لیست اختراعات مهدي كشاورزي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 13
تاریخ اظهارنامه: 1391/04/31
تاریخ ثبت: 1392/02/31
خلاصه اختراع:

در انباره هاي عادي جريان خروج دود را كاهش زيادي مي دهد كه اين عامل باعث كاهش قابل ملاحضه سرعت ،انرژي و صداي خروجي دود مي شود. در طرح بنده سرعت و انرژي خروجي دود به الكتريسته تبديل مي گردد و از اتلاف اين انرژي جلوگيري مي شود ،همچنين صداي بسيار زيباي را به اگزوز ماشين مي دهد كه علت برخورد دود با پروانه ها مي باشد و در مصرف سوخت به علت كمتر كار كردن دينام ماشين و كمتر شدن استهلاك دينام را به دنبال دارد.

تاریخ اظهارنامه: 1391/04/31
تاریخ ثبت: 1391/04/31
خلاصه اختراع:

آيا تا به حال براي شما نيز پيش آمده كه در گذر از خيابان يا كوچه اي به سرعت گيري بر خورده باشيد كه به علت داشتن بار يا پايين بودن ماشين نسبت به زمين كف اتومبيل ، قسمت تقويت شده اتاق يا شاسي به آن سرعت گير (ساندويجي) گير كند،در اين حال مشكلاتي چون صداي بسيار بد عواملي چون كج شدن شاسي يا قسمت تقويت شده گير كردن ماشين روي دست انداز و رنگ رفتن يا پاره شدن قسمت ماليده شده به خصوص در اتومبيلهاي به اصتلاح كپ شده يا ماشنهاي سوپر اسپرت جديد اتفاق مي افتد كه اين برخوردها معمولا در قسمت جلو ماشين ، زير كابين يا سمت سپر عقب خودرو اتفاق مي افتد.بنده شاسي را طراح نموده ام بسيار ساده و موثر تمام اين ضربات را جذب و ماشين را از گير كردن نجات مي دهد.همچنين اين با تقويت بسيار بالا در شاسي به خصوص قسمت اتاق و انتقال زياد انرژي دربرخورد و جاي كمي كه مي گيرد استفاده از آن مناسب به نظر مي رسد كه در ادامه به توضيح طرح مي پردازم.

تاریخ اظهارنامه: 1392/02/01
تاریخ ثبت: 1392/02/01
خلاصه اختراع:

وجود كمك فنرهاي كنوني كه گازي اند و روغني اند با رفتن روي دست انداز انرژي ناشي از دست انداز را به انرژي حراتي تبديل مي كنند كه به هدر مي رود علاوه بر اين عمر نسبتا كوتاه كمك فنرها و همچنين سازگار نبودن با جاده و نوع رانندگي از ديگر مشكلات كمك فنرهاي عادي اند. در اين طرح بنده سعي نموده ام كه مشكلات اين نوع كمك فنرها را بر طرف و از آن طرف مانع اتلاف انرژي دست انداز و تبديل ان به انرژيِ گرماي و تبديل كردن آن به انرژي الكتريكي و همچنين تواناي تنظيم كمك فنر نسب نوع رانندگي و جاده از نظر سختي يا نرمي آن كه جواب گوي انواع جاده ها و نوع رانندگي ها باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/02/02
تاریخ ثبت: 1392/02/02
خلاصه اختراع:

استكاني عضوي براي انتقال نيرو از ميل سوپاپ به سوپاپ در موتورهاي درون سوز است كه مزاياي بسياري دارد بجز زماني كه مي خواهيم در دورهاي از كاركرد موتور فاصله آزاد بين بادامك سوپاپ با استكاني را دوباره كاليبره كنيم به اصطلاح فيلر گيري يا شيم گيري در اين هنگام بايد قسمتهاي زيادي از سر سيلندر را باز كنيم چون بايد ميل سوپاپ باز شود تا استكاني بتواند خارج اندازه گيري و بر حسب نياز تعويض گردد. راه حل ارائه شده استفاده از يك نوع استكاني اختراع شده است كه مي تواند بدونه باز كردن ميل سوپاپ و بسياري از قسمتها با كمك ابزارهاي مخصوص طراحي شده به راحتي اين فيلر گيري را انجام داد اين طرح با ايجاد محلي براي زائدي جلوي استكاني در سر سيلندر و تعويض استكاني استاندارد با اين استكاني اين امر را انجام مي دهد . در اصل با دو تكه كردن قسمت روي استكاني اين امر را انجام مي دهد كه عضو استكاني وسط آن مي شود كه ما به آن شيم مي گوييم با تغيير همين شيم با شيم ديگر فيلر گيري يا شيم گيري انجام مي گردد.

