لیست اختراعات مسعود تمدن
اين سيستم داراي اين قابليت است كه اگر خودرو در حالت دنده باشد با وجود سنسور موجود اجازه جاري شدن جريان را به زغال هاي استارت نمي دهد و در صورتيكه اين اجازه را ندهد اتوماتيك استارت دنده استارت را به جلو پرتاب نكرده و در نتيجه دنده استارت با دنده فرايور درگير نمي شود و اين سيستم وقتي كه خودرو در حالت دنده باشد با استارت خوردن خودرو به راننده هشدار مي دهد ولي با وجود سنسوري كه در كلاچ تعبيه شده است وقتي خودرو در حالت دنده باشد با فشار دادن سيستم كلاچ جريان به طرف زغال هاي استارت جاري مي شود و در نتيجه دنده فرايور با دنده استارت درگير مي شود و براي خودروهاي ديزلي كه از بيرون روشن مي شوند اين سيستم يك مزيت فوق العاده است چون اگر در خودروهاي ديزلي خودرو در حالت دنده باشد و راننده بخواهد آن را از بيرون روشن كند حادثه اي رخ مي دهد و براي خودروهاي كوچك اگر خودرو در دنده باشد و اگر كودكي استارت بزند ديگر خودرو به جلو پرتاب نمي شود. مزيت ديگر اين سيستم اين است كه خودرو در حين حركت ديگر استارت نمي خورد و ويژگي ديگر آن اين است كه اين سيستم بدون دستكاري روي سيستم گيربكس و كلاچ و سوييچ انجام مي گيرد و سنسور هميشه در مدار نيست. يعني وقتي در مدار است كه خودرو بخواهد روشن شود و اين سيستم تا اعمال ولتاژ 10 الي 30 ولت را تحمل مي كند.
اين سيستم جلوگيري ميكند از اينكه خودروهنگام روشن بودن، كودك بتواند خودرو را از حالت خلاص به دنده ببرد با فشار يك شاسي توسط راننده اين سيستم فعال ميشود و در ضمن قابل توجه است كه با استفاده از سيستم اينترلاك كه دران به كار رفته است اين سيستم هنگام وحركت ودنده بودن خودرو به صورت كاملا مطمئن واردمدار نمي شود و راننده مي تواند بافشاردادن شاسي يا ريموت موجود خودروي خودرا در حالت روشن رها كند بدون آنكه كسي بتواند خود را به سرقت ببرد و اين سيستم اين قابليت را دارد كه با زدن ريموت خودرو روشن نشده و دسته دنده قفل شده و ديگر خودروحركت نمي كند.
خلاصه توصيف سيستم راهنماي متناسب با گردش لاستيك وسيبك بااستفاده ازسنسور خازني اين سيستم داراي اين قابليت است كه اگر خودرو بخواهد از حالت پارك بيرون بيايد يا دور فلكه دور بزند يا خودرو سبقت بگيرد متناسب با گردش خودرو وراهنما عمل مي كند يعني وقتي راننده خودرويي كه درپارك كردن به سر مي بردبه خواهد ازپارك به خيابان اصلي برود يا تغيير مسير دهد اگر راننده راهنما نزنداين هم باعث حادثه مي شود دربيشتر مواقع راننده فراموش مي كند ولي اين كار را به صورت خودكار انجام مي دهد وبااستفاده ازرله هاي معكوس راهنما فقط فرمان سنسور راتشخيص مي دهد چون سنسور است كه گردش صحيح خودرو راسنس مي كند واين سيستم درموقع دنده عقب گرفتن غير فعال مي شود چون خودروهاي مثل تريلر درحالت دنده عقب معكوس حالت خودروهاي سبك ويا فرمان لاستيك ها عمل مي كنند
