لیست اختراعات مسعود عسگري
اختراع حاضر در زمينه ارايه روشي موثر براي استفاده از حرارت اتلاف شده ناشي از احتراق در صنايع مختلف از جمله موتور خودرو، صنايع نفت و گاز و نيروگاههاي حرارتي به منظور توليد جريان الكتريسيته قابل استفاده مي باشد. از اين طريق مي توان به افزايش راندمان مصرف انرژي، كاهش مصرف سوخت و كاهش آلايندگي ناشي از آن دست يافت. براي اين منظور پس از بررسي كامل جنبه هاي فني موضوع و طراحي يك سيستم كارامد و كاربردي يك نمونه آزمايشگاهي از سيستم مورد نظر ساخته و مورد بهره برداري و تست قرار گرفته است.
سلول¬هاي خورشيدي در ايام گرم سال مخصوصا در تابستان، به علت راندمان پايين پنل¬هاي متداول كريستالي در بازار، دماي دستگاه بالا رفته و به دنبال آن ولتاژ خروجي به اندازه قابل توجهي كاهش يافته و در نتيجه توليد توان آن نيز كاهش مي¬يابد. در اين اختراع، از ماژول¬هاي ترموالكتريك استفاده شده تا قسمتي از انرژي حرارتي را كه قابل استفاده نيست و به علت راندمان كم پنل خورشيدي تلف مي¬شود (يعني به محيط داده مي¬شود)، به صورت مستقيم به انرژي الكتريكي تبديل شده و همچنين با توجه به نياز سلولهاي مولد ترموالكتريك به سطح سرد بخشي از حرارت صرف بالا رفتن دماي آبي كه در سيستم به گردش در آمده در يك ترموسيفون مي¬شود كه از آب خروجي نيز مي¬توان استفاده براي ذخيره آب گرم استفاده كرد. بنابرين علاوه بهبود عملكرد سلول خورشيدي به توليد انرژي الكتريكي از طريق تبديل مستقيم حرارت اتلافي به اكتريسيته افزوده مي شود و به اين ترتيب راندمان كلي دستگاه در توليد همزمان برق و حرارت افزايش چشم گيري پيدا مي¬كند. به دليل اختلاف دماي آب در ورودي و خروجي سيكل و به تبع آن اختلاف چگالي به وجود آمده، قابليت استفاده از ترموسيفون را فراهم مي سازد كه نياز به پمپ و مصرف انرژي بيش تر را از بين مي برد. مزيت ديگر آن قابليت موازي يا سري بستن ماژولهاي ترموالكتريك است كه باعث مي شود ولتاژ و آمپر خروجي ماژول ها را قابل تنظيم باشد و همچنين به دليل اسكلت لولا دار سازه، امكان تنظيم زاويه اوج متناسب با شرايط محيطي براي آن وجود دارد.
اين تريلي قادربه حمل شيشه هاي جامبو سايز (ا ٢ . ٣ در 6.2 متر)مي باشد. سيستم تعليق تريلي از نوع بالني وبادي است. وميتوان ارتفاع شاسي را نسبت به زمين تنظيم نمود . تريلي از نوع سه محور تك چرخ مي باشد .دو محور عقب داراي كاسه ترمز دوبل بوده وقادر به قفل كردن ترمز ها در حالت قطع سيستم باد مي باشد. براي جلوگيري از سايش لاستيك راننده مي تواند هر كدام از سه محور را كه مايل باشد ،بالا ببرد. درب عقب علاوه بر قفل كن بادي مي تواند هركدام از سه محور را كه مايل باشد بالا ببرد. از سيستمهاي هيدروليكي جهت تثبيت استفاده شده است .سيستم به نحوي تعبيه شده است كه همواره شيشه ها با فشار ثابتي نگهداشته مي شوند. موارد و مزاياي اين تريلي: 1 . كاهش ارتفاع بار قابل حمل :با توجه به دو تكه بودن محورهاي آن،نشيمن خرك شيشه تا كمترين ارتفاع ممكنه ار سطح زمين قرار مي گيرد .به اين ترتيب ارتفاع تريلي با باردر حد مجار خواهد بود. 2 . تنظيم ارتفاع شاسي نسبت به سطح زمين :در اين تريلي راننده با حركت دادن يك اهرم مي تواند شاسي در ارتفاعهاي مورد دلخواه خود نسبت به سطح زمين قرار دهد .به اين ترتيب مي توان بار را در سطوح مختلف از سطح جاده تخليه ويا برداشت نمود. 3 . قابليت برداشت وتخليه خركهاي شيشه بدون نيار به جرثقيل : به دليل اينكه اين تريلي فاقد محور وسط مي باشد.،راننده به راحتي مي تواند ارتفاع شاسي را تا زير نشيمن خرك پايين آورده و با حركت به سمت عقب شاسي رادر زير نشيمن قرار دهد. پس از قرار گرفتن تريلي در موقعيت خود رانند ه مي تواند با حركت دادن يك اهرم شاسي را در ارتفاع استاندارد خود قرار دهد. بابالا رفتن شاسي ،خرك نيز كه در روي آن قرار گرفته از روي زمين بلند مي شود و تريلي قادر به حمل آن خواهد بود . 4 . تنظيم اتوماتيك ارتفاع بار از زمين بدون توجه به ميزان بار : ارآنجا كه با قرار دادن وزنهاي مختلف بار ،شاسي در ارتفاعهاو مختلفي قرار مي گيرد ،به منظور جلوگيري ار اين نقيصه ،توسط شيرهاي تنظيم ارتفاع در هر طرف شاسي ميتوان در هنگام حركت فاصله شاسي از زمين را بدون توجه به حجم بار ثابت نگهداشت . 5 . تنظيم قدرت ترمز:توسط يك شير كنترل و تنظيم فشار قدرت ترمز گيري را مي توان براي حالتهاي بدون بار ،نيمه بار ،وبار سنگين تنظيم نمود .
موارد یافت شده: 4