تاریخ اظهارنامه: 1393/10/04
تاریخ ثبت: 1394/05/12
خلاصه اختراع:

اين هواپيما به گونه اي طراحي شده است كه به وسيله نيروي شناوري گاز هاي سبك تر از هوا و همچنين بدنه ايروديناميك كه توليد ليفت مي كند بتواند پرواز كند و مداومت پروازي بالايي داشته باشد .اين وسيله پرنده ساختار خاص و متفاوتي شبيه به شش ضلعي دارد كه تمام مقاطع آن از ايرفويل تشكيل شده است و تا به حال مشابه اي ندارد . مداومت پروازي بالا و هزينه كم در ساخت و عمليات اهداف شكل گيري اين پرنده هستند.

تاریخ اظهارنامه: 1389/08/23
تاریخ ثبت: 1389/10/04
خلاصه اختراع:

خلاصه وسايل نقليه آبي- خاكي كه توسط يك زنجيره قدرت عرضي و يا طولي تغذيه مي شود داراي يك واحد pto-offpower take -براي تغذيه توان واحد پيشرانش دريايي با بكار گيري چرخ زنجير و زنجير، تسمه و يا مجموعه اي از چرخدنده هاي مختلف، ميباشد. بر طبق اختراع، زنجيره قدرت وسايل نقليه شامل يك موتور و يك جعبه دنده كه براي مونتاژ بصورت عرضي و يا طولي در وسط يا عقب وسايل نقليه به كمك ساير ملزومات، مي باشد. موتور به گونه اي آرايش يافته است تا حداقل چرخهاي عقب يا جلو -در صورت لزوم تمامي چرخ ها-را به حركت درآورد. چندين آرايش جهت دستيابي به ساختار متنوع و تطبيق پذير با شرايط وسيله نقليه اختراع گرديده است. سيستم محرك دريايي ptoبه چند صورت مختلف مستقيما از موتور و يا جعبه دنده تغذيه مي شود، جهت اين امر تغييراتي در چيدمان و يا در ساختار جعبه دنده و موتور لحاظ گرديده است و در پاره اي از اختراعات نياز به استفاده از جزء، پوشش دهنده ديگري وجود دارد. در شرايط دريايي، اختراع جدا از اينكه اطمينان از بالا قرار گرفتن دماغه وسايل نقليه در آب را تضمين مي كند، ساختار آن به گونه اي است كه وسايل نقليه آبي خاكي در اب به مرحله plan برساند. كف بدنه وسايل نقليه به گونه اي خاص طراحي شده است. براي تحقق اين هدف، سيستم تعليق جهت آرايش چرخ ها به گونه اي كه در مكان بالاتري از سطح آب قرار بگيرد طراحي شده است. سيستم تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي داراي بازوي كنترلي كه بصورت محوري بين بدنه و پايه سگدست چرخ مونتاژ شده است، مي باشد. يك نگه دارنده-فنر-هيدروليكي بصورت محوري به بدنه مونتاژ شده است. چرخ ممكن است در مدت طولاني بصورت عمودي برروي سطح جاده قرار گيرد يا تحت زاويه مناسب جهت بكارگيري در شرايط دريايي جمع شوند. كمك فنر ممكن است بوسيله پمپ سيال هيدروليكي از طريق دريچه ها منبسط -باز-يا منقبض-جمع-شود و همچنين براي ارتجاع-حالت فنري-و دمپينگ چرخ استفاده شود. بدليل قرار گيري مفصل افقي در مسير بالاي فنر، فنر مي تواند در خارج از مسيري كه چرخ طي مي كند دوران كند. ممكن است باروي كنترلي به عنوان بخشي از يك استخوان دوجناغي -double_wishbone-سيستم تعليق چرخ باشد. سيستم هاي تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي محدود به سيستم دوجناغي نمي تواند و گونه هاي ديگري نظير مك فرسون را نيز در بر مي كيرد. يك ضامن محدودكننده حركت بالا و پايين سيستم تعليق وسايل نقليه آبي- خاكي داراي يك عضو مي باشدكه بصورت انتخابي بين مكان عملياتي و يك مكان غير عملياتي قرارمي گيرد. اين عضو به سيستم تعليق اجازه مي دهد كه چرخ هاي جاده را جمع و آن ها را به سوي مكان هندسي جهت استفاده وسايل نقليه در حالت دريايي ببرد. صفحه حركت چرخ، يك منحني مي باشد در اين حالت ضامن خم شده و از منحني حركت چرخ فاصله مي گيرد تا سيستم تعليق اجازه حركت به بالا را يابد. چرخ هاي جلو به وسيله سيستم فرمان هيدروليكي كه به صورت عرضي مونتاژ شده است و ممكن است يك چرخ و شانه باشد، هدايت مي شوند. اتصال اين واحد به چرخها بوسيله ميل سيبك است و به سوي مكان دريايي هنگام جمع شدن چرخها، حركت مي كند. سيستم فرمان براي وسايل نقليه آبي خاكي شامل يك كنترلر مي باشد كه به متعلقات فرمان جاده اي متصل شده است. يك بازوي انتقال نيروramبصورت متداول براي ياري فرمان جاده استفاده شده است، اما بوسيله قطع كردن شيرها و مخزن هيدروليكي سيستم فرمان دريايي كه شامل يك سيلندر هيدروليكي اصلي و سيلندر محرك پيرو مي باشد، قادر است تا فرمان دريايي را از فرمان جاده اي جدا كند. ممكن است سيستم فرمان دريايي بوسيله فنرها به مركز متمايل شده باشد. يك سنسور و دستگاه كنترل، مكان هاي مركزي فرمان جاده ايي و دريايي را منطبق مي كنند. آرايش شير و دريچه نيز مي تواند چنين هدفي را بدست آورد. فرمان هيدروليكي در حالت جاده ايي مي تواند بوسيله سيلندر اصلي، هيدروليك ، الكترو- هيدروليك، الكتريك و يا با كمك مغناطيس، پشتيباني شود

