لیست اختراعات عليرضا ثناگستر


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 9
تاریخ ثبت: 1391/10/13
خلاصه اختراع:

در زير دريايي هاي معمولي با توجه به حجم بدنه و استفاده از پروانه جهت نيروي محركه كارايي سيستم كاهش پيدا مي كند و همچنين راندمان پايين تري دارد مثلا راندمان پروانه ها در بهترين حالت تقريبا 70 درصد مي باشد و همچنين زير دريايي ها ي بدون سر نشين معمولي نمي تواند از منافذ تنگ زير آب عبور كنند اما در اين زير درياييي با توجه به قطربدنه كم و شكل مار مانند آن و همچنين استفاده از حركات مارپيچ جهت نيروي محركه مشكلات خود حل شده است در اين طرح با حركات موزون بدنه زير دريايي به جلو و عقب حركت مي كند و همچنين با تغيير طول قطعات بدنه اين زير دريايي بر خلاف زير دريايي هاي ديگر به حالت شناوري و قوطه وري مي رسد .با توجه ب قر كم بدنه نسبت به طول اين زير دريايي مي تواند در منافذ تنگ زير آب نفوذ كند و به اجراي ماموريت بپردازد .اين طرح در واقع زير دريايي مار مانند بدون سر نشين يم باشد با توجه به شكل به راحتي مي تواند از سوراخ هاي كوچك زير آب عبور كرده و مثل يك مار دريايي در اب سطح زير سطح حركت كند با توجه به بدنه قطعه قطعه آن با حركت مارپيچ نيرو محركه در زير دريايي نامين مي شد و به جلو و عقب مي تواند حركت كند يك روكش لاستيكي قابل انعطاف به روي كل بدنه زير دريايي قرار داده شده است كه باعث ايزولاسيون بدنه يا محيط بيرون مي شود همچنين سيستم غوص صعود در اين زير دزيايي سيستم تغيير طول مي باشد در واقع با كوچك و بزرگ شدن طول قطعات به كاربرد داشته در ابزار زير دريايي اين سيستم مي تواند در حالت غوطه ور ي شناور قرار گيرد موتور هاي موذد استفاده در اين سيستم جهت حركات قطعات به صورت مارپيچ موتور dc معمولي باشد و همچنين از موتور هاي براشلس هم استفاده شده است سيستم مركز حجم بالا ي مركز جرم قرار گيرد و تعادل زير جلو حركت مي كندو در ابزار طول نيازي به پروانه نمي باشد

تاریخ اظهارنامه: 1388/10/28
تاریخ ثبت: 1390/04/11
خلاصه اختراع:

اين طرح براي اولين بار در جهان توسط تيم آزاد مشهد ارائه گرديده است در اين طرح خلاقيتهاي بسياري به كار رفته است از جمله با توليد ميكرو حباب به روشي خلاقانه نيروي دراگ بسيار كاهش پيدا كرده است روش خلاقانه ديگر اين است كه با توجه به اينكه تمامي زير دريايي هاي جهان با افزايش يا كاهش جرم يا چگالي با وارد يا خارج كردن سيال يا آب به مخازن بالاست خود به حالت غوطه وري يا شناوري مي رسند لذا بايد دوجداره يا حجم بزرگتري داشته باشند همانطور كه مي دانيم هر چه حجم جسم غوطه ور بزرگتر باشد نيروي بيشتري جهت به حركت در آوردن آن نياز مي باشد اما در اين طرح با تغيير حجم ، زيردريايي به حالت شناوري يا غوطه وري مي رسد در واقع با توجه به رابطه حاكم بر يك جسم شناور تمامي پارامترهاي تغيير پذير به غير از حجم در جهان مورد استفاده قرار گرفته است در اين طرح توسط استوانه هايي كه قابليت كوچك يا بزرگ شدن دارند حجم زير دريايي كم يا زياد مي شود و زير دريايي به حالت غوطه وري يا شناوري مي رسد و جرم زير دريايي در حالت شناوري و غوطه وري ثابت مي باشد كه از نكات مهم اين طرح است از مزيت هاي مهم اين طرح اين است كه حفظ شيب در حالت طولي و عرضي و حفظ عمق هم توسط تغييرات حجم توسط سيستم هوشمند براي اولين بار در زير دريايي انجام مي گيرد از مزيتها و قابليت هاي ويژه ديگر اين طرح مي توان به موارد ذيل اشاره كرد. 1- كوچك شدن حجم در حالت غوطه وري و كاهش نيروي مورد نياز جهت حركت يا به عبارتي كاهش مصرف باطري 2- سبك بودن 3- قابليت مانور بالا 4- برد زياد 5- سرعت بالا 6- شليك اژدر يا موشك 7- قابليت فيلمبرداري در داخل آب 8- حفظ شيب و عمق در حالت استاتيكي به صورت هوشمند با تغيير حجم پيستونهاي تغيير حجم 9- توليد ميكرو حباب توسط تجزيه آب جهت كاهش نيروي دراگ