دزد گير ضد سرقت در حالت روشن وخاموش بودن خودرو با استفاده از سيستم اينترلاك اين سيستم داراي اين قابليت است كه اگر خودرو در حالت روشن باشدبا فعال كردن سيستم دزدگيرشخصي به غير از راننده نتواند خودرو را به سرقت ببرداين سيستم بدين صورت عمل ميكند كه وقتي با فعال كردن اين سيستم در صورتي كه خودرو بخواهد حركت كند خودرو خاموش شده وخودرو هشدار مي دهد وديگر روشن هم نخواهد شدواين سيستم با استفاده از سيستم اينترلاك هميشه وقتي خودرو در حالت خلاص وايستاده است فعال ميشود.وديگر قابليت ديگر ان اين ان است كه اگر خودرو در حالت دند ه باشد با وجود سنسور موجود اجازه جاري شدن جريان را به زغال هاي استارت نمي دهد و در صورتيكه اين اجازه را ندهد اتوماتيك استارت دنده استارت را به جلو پرتاب نكرده و در نتيجه دنده استارت با دنده فرايور درگير نمي شود و اين سيستم وقتي كه خودرو در حالت دنده باشد با استارت خوردن خودرو به راننده هشدار مي دهد ولي با وجود سنسوري كه در كلاچ تعبيه شده است وقتي خودرو در حالت دنده باشد با فشار دادن سيستم كلاچ جريان به طرف زغال هاي استارت جاري مي شود و در نتيجه دنده فرايور با دنده استارت درگير مي شود و براي خودروهاي ديزلي كه از بيرون روشن مي شوند اين سيستم يك مزيت فوق العاده است چون اگر در خودروهاي ديزلي خودرو در حالت دنده باشد و راننده بخواهد آن را از بيرون روشن كند حادثه اي رخ مي دهد و براي خودروهاي كوچك اگر خودرو در دنده باشد و اگر كودكي استارت بزند ديگر خودرو به جلو پرتاب نمي شود . مزيت ديگر اين سيستم اين است كه خودرو در حين حركت ديگر استارت نمي خورد و ويژگي ديگر آن اين است كه اين سيستم بدون دستكاري روي سيستم گيربكس و كلاچ و سوييچ انجام مي گيرد.
سيستم تقويت كننده سلونوئيد استارت با استفاده از كاهش مقاومت در خودروهاي امروزي ولتاژ رسيده شده به سلونوئيداستارت با افت ولتاژي در اثر حرارت ومقاومت سيم به سلونوئيد مي رسد و در زمان نو بودن سلونوئيد شايد مشكلي پيش نيايد ولي در زماني كه سيم پيچ هاي سلونوئيد در اثرزمان كار ميكند بتدريچ در اثر آن افت ولتاژ ديگر قادر نخواهد بود كه استارت را حركت دهد ولي با وجود اين سيستم جديد حتي اگر سيم پيچ هاي سلونوئيد هم ضعيف باشد،استارت خودرو به خوبي مي زند وحتي اگر باتري هم ضعيف باشد به راننده هشدار مي دهد . در امروزه در موقع عمل نكردن سلونوئيد فورا انرا تعويض مينمايند ولي با وجود اين سيستم كه قيمت آن يك پنجم قيمت سلونوئيد هست ميتوان از تعويض سلونوئيد جلوگيري كرد ومشكل اصلي كه افت ولتاژ در اثر مقاومت و حرارت مي باشد را در خودرو ها بصورت قابل توجهي كاهش دادو همچنين اگر ولتاژ باتري خودرو كم وزياد باشد روي تجهيزات الكترونيكي خودرو تاثير منفي مي گذارد ،كه درصورت كم و زياد بودن ولتاژ به راننده هشدار ميدهد.
اين سيستم بدين صورت عمل ميكند كه فرامين لازم از طريق اپليكيشن كه به صورت سخت افزار wi-fi به سيستم متصل است ارسال شده و پس از پردازش ، دستورات مورد نظر اعمال مي گردد. در اپليكيشن مورد نظر اطلاعاتي نظير نوع خودرو و نوع روغن موتور وارد شده و در صورتي كه زمان تعويض روغن موتور و يا تسمه تايم فرا برسد بلافاصله هشدار داده تا خودرو به دليل بي توجهي مورد خسارت قرار نگيرد. در بيشتر موارد خرابي تسمه تايم به دليل عدم تعويض به موقع ، خودرو باعث خسارت زيادي به ميله سوپاپ و سيلندرهاي خودرو شده كه از طريق اين سيستم زمان دقيق تويض تسمه تايم اعلام ميگردد. همچنين كليدهاي كنترلي در نرم افزار تلفن همراه جهت كنترل قفل مركزي ، شيشه بالابر و استارت خوردو قرار دارد. از طريق نرم افزار ميتوان نام و رمز عبور ماژول wi-fi را جهت امنيت بيشتر تغيير دارد .
