نام گرفت. براي تائيد عملكردي بودن آن در سلولهاي يوكاريوتي گزارشگرهاي eGFPCAAX-2A-mCherry در pLIX-MCS-403 همسانهسازي گرديد و حامل جديد پس از تائيد، pLIX-MCS-403-eGFPCAAX-2A-mCherry ناميده شد. حامل حاوي گزارشگرها به روش كلسيم-فسفات به سلولهاي HEK293T ترانسفكت شد. نتايج حاكي از بيان شدن گزارشگرها در حضور داكسيسايكلين است كه بدين ترتيب عملكردي بودن حاملهاي ايجاد شده در سلولهاي يوكاريوتي را نشان ميدهد.[
سرنگ داراي اهرم جمع شونده بجاي سيلندر متشكل از يك سري سرنگ مناسب اقدامات و تزريقات زيرجلدي كلينيكي مي باشد كه در آن دسته ي بلند سرنگ حذف و بجاي آن از دكمه و اهرم فشاري ابداعي استفاده شده و به پوشش سرسوزن و امكانات متناسب با كاربرد تجهيز شده. مطالعات نشان داده اند كه در تزريقات حساس مثل تزريق بوتاكس كه دقت و عدم لرزش دست اهميت بالايي دارد همچنين مشاهده سرنگ تزريق مي تواند باعث ترس شديد وايجاد مشكلات در بيمار شود. اين اختراع با ظاهري متفاوت خود و با حذف دسته ي بلند و پوشاندن سوزن كه دو عامل ايجاد ايجاد لرزش سرنگ در تزريقات حساس زير جلدي و ترس براي بيماران و بخصوص كودكان را كاهش و ضمن ايجاد راحتي بيشتر در استفاده براي پزشك مي تواند دقت تزريق و ترس و اضطراب را در بيمار كاهش دهد. از نوآوري هاي طرح مي توان به استفاده از اهرم جمع شونده بجاي دسته سرنگ اشاره كرد.
اينجانب آرمان رضايي بهمراه همكارم جناب آقاي محمد امين نظري جهرمي مدعي اختراع هولد ورژنهاي استاندارد هواپيماي ايرباس 200 - 330 براي اولين بار در ايران و جهان مي باشيم. خلاصه اين اختراع به شرح زير مي باشد: با توجه به اينكه هواپيماهاي ايرباس 200 - 330 داراي قفلهاي ويژه اي در قسمت زيرين (كارگو كامپارتمنتها) خود مي باشد و با توجه به شكل ظرفهاي موجود لذا مي بايست هميشه از طرحهاي خاصي براي بار زدن ظرفها به درون اين هواپيما استفاده كرد. در ايران و بسياري از كشورهاي جهان كارمندان اين بخش در شركتهاي هواپيمايي هيچ استانداردي را رعايت نكرده و تنها به تجربه خويش در اين قسمت بسنده مي كنند، كه اين كار باعث بر هم زدن مركز ثقل هواپيما در هوا و زمين شده و متعاقبا افزايش مصرف سوخت، افزايش فشار بر موتور هواپيما و به مخاطره انداختن امنيت پرواز را به دنبال خواهد داشت. اين طرحهاي استاندارد براي اولين بار با توجه و در نظر داشتن قفلهاي اصلي اين هواپيما بصورت منحصر بفردي اختراع گشته و خدمتتان ارائه مي گردد. لازم به ذكر است كه اطلاعات فني اين طرحها با مطالعه دقيق و از نزديك اين هواپيما حاصل شده است و پايه اي كاملا عملي دارد.
نور توسط سنسور دستگاه كه داراي پنج عدد سنسور نوري ( LDR ) است دريافت مي شود كه بادريافت نوركافي چراغ جلو ماشين را درحالت نورپايين قرار مي دهد و تقريبا به مدت 10 ثانيه درهمين حالت باقي مي ماند واين كار بصورت اتوماتيك انجام مي شود و دخالت راننده درآن وجود ندارد و يك سنسور نوري ديگر براي تشخيص مقدار نورمحيط روي دستگاه وجود دارد كه تقريبا ميزان نور محيط را انداز مي گيرد اگر نور محيط به انداز كافي كم شود ابتدا چراغ هاي علامت را روشن مي كند و با كم تر شدن نورهاي اصلي فعال مي شود نمايشگر LCD روي دستگاه مقدار نور دريافتي توسط پنج سنسور نوري را نمايش مي دهد و هم چنين شب و روز بودن را كه توسط سنسور نوري كه روي دستگاه است نمايش مي دهد
موارد یافت شده: 7