تاریخ اظهارنامه: 1398/11/17
مالک/مالکان: آقاي مهدي كشاورزي
تاریخ ثبت: 1400/01/16
مخترع/مخترعان: مهدي كشاورزي
خلاصه اختراع:

آنچه ادعا مي شود يك فراورده خوراكي برپايه ميوه خشك با حداكثر5درصد رطوبت مي باشد كه به اشكال مختلف شكلات مانند شكلات بار دراژه شكلات صبحانه وغيره فراوري شده است كه اين نوع فراوري باعث افزايش مصرف اين فروارده در تمام اقشار جامعه همگيري مصرف درتمام سنين وسلايق وفرهنگ هاي مختلف ميگردد.

تاریخ ثبت: 1393/01/30
خلاصه اختراع:

ادوانسر و ريتاردر ميل سوپاپ دود و هواي پره ايي با روغن، در خودرو هاي ايراني كنوني به دليل اين كه بايد تغييرات عمده در بلوك سيلندر بدهند و مسير هاي روغن را در بلوك سيلندر ايجاد كنند و ميل سوپاپ بايد حفره اي سرتاسر شود، هزينه بر هستند. و از طرفي اين سيستم باعث كاهش سوخت و آلايندگي هاي هوا مي شود، در نتيجه نياز به ساخت VVT كه بدون تغييرات روي خودرو ها نصب شود احساس مي شود.اين VVT بدون هيچ گونه تغييراتي در بلوك سيلندر و ميل سوپاپ قابل نصب است.

تاریخ ثبت: 1393/01/30
خلاصه اختراع:

دريچه هاي فاضلاب، آب شهري، مخابرات و دريچه هاي كانالها داراي يك سري مشكلاتي بسيار بزرگ اند شامل1)عدم توانايي هم ارتفاع شدن با خيابان به ازاي هر چند بار مرمت خيابان2)خروج حشرات به خيابان 3) سم زدن و سخت بودن باز كردن دريچه ها 4)خروج گاز فاضلاب و ناسالم بودن براي محيط زيست و هدر رفتن انرژي عظيم آن5)راحت بودن سرقت دريچه ها 6)عدم توانايي نگه داشتن فاضلاب در زمان بارندگيهاي بسيار شديد. از اهدافي كه اين اختراع دنبال مي كند.1)توانايي هم سطح شدن با خيابان در هر چند دوره مرمت معبر.2)ممانعت از خروج حشرات و ورود به معابر3)راحتي سم زدن و ممانعت از پخش اجساد حشرات در زمان سم زدن در معابر4)جمع كردن گازهاي فاضلاب و استفاده از انرژي آنها5)ممانعت از سرقت توسط سارقان6)توانايي نگه داشتن فاضلاب در زمان بارندگي شديد .

تاریخ ثبت: 1393/02/30
خلاصه اختراع:

ادوانسر و ريتاردر ميل سوپاپ دود و هوا بدون استفاده از روغن، در خودرو هاي ايراني كنوني به دليل اين كه بايد تغييرات عمده در بلوك سيلندر بدهند و مسير هاي روغن را در بلوك سيلندر ايجاد كنند و ميل سوپاپ بايد حفره اي سرتاسر شود، هزينه بر هستند. و از طرفي اين سيستم باعث كاهش سوخت و آلايندگي هاي هوا مي شود،پس نياز به ساخت VVT كه بدون تغييرات روي خودرو ها نصب شود، نياز است.اين VVT بدون هيچ گونه تغييراتي در بلوك سيلندر و ميل سوپاپ قابل نصب است.

موارد یافت شده: 13