لیست اختراعات حمیدرضا محمدی دانیالی
مكانيزمهاي موازي داراي يك سكوي ثابت يك سكوي متحرك و تعادل پايه هستند كه به واسطه مفاصل ارتباط سكوها را برقرار مي سازند جابجايي پايه هاي فعال جابجايي سكوي متحرك را نسبت به سكوي ثابت ممكن مي سازد. جابجايي هاي ناخواسته در برخي اجسام متحرك در عملكرد درست اجزاي حساس واقع بر آنها ايجاد اختلال مي نمايد. استفاده از يك مكانيزم واسط كه با دريافت جابجايي ها و انجام حركات معكوس با سرعت بالا توانايي كاهش نوسانات وارد بر قطعات حساس را داشته باشد به عملكرد صحيح آنها كمك شايان مي نمايد. اين طرح اختصاص به مكانيزمي موازي دارد كه با داشتن دو درجه آزادي و يك درجه آزادي خطي در راستاي قائم توانايي كاهش جابجايي هاي دوراني تا 25 درجه و جابجايي هاي خطي را به ميزان 80 سانتي متر دارد. عملكرد اين مكانيزم به اين صورت است كه با دريافت جابجايي ها از طريق سنسورهاي جايرو دامنه و فركانس حركات مزاحم را شناسايي كرده و با انجام حركات معكوس با تاخير زماني در حد 1 ميكرو ثانيه از انتقال جابجايي هاي ناخواسته با سكوي فوقاني جلوگيري به عمل مي آورد.
سه عامل مهم مؤثر در تصادفات: انسان، جاده و خودرو ميباشند؛ كه در 92 درصد آنها عامل انساني دخيل است. از طرف ديگر 37 درصد فوتيهاي حوادث جادهاي در ايران ناشي از خوابآلودگي ميباشد كه تقريباً دو برابر ميانگين جهاني است. هدف از اين اختراع ايجاد و توسعه سامانه شناسايي خوابآلودگي و رفتار راننده است كه با شخصيسازي تشخيص خوابآلودگي براي رانندگان مختلف و با كمك مدلسازي ديناميك عرضي خودرو و حسگرهاي موجود در خودرو و گوشي تلفن همراه و گشتاورسنج غربيلك فرمان و محاسبه امپدانس دست راننده و بدون نياز به هيچ حسگر اضافي و مداخلهاي كار شناسايي انجام شود. در اين سامانه و روش براي نيل به هدف در نظر گرفته شده، از روشهاي يادگيري ماشين بهره برده شده است. بهعلاوه انحراف از خط براي خودرو در حين رانندگي و ميانگين زمان تعويض پدال گاز به ترمز نيز مد نظر قرار خواهد گرفت. سامانه بهگونهاي طراحي شده است كه از اطلاعات حسگرهاي موجود در خودرو و گوشي تلفن همراه و گشتاورسنج غربيلك فرمان و محاسبه امپدانس دست راننده استفاده ميشود، لذا نياز به هيچ حسگر اضافه ديگري نيست.
موارد یافت شده: 3