اين سيستم اين قابليت راداردكه خودروبدون استارت زدن باسوييچ با كارت وچيپ مخصوص روشن گردد و وقتي كه روشن شد سيستم قسمت استارت خودرو را ازمدارخارج كند تاديگرخودر ودرحين روشن بودن استارت مجدد نخورد وزمان استارت خوردن اگر خودرو در داخل دنده باشد استارت نميخورد وهيچگونه باتري دراين سيستم به كاربرده نشده است واين سيستم اين قابليت رادارد كه درب خودرو راهم بازوبسته نمايد ودرموقع سرقت آژيرهم كشيده شود
خلاصه اين كمربند قابليت اين را دارد كه اگر كمربند نبندند ماشين روشن نمي شود يعني استارت نمي خورد و وقتي كمربند بسته شد روشن مي شود اگر در حين روشن بودن كمربند را باز شود سيستم گويا اخطار مي دهد اگر به اين اخطار توجه نداشته باشند بعد از ۵ ثانيه سرعت ماشين كاهش پيدا مي كند و اين سيستم در حالت درجا وقتي كه در بسته باشد و ترمز دستي خوابيده باشد و سوئيج خودرو باز باشد فعال مي شود و با وجود سنسوري كه روي كمربند دوم وجود دارد بايد حتما باركد روي كمربند اول را بخواند تا خودرو هم استارت بخورد و هم سيستم گويا و كاهش سرعت عمل نكند و اين امر باعث مي شود كه ديگر راننده نتواند كمربند خود را از پشت ببرد تا سيستم را غير فعال كند . اين سيستم با چند عدد رله و يك سنسور كه بدون كمربند بسته مي شود سيستم جك كه بر روي موتور بدون تراشكاري فيكس مي شود و جك طوري عمل مي كند كه وقتي فرمان گرفت پدال گاز ديگر پايين نمي رود و سرعت كم ميشود و قدرت جك به نيروي با غلبه كرده و پايين نمي رود و اگر باز شود. كاهش سرعت بعد ۵ ثانيه باز كردن كمربند و آلارم به صورت گويا و هزينه كم اگر داخل سرعت باشد سرعتش بتدريج كم شده تا حدود ٢٠ كيلومتر و اگر درجا باشد سرعت بيشتر از ٢٠ كيلومتر نمي شود و ۵ ثانيه بخاطر اين است كه اگر ماشين داخل سبقت باشد سرعت در حين سبقت گرفتن تا اين زمان كم نشود و سيستم گويا در حين نبستن همين طور اخطار مي دهد ديده مي شود كه در ماشين هايي كه اگر كمربند نبندند بوق مي زد ولي رانندگان از پشت سر آنرا قفل ميكنند بوق قطع مي شود ولي طرح من اين مشكل را كاملا حل كرده با سنسوري كه قرار داده ام بايد حتما روي بدن رد شود از جلو اين سنسور بايد باركد روي كمربند را كه قرار داده ام بخواند و اگر سنسور در حالت حركت آنرا نخواند آلارم به صدا در آمده و بعد 5 ثانيه سرعت ماشين كم مي شود راهنما و چراغ قطع مي شود و يا اگر كمربند از داخل سوكتش در بيايد سيستم گوياي آلارم به صدا در آمده و بعد از ۵ ثانيه دوباره سرعت كم مي شود سنسور بر روي يك كمربند ديگر قرار دارد كه از پايين مي آيد و در داخل سوكتش قفل مي شود ولي كمربند دوم كه سنسور روي آن است اين ويژگي را دارد كه در حين سوانح مثل كمربند ايمني قفل نمي كند و سريع باز مي شود و آنرا نمي شود از پشت صندلي برد حتما بايد از جلو رد شود و سيستم كاهش سرعت طوري طراحي شده كه سوخت را كم نمي كند كه به موتور آسيب بزند و هيج مشكلي را براي موتور ايجاد نمي كند بلكه با استفاده از يك جك كه روي موتور نصب شده گاز را كم و زياد مي كند كه اين كم و زياد شدن تدريجي از سيستم كمربند دستور ميگيرد . و اگر كسي خواست سيم اصلي سيستم را قطع كند چراغ راهنما قطع شده و ماشين ديگر استارت نمي خورد و يك ويژگي ديگر اين است كه سيستم و حتي طوري مي شود كه درب ماشين بسته و دستي آزاد كنيم و سوئيچ ماشين را باز كنيم فعال مي شود چون اگر در حين حركت حتي با سرعت فعال شود دقت راننده را پايين مي آورد ولي اين طرح در حالت درجا وقتي كه ماشين خواست حركت كند فعال مي شود يعني در حالت درجا وقتي دستي ماشين كشيده يا درب باز باشد فعال نمي شود براي تعميرات و اگر كسي دستي را بكشد و حركت كند سيستم راهنما چراغ و بوق قطع مي شود و استارت نمي خورد. براي تعميرات و اگر كسي دستي را بكشد و حركت كند سيستم راهنما چراغ و بوق قطع مي شود و استارت نمي خورد
موارد یافت شده: 8