لیست اختراعات حسام الدين كماري علايي
رگلاتورها در ايستگاه هاي تقليل فشار گاز وظيفه تامين فشار را بر عهده دارند مثلا زماني كه مصرف گاز مصرفي افزايش يابد فشار گاز موجود در لوله بعد از رگلاتور كاهش مي يابد در اين حالت دهانه رگلاتور پس از انجام عمل اندازه گيري و مقايسه باز شده و فشار افزايش مي يابد، مجددا به ازاي افزايش فشار، رگلاتور به صورت بسته عمل كرده و فشار افت مي كند. اين عمل چندين بار صورت گرفته و دهانه رگلاتور چند بار باز و بسته مي شود تا فشار در خروجي رگلاتور به حد مطلوب برسد همانطور كه گفته شد در ايستگاه هاي تقليل فشار گاز، رگلاتور وظيفه تنظيم فشار و تامين حجم گاز مطلوب را دارا مي باشد ساختمان رگلاتور هاي كنترل فشار گاز به دو نوع فنري وپايلوت دار ساخته ميشونددر ايستگاههاي تقليل فشار از رگلاتور هاي پايلوت دار استفاده ميشود. ميزان بازوبسته شدن دهانه عمل كننده رگلاتور هاي پيلوت دار متناسب با فرمان خروجي پايلوت آنها صورت ميگيرد . \\دستگاه ساخته شده بگونه اي عمل ميكند كه در تمام دامنه تغييرات فشار ورودي ايستگاه جريان عبوري از رگلاتور هرخط در حد ظرفيت اعمال شده به سيستم كنترل دستگاه محدود مي گردد. \\بدين ترتيب كه اگردر رگلاتور هاي UNLOUDED در مسيرگاز خروجي از پايلوت كنترلر ديگري ازنوع كنترلر جريان بصورت سري با پايلوترگلاتور قرار گيرد ميتوان با كنترل جريان خروجي از پايلوت علاوه بر فشارخروجي رگلاتور ، حداكثر ظرفيت آنرا نيز تغيير داد. در اين روش پيشنهادي از زمانيكه جريان گازعبوري از رگلاتور از حداكثر ظرفيت مورد نظر افزايش يابد كنترلر جريان فعال شده و اثر فعاليت پايلوت را كه به صورت باز شدن دهانه اريفيس آن است را خنثي نموده ودر نتيجه موجب كاهش فشارخروجي رگلاتور ميگردد.در صورتيكه افزايش مصرف ادامه يابد افت فشار خروجي نيز ادامه مي يابد.بعبارتي ظرفيت رگلاتور درمحدوده مورد نظر تثبيت مي شود.\\اين دستگاه در ايستگاههاي تقليل فشار كه فشار ورودي طراحي آنها كمتر از فشار موجود بوده ودر نتيجه قادر به عبور گاز بيشتري از ظرفيت طراحي خط بوده قابل استفاده است .وبا نصب شير كنترل روي رگلاتور هر سه خط ،امكان توزيع جريان عبوري را بين آنها فراهم ميسازد.\\در ساير ايستگاهها نيز ميتوان از آن بعنوان جلوگيري كننده مصرف بيش از قرار داد مشترك از آن استفاده نمود. \\
خلاصه: اين پروژه در جهت كاهش مصدوديت ها و تلفات جاني ناشي از انحراف خودرو از جاده طراحي و اجراء گرديده است . ساز و كار اين سيستم به گونه ايست كه با استفاده از دوربين تعبيعه شده بر روي سقف خودرو، تصوير جاده به صورت آنلاين و فريم براي پردازنده ارسال مي گردد. پردازنده در ابتداي عمل پردازش تصوير، تصوير دريافت شده را نويز گيري كرده و پس از لبه گيري و حذف اطلاعات زائد از تصوير، با استفاده از تكنيك پردازش سراسري هاف(توضيح در صفحه 14 شرح و توصيف اختراع) زاويه جاده را نسبت به خودرو استخراج مي نمايد. سپس نمودار زاويه بر فريم را رسم نموده(صفحات 19 و 20 شرح و توصيف اختراع) و از آن مشتق گيري مي كند. اگر اين مشتق از 5 كمتر باشد ، يعني انحراف ايجاد شده در خودرو كنترل شده است و سيستم هيچ هشداري نمي دهد. براي مثال در هنگام پارك كردن خودرو ، چون سرعت خودرو كم است ، مقدار مشتق كمتر از 5 مي شود. اما اگر مقدار مشتق زاويه نسبت به فريم از 5 بيشتر باشد ، سيستم انحراف خطرناك خودرو از جاده را تشخيص داده و هشدار مي دهد.
موارد یافت شده: 2