لیست اختراعات محمد محمدی
در اين اختراع كه زمينه فني آن بازرسي¬هاي غير مخرب و تحليل و اندازه¬گيري تنش مي¬باشد، نگهدارنده¬اي براي پروب¬هاي اولتراسونيك طراحي و ساخته شد كه بر خلاف نگهدارنده¬هاي سابق محدوديتي براي اندازه¬گيري سطوح مختلف تنش¬ ندارد. زيرا در نگهدانده¬هاي سابق جريان تنش به درون نگهدارنده وارد مي¬شد و نهايتاً در سطوح بالاي تنش، گلويي شدن دقيقاً بعد از محل سطح تماس نگهدارنده به قطعه كه تمركز تنش وجود داشت و در مكاني خارج از فاصل بين پروب محرك و گيرنده رخ ميداد. در اين اختراع با جدا كردن نگهدارنده پروب محرك و گيرنده، تقويت مقطعي رخ نمي¬دهد و درحاليكه راستاي دو نگهدارنده بكمك ميل راهنما حفظ مي¬شود، با افزايش كرنش دو نگهدارنده از هم آزادانه فاصله مي¬گيرند و جريان تنش وارد نگهدارنده نمي¬شود و گلويي شدن در فاصله مياني دو نگهدارنده رخ مي¬دهد، لذا مي¬توان مقادير زمان پرواز موج اندازه گيري شده توسط پروب گيرنده را مربوط به ناحيه پلاستيك دانست و بدين صورت علاوه بر تنش¬هاي ناحيه الاستيك، توانايي اندازه¬گيري تنش¬ها در ناحيه پلاستيك نيز با اين نگهدارنده جديد امكان ¬پذير خواهد بود.
عنوان اختراع : دستگاه ليزر تركيبي 360 درجه كاربرد اين اختراع مربوط به حوزه عمران و معماري ميباشد كه در سد سازي و ساختمان سازي وحتي معماري مورد استفاده قرار ميگيرد. در معماري (و حتي عمران و ...) طرح و خطوط و سطوحي كه بايد اجرا و پياده شوند ، نيازمند دقت بالا در اجرا و پياده سازي ميباشند. هدف از ساخت اين دستگاه سهولت در انجام كار و افزايش دقت و صرفه جويي در وقت و كاهش خطاي انساني(خطادر رسم خطوط و صفحات موازي ، دو خط و يا دو صفحه عمود بر هم ، يا حتي خطوط و سطوحي كه با هم زاويه دلخواه ميسازد) در فاصله نزديك و يا در فواصل دور است. در حوزه سد سازي و تونل سازي و ساختمان سازي و ... كاربردهايي مشابه دارد. وجه تمايز اين ابزار با ساير ابزراي مشابه استفاده از يك ماژول قطب نما جهت خواندن زاويه مورد نظر ميباشد. رسم خطوط با ليزر خطي ويا ليزر نقطه اي (براي فواصل زياد) صورت ميگيرد.(چون نور ليزر برد زيادي دارند و به خط راست منتشر ميشود) روش كار اين ابزار به اين گونه است كه: ابزار را در جهت ديوار يا خط مورد نظر قرار داره و موقعيت (زاويه) ديوار يا خط را نسبت به شمال جغرافيايي(زاويه صفر درجه) را در دستگاه ذخيره ميكنيم. ابزار را به محل مورد نظر(چه در فاصله دور و چه در فاصله نزديك)، انتقال داده و با توجه به نيازمان (زاويه مورد نظر نسبت به ديوار يا خطوط اوليه) زاويهي مورد نظرمان را ايجاد ميكنيم.
يكي از مشكلاتي كه در زمينه كار با پيلهاي سوختي پليمري وجود دارد اين است كه مدت زمان نسبتا زيادي طول مي كشد تا پيل سوختي به ماكزيمم توان خود برسد. به عبارت ديگر زمان فعالسازي اين دسته از پيل ها يكي از مهمترين مشكلات كار با اين پيل هاست كه ممكن است از چندين ساعت تا چند روز طول بكشد. در اين اختراع از يك سري روشهاي الكتروشيميايي پيوسته جهت انجام فعالسازي مجموعه الكترود غشاي پيل سوختي استفاده شده است. طي اعمال اين روش كه تلفيقي از مراحل مختلف شامل سيكل پتانسيلي پتانسيل ثابت و جريان ثابت است عملميات فعالسازي سايتهاي فعال كاتاليست و هيدراته شدن غشا به طور همزمان انجام شود بدون آن كه كوچك ترين آسيبي به مجموعه الكترود غشا وارد گردد. بعد از اتمام فعالسازي طبق روش ارائه شده مي توان از پيل سوختي استفاده نمود.
