لیست اختراعات محمد مهدي كشاورزي
خلاصه وسايل نقليه آبي- خاكي كه توسط يك زنجيره قدرت عرضي و يا طولي تغذيه مي شود داراي يك واحد pto-offpower take -براي تغذيه توان واحد پيشرانش دريايي با بكار گيري چرخ زنجير و زنجير، تسمه و يا مجموعه اي از چرخدنده هاي مختلف، ميباشد. بر طبق اختراع، زنجيره قدرت وسايل نقليه شامل يك موتور و يك جعبه دنده كه براي مونتاژ بصورت عرضي و يا طولي در وسط يا عقب وسايل نقليه به كمك ساير ملزومات، مي باشد. موتور به گونه اي آرايش يافته است تا حداقل چرخهاي عقب يا جلو -در صورت لزوم تمامي چرخ ها-را به حركت درآورد. چندين آرايش جهت دستيابي به ساختار متنوع و تطبيق پذير با شرايط وسيله نقليه اختراع گرديده است. سيستم محرك دريايي ptoبه چند صورت مختلف مستقيما از موتور و يا جعبه دنده تغذيه مي شود، جهت اين امر تغييراتي در چيدمان و يا در ساختار جعبه دنده و موتور لحاظ گرديده است و در پاره اي از اختراعات نياز به استفاده از جزء، پوشش دهنده ديگري وجود دارد. در شرايط دريايي، اختراع جدا از اينكه اطمينان از بالا قرار گرفتن دماغه وسايل نقليه در آب را تضمين مي كند، ساختار آن به گونه اي است كه وسايل نقليه آبي خاكي در اب به مرحله plan برساند. كف بدنه وسايل نقليه به گونه اي خاص طراحي شده است. براي تحقق اين هدف، سيستم تعليق جهت آرايش چرخ ها به گونه اي كه در مكان بالاتري از سطح آب قرار بگيرد طراحي شده است. سيستم تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي داراي بازوي كنترلي كه بصورت محوري بين بدنه و پايه سگدست چرخ مونتاژ شده است، مي باشد. يك نگه دارنده-فنر-هيدروليكي بصورت محوري به بدنه مونتاژ شده است. چرخ ممكن است در مدت طولاني بصورت عمودي برروي سطح جاده قرار گيرد يا تحت زاويه مناسب جهت بكارگيري در شرايط دريايي جمع شوند. كمك فنر ممكن است بوسيله پمپ سيال هيدروليكي از طريق دريچه ها منبسط -باز-يا منقبض-جمع-شود و همچنين براي ارتجاع-حالت فنري-و دمپينگ چرخ استفاده شود. بدليل قرار گيري مفصل افقي در مسير بالاي فنر، فنر مي تواند در خارج از مسيري كه چرخ طي مي كند دوران كند. ممكن است باروي كنترلي به عنوان بخشي از يك استخوان دوجناغي -double_wishbone-سيستم تعليق چرخ باشد. سيستم هاي تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي محدود به سيستم دوجناغي نمي تواند و گونه هاي ديگري نظير مك فرسون را نيز در بر مي كيرد. يك ضامن محدودكننده حركت بالا و پايين سيستم تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي داراي يك عضو مي باشدكه بصورت انتخابي بين مكان عملياتي و يك مكان غير عملياتي قرارمي گيرد. اين عضو به سيستم تعليق اجازه مي دهد كه چرخ هاي جاده را جمع و آن ها را به سوي مكان هندسي جهت استفاده وسايل نقليه در حالت دريايي ببرد. صفحه حركت چرخ، يك منحني مي باشد در اين حالت ضامن خم شده و از منحني حركت چرخ فاصله مي گيرد تا سيستم تعليق اجازه حركت به بالا را يابد. چرخ هاي جلو به وسيله سيستم فرمان هيدروليكي كه به صورت عرضي مونتاژ شده است و ممكن است يك چرخ و شانه باشد، هدايت مي شوند. اتصال اين واحد به چرخها بوسيله ميل سيبك است و به سوي مكان دريايي هنگام جمع شدن چرخها، حركت مي كند. سيستم فرمان براي وسايل نقليه آبي خاكي شامل يك كنترلر مي باشد كه به متعلقات فرمان جاده اي متصل شده است. يك بازوي انتقال نيروramبصورت متداول براي ياري فرمان جاده استفاده شده است، اما بوسيله قطع كردن شيرها و مخزن هيدروليكي سيستم فرمان دريايي كه شامل يك سيلندر هيدروليكي اصلي و سيلندر محرك پيرو مي باشد، قادر است تا فرمان دريايي را از فرمان جاده اي جدا كند. ممكن است سيستم فرمان دريايي بوسيله فنرها به مركز متمايل شده باشد. يك سنسور و دستگاه كنترل، مكان هاي مركزي فرمان جاده ايي و دريايي را منطبق مي كنند. آرايش شير و دريچه نيز مي تواند چنين هدفي را بدست آورد. فرمان هيدروليكي در حالت جاده ايي مي تواند بوسيله سيلندر اصلي، هيدروليك ، الكترو- هيدروليك، الكتريك و يا با كمك مغناطيس، پشتيباني شود
وسيله نقليه آبي - خاكي به شكل شناوري داراي يك سيستم خود كشش در زير مي باشد كه اين سيستم قابليت فرمان پذيري دارد و اين سيستم وسيله نقليه را قادر مي سازد تا توسط توان پيشرانش خود به داخل آب رفته و يا از آن به بيرون بيابد. چرخ ها بوسيله مجموعه تحرك قرار گرفته در شناور بالا و پايين مي رود. توان براي چرخ هاي عقب و يا حتي جلو بوسيله زنجيره محرك داخلي از طريق پايه ها فراهم مي شود. تمامي گونه هاي لاستيك اتومبيل و يا چرخ و زنجير شني مي تواند به كار رودتا شناور توانايي حركت در نواحي خشكي متفاوتي پيدا كند. سيستم فرمان با چرخ لجو در زماني كه چرخ در حالت باز شده قرار دارد درگير مي شود. نيروي محركه بوسيله موتور شناور و يا يك موتور جدا فراهم مي شود. مجموعه پايه مونتاژي براي يك وسيله نقليه آبي - خاكي شامل پايه leg و رام هيدروليكي hydraulic ram مي باشد كه هر كدام به صورت محوري در بالاي خط اب خور، در بيرون و يا داخل بدنه hull مونتاژ شده است پايه چرخ را كه ممكن است با استفاده از محرك خطي هيدروليكي فرمان پذيري باشد. حمل مي كند. مجموعه مونتاژي با وجود خلاصه و سبكي قادر مي باشد تا وسيله نقليه را از روي زمين بلند كند.
موارد یافت شده: 2