لیست اختراعات اميرمحمد چوداري خامنه
از ترمز پارك براي توقف خودرو در زمان پارك استفاده مي شود. نيروي لازم براي توقف خودرو در ترمزهاي پارك الكتريكي به وسيله ي كنترل يك موتورالكتريكيDC تامين مي شود. اين سيستم از دو قسمت: موتورالكتريكيDC ومجموعه سياره اي تشكيل شده است. لذا اين امر موجب كم حجمي وسادگي طرح مي شود (اشكال 6 و7 توصيف اختراع). از موتورالكتريكي به عنوان محرك سيستم و مجموعه سياره اي براي افزايش نيرو وگشتاور ترمزي استفاده شده است. در اكثر خودروها، ترمز پارك در چرخ هاي عقب فعال مي شوند. بنابراين محل نصب اين سيستم داخل صندوق عقب خودرو مي باشد (اشكال 3و4 توصيف اختراع). با نصب در صندوق عقب، سيستم از حرارت، ارتعاشات و غيره به دور است. با فعال سازي ترمز پارك، كابل ترمز حول پولي فولادي كه روي محور خروجي مجموعه ي سياره اي قرار دارد، چرخيده و اين امر موجب كشش در كابل و فعال شدن ترمز پارك مي شود (اشكال 13و14 توصيف اختراع). بنابراين با تغيير قطر پولي نيروي ترمزي تغيير كرده و از اين خاصيت مي توان براي نصب سيستم روي اكثر خودروها به خصوص خودروهاي داخلي استفاده نمود.
سيستم ترمز ضد قفل خودرو ABS پس از نصب، بايد در شرايط مختلف جاده اي مورد ارزيابي قرار گيرد. با توجه به اينكه مقدار ضريب اصطكاك چرخ با جاده در شرايط مختلف جاده اي متفاوت مي باشد، بنابراين سيستم ترمز ضد قفل بايد با توجه به اين شرايط مقدار نيروي ترمزي لازم براي جلوگيري از لغزش خودرو را تامين نمايد. براي شبيه سازي شرايط مختلف جاده اي توسط اين دستگاه با توجه به معادله ي نيروي ترمزي (F=μ×N) به جاي ضريب اصطكاك (μ) مقدار نيروي عكس العمل عمودي سطح (N) را به عنوان متغير در نظر مي گيريم. يعني نيروي وارد به غلتك بزرگ كه همان وزن چرخ مي باشد را تغيير مي دهيم. اين امر به وسيله ي تغيير فاصله ي دو غلتك كوچكي كه بر روي ريل قراردارند صورت مي پذيرد. همچنين با ايجاد شرايط مختلف جاده اي به صورت جداگانه در هر چرخ مي توان خودروهايي كه علاوه بر ABS داراي EBD نيز هستند را مورد ارزيابي قرار داد. همچنين با پيش بيني ريلي براي دو ساختمان جلو، اين دستگاه مي تواند خودرو با Wheelbase (فاصله ي دو محور جلو و عقب) متفاوت را پوشش دهد.
موارد یافت شده: 2