لیست اختراعات مهدي رزاقي كاشاني
قسمتي از انرژي خودرو، توسط تاير هدر مي رود كه با نام "مقاومت غلتشي تاير" شناخته مي شود. اندازه گيري مقاومت غلتشي تاير، نيازمند اتلاف وقت و هزينه بالايي است و مقرون به صرفه نيست. عامل اصلي مقاومت غلتشي تاير، اتلافهاي ويسكوالاستيك ناشي از ماهيت لاستيك تاير است. بنابراين نيازمند اندازه گيري اتلاف انرژي غلتشي آميزه هاي لاستيكي هستيم. در اين اختراع، از افت حركت نوساني غلتك متصل به پاندول، براي اندازه گيري اتلاف انرژي غلتشي لاستيك استفاده شده است. پاندول بصورت متقارن طراحي شده است و از دو سر غلتك آويزان شده است. تمامي اتصالات پيچي است و قابليت تغيير و تنظيم براي كاليبراسيون و حفظ تعادل دارد. از يك مگنت براي تنظيم زاويه رهايش و رهاسازي استفاده شده است. مگنت بصورت اتوماتيك از نرم افزار كامپيوتري كنترل مي شود. رهايش اتوماتيك، تكرارپذيري را افزايش مي دهد و از خطاي اوپراتور جلوگيري مي كند. افت حركت نوساني پاندول بوسيله يك سنسور مافوق صوت اندازه گيري مي شود. اين سنسور روبروي مركز غلتك نصب مي شود و خطاي اندازه گيري را به صفر مي رساند. محل نصب سنسور مافوق صوت بگونه اي طراحي شده است كه امكان كاليبراسيون و تنظيم ارتفاع براي اندازه هاي مختلف غلتك فراهم است. ميزان كرنش عمودي، بوسيله وزن غلتك و با استفاده از غلتك هاي با قطر متفاوت كنترل مي شود. دستگاه امكان كنترل دماي لاستيك را دارد. از يك ديواره براي نقطه شروع حركت غلتك استفاده شده است. وجود اين ديواره موجب افزايش تكرارپذيري مي شود و غلتك در مسير تعيين شده حركت مي كند. اين ديواره بگونه اي طراحي شده است كه محل آن به راحتي قابل تنظيم و تغيير است. نرم افزار دستگاه، عملكرد دستگاه را بصورت همزمان نمايش مي دهد و ثبت مي كند. در اين دستگاه از هيچگونه چرخ دنده، موتور و اتصالات ابزاردقيق تماسي استفاده نشده است. بنابراين افت حركت نوساني اندازه گيري شده توسط اين دستگاه فقط ناشي از ماهيت اتلافي لاستيك است.
موارد یافت شده: 2