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/21
تاریخ ثبت: 1391/02/23
خلاصه اختراع:

بدنه هاي كامپوزيتي و فايبرگلاس معمولا سبك و قابليت انعطاف خوبي دارند اما روش ساخت آنها مشكل مي باشد و نياز به قالب سازي دارند كه وقت و هزينه بسيار بالايي نياز دارد در بدنه هاي قديمي از كامپوزيت و فايبرگلاس جهت ساخت بدنه استفاده مي شود كه نياز به قالب دارد. سيستم GPS يا موقعيت ياب جهاني يكي از سيستم هاي موقعيت ياب مي باشد كه در جهان كاربرد وسيع دارد از مزاياي اين سيستم مي توان به دقت و هزينه مناسب آن اشاره كرد و از معايب اين سيستم كه در صنايع نظامي مي تواند خود را كاملا نشان دهد قطع آن توسط كشورهاي ديگر در زمانهاي جنگ مي باشد لذا جهت اين شناور كه مي تواند كاربرد نظامي هم داشته باشد بهتر است از اين سيستم استفاده نشود. سيستم موقعيت ياب ابتكاري تيم بدون استفاده از GPS قادر است موقعيت مكاني و جغرافيايي شناور را از نقطه مبدا به صورت هوشمند تعيين كند اين سيستم داراي چندين سنسور مي باشد در مرحله اول شناور در مسير مانع اول قرار داده مي شود و سنسور مبتني بر مغناطيس زمين و قطب نما موقعيت كنوني را به صورت يك عدد ديجيتالي در حافظه ميكرو ذخيره مي كند از اين لحظه به بعد كوچكترين انحراف در جهت شمال جنوب يا شرق و غرب توسط اني سنسور به يك كد ديجيتالي تبديل شده و سيستم با ارسال پاسخ لازم خطاي ايجاد شده را با تغيير جهت سكان اصلاح مي كند و شناور را در مسير مناسب به سوي هدف قرار وي دهد در ضمن سنسورهايي جهت تشخيص نفت در كنار شناور قرار دارد كه به محض تشخيص نفت موتور پمپ روشن شده و از سطح آب نفت به همراه كمي آب جمع آوري مي شود و در مخزن داخل شناور ذخيره مي شود با توجه به اينكه نفت بر روي آب جمع مي شود مي توانيم به راحتي آب و نفت را از يكديگر جدا كنيم البته سنسوري جهت غلظت مايع در مسير مايع قرار دارد تا در صورت كم شدن غلظت كه ناشي از كم شدن نفت مي باشد. در صنايع دريايي صنايع نظامي اكتشافات دريايي و جمع آوري لكه هاي نفتي قابل استفاده مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1385/08/09
مالک/مالکان: عليرضا ثناگستر
تاریخ ثبت: 1386/02/11
مخترع/مخترعان: عليرضا ثناگستر
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1385/07/10
مالک/مالکان: عليرضا ثناگستر
تاریخ ثبت: 1386/01/13
مخترع/مخترعان: عليرضا ثناگستر
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1385/07/10
مالک/مالکان: عليرضا ثناگستر
تاریخ ثبت: 1386/01/13
مخترع/مخترعان: عليرضا ثناگستر
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 9