امروزه نياز جدي به وسايل انتقال حرارت با كارآيي و ظرفيت بالا در تجهيزات الكترونيكي و ديگر صنايع به خوبي احساس ميشود. لوله حرارتي نوساني يكي از انواع لوله هاي حرارتي است كه در مقايسه با لوله هاي حرارتي ساده ظرفيت انتقال حرارت بالاتري از خود نشان داده است. لوله حرارتي مذكور از آن جهت كه ارزان است، ساختمان ساده اي دارد و داراي عملكرد مطلوبي است مورد توجه واقع شده است. در نوآوري حاضر آنچه سبب تمايز لوله حرارتي نوساني از ساير موارد مشابه ميشود امكان دستيابي به عملكردهاي حرارتي مختلف در يك توان ورودي خاص با اعمال ميدان مغناطيسي متغير به سيال عامل مغناطيسي لوله حرارتي است. جنبه ديگر تمايز اين پژوهش اين است كه در آن با بهره گيري از سيال مغناطيسي با رسانايي حرارتي بالا بعنوان سيال عامل، عملكرد لوله حرارتي نوساني در مقايسه با آب خالص بهبود يافته است. همچنين نتايج آزمايش ها نشان داده است كه اعمال ميدان مغناطيسي بر سيال عامل مغناطيسي ميتواند بازده انتقال حرارت را به صورت قابل ملاحظه اي افزايش دهد.
دستگاه هوشمند ساز چراغ استپ ترمز خودرو كه مربوط به قسمت برق خودرو ميباشد و مشكل مشخص نبودن ترمز گرفتن توسط چراغ استپ را از بين ميبرد. چرا كه در هنگام ترمز گرفتن چراغ ها فقط پر نور ميشود كه آنچنان مشخص نيست مخصوصا در جاده و سفر هاي طولاني كه خطر تصادف را براي راننده هاي خسته بيشتر ميكند، توسط اين دستگاه در سرعت هاي بالا با ترمز گرفتن چراغ هاي خطر عقب 5 بار چشمك زده سپس ثابت ميشود و داخل اتاق خودرو دستگاه آلارم صحت عملكرد را اعلام ميكند.
خلاصه اختراع : \\"دستگاه ايجاد محدوديت سرعت هنگام باز بودن كمربند ايمني\\"، مربوط به قسمت برق خودرو ميباشد ، با وجود خطر هاي فراوان در هنگام رانندگي، نبستن كمربند ايمني ،جدا از جريمه هاي راهنمايي و رانندگي ، خطر جاني و مالي را براي سرنشين به شدت افزايش ميدهد اين دستگاه قابليتي را براي خودرو ايجاد ميكند كه هنگام باز بودن كمربند ايمني، خودرو به هيچ عنوان بيشتر از 20 كيلومتر سرعت نگيرد و هشدار باز بودن كمربند ايمني را اعلام ميكند .
ساعتي كه توانايي هماهنگ سازي زمان را با تغيرات فصلي دارا ميباشد به طوري كه در هر شش ماه از سال نياز به جلو و عقب كشيدن ساعت نمي باشد و اين كار به صورت اتوماتيك انجام ميشود كه اين تغيرات زماني در طبيعت به صورت تدريجي است و اين ساعت نيز به همين صورت عمل مينمايد.
تخت مكانيزه بيمارستاني كه اين امكانات را براي بيمار و پرستار فراهم مي نمايد : 1 - تبديل به ويلچر براي جابه جايي 2- قابل تنظيم در زاويه هاي مختلف خوابيده براي استراحت بيمار با استفاده از دكمه هاي الكترونيك 3- مجهز به توالت فرهنگي كاملا بهداشتي 4 - مانيتور و سيستم ليستوفر الكترونيكي 5 - ارتباط صوتي و تصويري با ايستگاه پرستاري 6 - مجهز به چرخهاي غلتكي لرزه گير
طراحي دستگاه تمام هيدروليك فرم دهنده ارماتور بدون مصرف انرژي برق.
موارد یافت شده: 100